18 Eylül 2014 Perşembe

BASIN YAYIN VE ENFORMASYON GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE BASIN VE ENFORMASYON UZMAN YARDIMCISI 24 KİŞİ ALINACAK

BASIN YAYIN VE ENFORMASYON GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE
SINAVLA BASIN VE ENFORMASYON UZMAN YARDIMCISI ALINACAK

  • I- GENEL BİLGİLER
1) Basın ve Enformasyon Uzman Yardımcısı unvanıyla atama yapılabilecek azami kadro sayısı 24 (yirmi dört) adettir. Giriş sınavını kazananların atamaları GİH sınıfından 8 ve 9 'uncu derece kadrolara yapılacaktır.

2) Sınavın tüm aşamaları Ankara'da yapılacaktır.

3) Giriş sınavına ilişkin olarak bu ilanda yer verilmemiş düzenlemeler, 20/09/2013 tarihli ve 28771 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Basın ve Enformasyon Uzmanlığı Yönetmeliği"nde yer almaktadır. Yönetmeliğe Genel Müdürlük resmi internet sitesi (www.byegm.gov.tr)üzerinden erişilmesi mümkündür.

  • II-SINAVA KATILMA ŞARTLARI
1) Sınava başvurabilmek için;

a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48. maddesinde sayılan genel şartları taşımak,

b) 01/01/2014 tarihi itibarıyla 35 yaşını doldurmamış olmak,

c) En az dört yıllık lisans eğitimi veren iletişim, hukuk, güzel sanatlar fakültesi (grafik ve fotoğrafçılık), uluslararası ilişkiler ile bilgi ve belge yönetimi bölümlerinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,

ç) 2013 veya 2014 yılı Kamu Personel Seçme Sınavları (KPSS) sonucunda, aşağıdaki tabloda yer alan puan türleri için belirtilen taban puanı almış olmak.
Sınav Grubu
Kadro Adedi
Puan Türü
Taban
Puan



 a 



Hukuk



2
KPSS-P11
KPSS-P20
KPSS-P21
KPSS-P79
KPSS-P97
KPSS-P100
KPSS-P103



80


b


İletişim


5
KPSS-P3
KPSS-P4
KPSS-P5
KPSS-P6
KPSS-P106
KPSS-P108


70


c


Güzel Sanatlar (grafik, fotoğrafçılık)


2
KPSS-P4
KPSS-P5
KPSS-P7
KPSS-P8
KPSS-P68
KPSS-P70


80
ç
Uluslararası İlişkiler
12
KPSS-P110
85

d

Bilgi ve Belge Yönetimi

3
KPSS-P4
KPSS-P5
KPSS-P6
KPSS-P68

80

2) Müracaat şartlarını taşıyan adaylar başvurularını takiben her alan için belirlenen en yüksek puandan başlamak üzere sıralamaya tabii tutulacaktır. En yüksek puan alan adaydan başlanarak her bir bölüm için belirlenen kadro sayısının "20 (yirmi)" katı kadar aday "yazılı yarışma" sınavına davet edilecektir. Son sıradaki aday ile aynı puana sahip olanlar da "yazılı yarışma" sınavına alınacaktır.

3) Aday adayları, başvurularını en yüksek KPSS puanlarıyla yapacaklardır. Belirtilen taban puanı aşmış olmak, sınava katılma hakkını garanti etmemektedir.

4) İlgili bölümlerden herhangi birine yeterli başvurunun olmaması halinde, diğer bölümden alım yapılabilecektir.

5) Giriş sınavına başvuranlar KPSS puanlarına göre her bir bölüm için tek bir liste halinde sıralanacaktır. Sınava katılmaya hak kazanan adayların listesi, Genel Müdürlük (www.byegm.gov.tr)resmi internet sitesinden ilan edilecektir.

6) Sınava katılabilecek adaylara ilişkin duyuruda, sınav programına ve sınavın yapılacağı adreslere ve diğer hususlara ilişkin bilgilere de yer verilecektir.

7) Genel Müdürlükçe daha önce yapılmış olan basın ve enformasyon uzman yardımcılığı sınavında iki defa başarısız olanlar sınava kabul edilmeyecektir.

  • III-BAŞVURU ŞEKLİ, SÜRESİ, BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER

1) Adaylar, 08/09/2014 tarihinden itibaren (15) gün içinde (22/09/2014 tarihi mesai saati bitimine kadar) başvurularını Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğünün resmi internet sitesinde (www.byegm.gov.tr)yer alan "İş Talep Formu"nu eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurarak yapacaktır.

2) Adaylar yukarıda belirtilen müracaat tarihleri arasında Genel Müdürlüğümüz resmi internet sitesinden temin ederek dolduracakları iş talep formuna aşağıda belirtilen belgeleri dijital ortamda ekleyeceklerdir.

- Lisans diploması/mezuniyet belgesi veya denklik belgesinin aslı veya onaylı örneği,
- KPSS sonuç belgesi,
- Nüfus cüzdanı,
- Vesikalık fotoğraf,
- Askerlik durum belgesi (Erkek adaylar için),
- Adli sicil kaydı,
- Adayın özgeçmişi (En fazla 150 kelime).

  • IV-SINAV ŞEKLİ
1) Sınav, yazılı (çoktan seçmeli) ve sözlü olmak üzere iki aşamada yapılacaktır.

2) Çoktan seçmeli yazılı sınav aşağıda belirtilen 5 grupta yapılacaktır. Çoktan seçmeli sınav her bir bölüm için 100 sorudan oluşacak ve 100 dakika sürecektir.

a) Uluslararası İlişkiler grubundan başvuru yapacak adaylar için:

- Türkiye'nin Dış Politikası (20 soru)
- Siyasi Tarih (15 soru)
- Kamu Diplomasisi (20 soru)
- Uluslararası Örgütler (15 soru)
- Uluslararası Hukuk (15 soru)
- Osmanlı Diplomasisi (15 soru)

b) Hukuk sınav grubundan başvuru yapacak adaylar için:

- Basın Hukuku (20 soru)
- Anayasa Hukuku (10 soru)
- Kamu Hukuku (20 soru)
- Mali Hukuk (10 soru)
- İdari Hukuku (20 soru)
- Fikri ve Sınai Haklar (10 soru)
- 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu (10 soru)

c) İletişim sınav grubundan başvuru yapacak adaylar için:

- Türkiye Basın Tarihi (10 soru)
- İletişim Hukuku (15 soru)
- İletişim Tarihi (10 soru)
- Uluslararası İletişim (15 soru)
- Medya Teorisi (15 soru)
- Yeni Medya (15 soru)
- İletişimde Etik Sorunlar (5 soru)
- İletişim Sosyolojisi (5 soru)
- Siyasal İletişim (5 soru)
- Medyanın Güncel Sorunları (5 soru)

ç) Güzel Sanatlar (grafik ve fotoğrafçılık) sınav grubundan başvuru yapacak adaylar için: Grafik bölümü için;

- Genel Sanat Tarihi (10 soru)
- Temel Tasarım (20 soru)
- Grafik Tasarım (20 soru)
- Grafik Sanat Tarihi (10 soru)
- İllüstrasyon (20 soru)
- Tipografi (20 soru)

Fotoğrafçılık bölümü için;
- Sayısal Fotoğrafçılık (15 soru)
- Dijital Görüntü İşleme (15 soru)
- Medya Estetiği (10 soru)
- Çağdaş Fotoğraf Yorumu ve Eleştirisi (10 soru)
- Görsel İletişim Tasarımı (15 soru)
- Işık ve Renk Teorileri (15 soru)
- Temel Fotoğraf Bilgisi (20 soru)

d) Bilgi ve Belge Yönetimi sınav grubundan başvuru yapacak adaylar için:

- Bilginin Organizasyonu (15 soru)
- Arşiv Yönetimi (15 soru)
- Kütüphane Otomasyonu (10 soru)
- Mesleki Etik (5 soru)
- Elektronik Belge Yönetimi ve Arşivleme Sistemi Uygulamaları (15 soru)
- Veri Tabanı Yönetim Sistemleri (15 soru)
- Bilgi-Belge Yönetimi (1 5 soru)
- Bilgi Mevzuatı (10 soru)

3) Çoktan seçmeli sınavda kendi grubu içinden başarılı olan adaylardan, kadro miktarının 4 (dört) katı kadar aday başarı sırasına göre sözlü sınav aşamasına geçmeye hak kazanacaktır.

4) Yazılı sınavdan sonra yapılan sözlü sınavda adaylar;

a) Giriş sınavı duyurusunda belirtilen sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı yönlerinden değerlendirilecektir.

5) Yazılı ve sözlü sınav sonucunda başarılı sayılabilmek için; adayın, yazılı ve sözlü sınavların her birinden en az 70 puan almış olması gerekmektedir. Sınavda alınan ortalama puanlar, en yüksekten en düşüğe doğru sıralanacak ve en yüksek puan almış adaydan başlayarak en fazla kontenjan sayısı kadar adayın ataması yapılacaktır. Bu nedenle ortalama 70 ve üzeri puan alan her aday sınavı kazanmış sayılmayacaktır.

6) Yazılı ve sözlü sınav sonucunda herhangi bir bölümden yeterli aday alınamaması halinde, eksik kalan kadro Genel Müdürlükçe uygun görülecek diğer bölümlerden atama yaparak doldurulabilecektir.

7) Yazılı ve sözlü sınav sonucunda yeteri kadar uygun aday olmaması halinde ilan edilenden daha az sayıda kadroya atama yapılabilecektir.

  • V-SINAV TARİHİ VE YERİ
1) Y azılı sınav 18/10/2014 tarihinde saat 14:00 'da başlayacak ve tek oturumda yapılacaktır.

2) Yazılı sınava katılmaya hak kazanan adayların isimleri ile sınav yeri Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü resmi internet sitesinde (www.byegm.gov.tr)ilan edilecektir. Ancak, sınava katılabileceği tespit edilmiş ve isimleri ilan edilmiş adaylardan sınava katılma şartlarını taşımadığı sonradan tespit edilenler giriş sınavına alınmayacaklardır. Bunlardan sınava girmiş olanların sınavları da geçersiz sayılacaktır.

3) Yazılı sınav puanlarına göre yapılacak sıralama sonucunda sözlü sınava katılmaya hak kazananların isimleri ile sözlü sınavın tarihi ve yeri, Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü resmi internet sitesinde ilan edilecektir. Adaylara ayrıca tebligat yapılmayacaktır.

  • VI-KİMLİK BELGESİ
Adaylar, sınav öncesindeki kimlik tespitinde kullanılmak üzere yanlarında fotoğraflı ve geçerli bir kimlik belgesi (nüfus cüzdanı, sürücü belgesi, pasaport) bulunduracaklardır. Adaylara ayrıca sınava giriş belgesi gönderilmeyecektir.

  • VII-KAZANANLARIN İLANI VE ATANMASI
Sınavı asil veya varsa yedek olarak kazananların isimleri Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü resmi internet sitesinde ilan edilecektir. Sınavda başarılı olanların Genel Müdürlükçe kendilerine bildirilen süre içinde Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığına başvurmaları gerekmektedir.

  • VIII-BİLGİ ALMA
Sınavla ilgili her türlü bilgiye, aşağıdaki telefon numaralan ile Genel Müdürlük intemet/web sayfası aracılığıyla ulaşılabilir.

Telefon Numarası: (0 312) 583 63 60/583 63 65/583 64 84
İnternet/web Sayfası: http://www.byegm.gov.tr
Facebook Savfası: http://www.facebook.com/BBYEGM
Twitter Savfası: http://www.twitter.com/byegm

Adres:
Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü
İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı
Ceyhun Atuf Kansu Caddesi No:122
Balgat/ANKARA

BİNLERCE KARDEŞİM VAR

BİNLERCE KARDEŞİM VAR
DÜNYANIN DÖRT BİR YANINA YAYILMIŞ
BÜYÜK BİR AİLEYİZ

GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI'nın Proje Desteği ile
GÖNÜLDER Eğitim Araştırma ve Yardımlaşma Derneği tarafından uygulanan bu projeye;
İstanbul'da ikamet eden ve her hangibir Lisenin 1., 2. veya 3. sınıfında
öğrenci olan gençler katılabilecekler...

17 Ekime kadar başvuru yapılabilecek.
1 Kasımdan itibaren de projeye kabul edilen gençler ile
İstanbul Anadolu Yakasında bir mekanda, Avrupa Yakasında bir mekanda
ayda bir defa cumartesi günleri biraraya gelinecek...
(Her ay; 4 ayrı grup ile birer program -toplam 4 program-) 

Programlar; kahvaltı ile başlayacak,
farklı yazarlar ile söyleşi ortamında devam edecek...

Şubat tatilinde; tatil kampı, zaman zaman da geziler-kültür turları ve
sosyal etkinlikler düzenlenecek...

Mayıs 2015 e kadar sürecek program neticesinde,
katılan her gencin çok güzel bir sosyal çevresi olacak...

2015 yılı Ramazan-ı Şerifinde de bir iftar programı organize edilecek ve
ödüllerin ve sertifikaların takdimiyle program sona erecek...

Genç kardeşlerime şimdiden "bu büyük ailenize" hoş geldiniz diyorum...

Proje Genel Sekreteri
Derya Terzi



Projeye Katılmak İsteyen Gençler;
formu indirip, doldurup
basvuru@binlercekardesimvar.com 'a gönderin...

9 Eylül 2014 Salı

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ SÖZLEŞMELİ PERSONEL ALIM İLANI (31 Kişi Alınacak)

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
SÖZLEŞMELİ PERSONEL ALIM İLANI
     Üniversitemiz Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezlerinde (giderleri Özel Bütçeden ve Döner Sermaye gelirinden karşılanmak üzere) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 4. maddesinin (B) fıkrasına göre Sözleşmeli Personel olarak istihdam edilmek üzere 06.06.1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Kararnameye ekli 28.06.2007 tarih ve 26566 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar'da yer alan ek 2'inci maddenin (b) fıkrasına göre KPSS (B) gurubu puan sırası esas alınmak suretiyle aşağıda belirtilen pozisyonlara sözleşmeli personel alınacaktır.


UNVAN

ADET

BÜTÇE
KPSS PUAN TÜRÜ
ARANILAN NİTELİKLER
NİTELİK KODU

SAĞLIK TEKNİKERİ
8Döner Sermaye Bütçesi2012 KPSS P93 Puanı
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokullarının Anestezi Önlisans Programlarının birinden mezun olmak

ST1

HEMŞİRE
20Özel Bütçe2014 KPSS P3
Hemşirelik Bölümü Lisans mezunu olmak.
2014 KPSS P3 puan türünden 55 ve üzeri almak.

H1

BÜRO PERSONELİ
3Özel Bütçe2014 KPSS P3
Fakültelerin İstatistik Bölümü mezunu olmak. M.E.B.'den Onaylı Bilgisayar İşletmeni Sertifikası sahibi olmak*

BP1

     ARANILAN ŞARTLAR

  1. Başvuracak adaylarda yukarıda belirtilen özel şartlar ile 657 sayılı Kanunun 48. maddesinde belirtilen genel şartlar aranır.
  2. Herhangi bir Sosyal Güvenlik Kurumundan emeklilik veya yaşlılık aylığı almıyor olmak.
  3. Tüm pozisyonlar için haftalık çalışma süresi 40 saati aşmayacak şekilde ilgili birimin yönetimi tarafından belirlenecek saatlerde görev yapma (gece dahil) şartını kabul etmek.
  4. Başvuracak adayların Kamu Personeli Seçme Sınavına girmiş ve Lisans mezunları için 2014 KPSS-P3 puan türünden 55 ve üzere puanı; Önlisans mezunları için 2012 KPSS-P93 puanı esas alınacaktır.
  5. 5917 sayılı Kanunun 47. Maddesi'nin 5. Fıkrası a ) 2 bendi gereğince, 4-B Sözleşmeli personel olarak çalışmakta iken istifaen görevinden ayrılarak sözleşmesi feshedilenler; fesih tarihinden itibaren 1 (bir) yıl süre geçmeden başvuruda bulunamazlar.

* Örgün eğitim yoluyla zorunu /ortak / seçmeli bilgisayar dersi alan ve bu hususu resmi olarak belgeleyen adaylar, "M.E.B.'den Onaylı Bilgisayar İşletmeni Sertifikasına Sahip Olmak" niteliğine ve aynı şekilde hızlı klavye kullanımı (F Klavye) dersi alan ve bu hususu resmi olarak belgeleyen adaylar da "M.E.B.'den Onaylı Hızlı Klavye Kullanımı (F Klavye) Sertifikasına Sahip Olmak" niteliğine sahip olarak değerlendirilecektir.

     BAŞVURU ŞEKLİ:

     Adayların, ilanın gazetede yayımlandığı günü izleyen 15 gün içinde (mesai saati bitimine kadar) www.istanbul.edu.tr adresindeki Başvuru formunu eksiksiz doldurarak (noter tasdikli veya aslı görülmek üzere Personel Daire Başkanlığınca onaylanmış) aşağıda belirtilen belgelerle birlikte Personel Daire Başkanlığına şahsen müracaat etmeleri gerekmektedir.
     Müracaat sonunda adayların beyan ettikleri Kamu Personeli Seçme Sınav Sonuçlan ÖSYM Başkanlığından Kurumumuz tarafından teyit edilecektir. Gerçeğe aykırı beyanda bulunan adayların müracaatları kabul edilmeyecek ve haklarında Genel Hükümlere göre işlem yapılacaktır. Sadece bir pozisyon için aranılan nitelik kodu belirtilerek başvuru yapılacaktır. Birden fazla başvuru yapıldığı takdirde her iki başvuru da geçersiz sayılacaktır.
     Posta ile yapılan müracaatlar kabul edilmeyecektir. Başvuru tarihini geciktiren veya nitelikleri uygun olmayan adayların müracaatlarına işlem yapılmayacaktır

     İSTENİLEN BELGELER:

  • Fotoğraflı Başvuru formu
  • Nüfus Cüzdanı aslı ve fotokopisi
  • Diploma veya mezuniyet belgesi aslı ve fotokopisi
  • KPSS (B) grubu sınav sonuç belgesi (Lisans mezunları için 2014 puanı, Önlisans mezunları için 2012 puanı geçerlidir.)

     BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SONUÇLARI:

     Başvurular Komisyon tarafından değerlendirildikten sonra sonuçlar en geç 7 iş günü içinde www.istanbul.edu.tr adresinde yayınlanacaktır. Ataması yapılacak adayların listesi, işe başlamaları için gerekli evraklar, başvuru zamanı ve yeri ile ilgili bilgilerin www.istanbul.edu.tr adresinden takip edilmesi gerekmektedir. İlgililere yazılı ya da sözlü ayrıca bir tebligat yapılmayacaktır.

Başvuru ve atama işlemleri sırasında gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu veya herhangi bir şekilde gerçeği sakladığı tespit edilenlerin sözleşmesi yapılmaz. Sözleşme yapılmış olsa dahi fesih edilir. Bu kişiler hiçbir hak talebinde bulunamaz.

* İlanda bulunmayan hükümler için genel mevzuat hükümleri geçerlidir.

3 Eylül 2014 Çarşamba

TİKA UZMAN YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI DUYURUSU (15 Personel Alınacak)


TİKA UZMAN YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI DUYURUSU

     I. GENEL
     Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığına sözlü giriş sınavı ile Genel İdari Hizmetleri sınıfı 9 uncu derece kadrolara atanmak üzere aşağıda belirtilen öğrenim dallarında ve sayılarda TİKA Uzman Yardımcısı alınacaktır.
     Müracaatlar 15 Eylül 2014 tarihinde başlayacak olup, 30 Eylül 2014 tarihinde sona erecektir. Yapılan inceleme ve değerlendirmeden sonra mülakata çağrılacak adaylar ve sınav tarihi Başkanlığın web sayfasından ilan edilecektir.
     Giriş sınavı 13 Ekim-17 Ekim 2014 tarihleri arasında
     TİKA Başkanlığı Atatürk Bulvarı No: 15     Ulus/ANKARA
     adresinde yapılacaktır.
GruplarÖğrenim DalıKadro Sayısı
1. Grup
Fakültelerin İnşaat Mühendisliği (2),
Elektrik Mühendisliği (1),
Makine Mühendisliği (1),
Mimarlık bölümleri (2)
6
2. Grup
Siyasal Bilgiler, İktisat, İşletme,
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin İktisat, İşletme,
Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler ve
Maliye Bölümleri
7
3. Grup
İletişim Fakülteleri
2
TOPLAM
15

     II. GİRİŞ SINAVINA KATILMA ŞARTLARI
     Giriş sınavına katılabilmek için aşağıda belirtilen şartlar aranır:

     1) 14.07.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde yer alan genel şartları taşımak,

     2) En az dört yıllık lisans eğitimi veren fakültelerin yukarıda belirtilen öğrenim dallarından ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt içinde ve yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,

     3) Sınavın yapıldığı tarihte 35 (otuz beş) yaşını doldurmamış olmak. Bu şartları taşımayan adayların başvurusu kabul edilmeyecektir.

     4) Son başvuru tarihi itibariyle 6-7 Temmuz 2013 veya 5-6 Temmuz 2014 Kamu Personeli Seçme Sınavından (KPSS):
     a) Birinci grupta yer alanlar için KPSSP-3 puan türünden en az 70 puan almış olmak,
     b) İkinci grupta yer alanlar için bölümlere göre aşağıdaki puan türlerinden en az 70 puan almış olmak.

Sıra NoBölümKPSS Puan Türü
1İktisatKPSSP 22
2İşletmeKPSSP 23
3MaliyeKPSSP 24
4Kamu Yönetimi ve Siyaset BilimiKPSSP 30
5Uluslararası İlişkilerKPSSP 33

     c) Üçüncü grupta yer alan bölümler için KPSSP-3 puan türünden en az 70 puan almış olmak.

     5) 2012 yılı Sonbahar dönemi Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı (KPDS), 2012 yılı Sonbahar dönemi Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı(ÜDS), 2013 yılı İlkbahar, Sonbahar dönemleri veya 2014 ilkbahar dönemi Yabancı Dil Sınavı (YDS) sınavlarında; İngilizce, Fransızca, İspanyolca, Arapça veya Rusça dillerinin herhangi birinden en az (B) düzeyinde puan almış olmak veya Yükseköğretim Kurulunca buna denk kabul edilen ve son 2 (iki) yılda (30 Eylül 2012 ve daha sonraki tarihli) alınmış uluslararası geçerliliği bulunan bir belgeye sahip olmak.

     III. BAŞVURU ŞEKLİ VE GEREKLİ BELGELER

     1) TİKA Uzman Yardımcılığı giriş sınavı için başvurular 15 Eylül 2014 tarihinde başlayıp, 30 Eylül 2014 günü mesai saati bitimine (saat 18.00) kadar yapılabilecektir.

     2) Başvurular, elektronik ortamda www.tika.gov.tr web adresinde bulunan sınav linki veya doğrudan www.tika.gov.tr web adresinden istenen bilgilerin eksiksiz olarak doldurulması ve istenen belgelerin başvuru tarihi bitimine kadar TİKA Başkanlığı (İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı) Atatürk Bulvarı No: 15 Ulus/ANKARA adresine şahsen, elden veya posta yolu ile iletilmesi ile yapılacaktır. Postadaki gecikmeler ve ilanda belirtilen son başvuru tarihi mesai bitimine kadar yapılmayan başvurular dikkate alınmaz.

     3) Başvuru için istenen belgeler:
     a) Başkanlıktan veya www.tika.gov.tr adresinden temin edilerek açık ve eksiksiz olarak doldurulmuş Başvuru Formu
     b) Yükseköğrenim diploması ya da geçici mezuniyet belgesinin aslı veya Başkanlık tarafından onaylı örneği, (yabancı üniversite mezunları için ayrıca denklik belgesi),
     c) KPSS sınav sonuç belgesi veya bilgisayar çıktısı,
     d) KPDS, ÜDS, YDS sınav sonuç belgesi veya buna denk kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan yabancı dil sınav sonuç belgesinin aslı,
     e) www.tika.gov.tr adresinden temin edilerek el yazısıyla doldurulacak özgeçmiş,
     f) İki adet vesikalık fotoğraf,
     g) Görevini devamlı yapmaya engel olabilecek akıl hastalığı olmadığına dair yazılı beyanı,
     h) Adli sicil kaydı yazılı beyanı,
     i) Erkek adaylar için askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı,

     4) Eksik belge ve/veya bilgi bulunan başvurular ile şartları uymadığı halde yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

     IV. BAŞVURULARIN İNCELENMESİ VE ADAYLARIN SINAVA KABULÜ

     1) Başvuran adaylardan KPSS sonuçlarına göre en yüksek puana sahip olandan başlanarak, bu ilanda belirtilen atama yapılacak kadro sayısının 4 (dört) katına kadar aday (son sıradaki adayla eşit puana sahip olanlar dahil) sınava çağrılacaktır.

     2) Giriş sınavına katılmaya hak kazananların adları, soyadları, KPSS puanları ve sınav tarih ve saatleri www.tika.gov.tr sitesinde ve TİKA Başkanlığı binası girişinde ilan edilecektir.

     3) Giriş Sınavına girmeye hak kazanan adaylar belirtilen yer, tarih ve saatte, nüfus cüzdanı veya pasaportu (Nüfus cüzdanında soğuk damga basılı olmalı, güncel bir fotoğraf ve T.C. Kimlik Numarası bulunmalı, pasaportun süresi geçerli olmalıdır. Bu şartlarda olmayan nüfus cüzdanı veya pasaport kabul edilmeyecektir.) ile birlikte hazır bulunacaklardır.

     V. SINAV ŞEKLİ VE KONULARI

     1) Giriş sınavı, sözlü sınav şeklinde yapılacaktır.

     2) Sözlü sınav, adaylar;

     a) Mezun oldukları bölüm ile ilgili alan bilgisi ve Başkanlığın faaliyet alanı ile ilgili konulardaki bilgi düzeyi,
     b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,
     c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
     ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
     d) Genel yetenek ve genel kültürü,
     e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı, yönlerinden değerlendirilerek, ayrı ayrı puan verilmek suretiyle gerçekleştirilir. Adaylar, Sınav Komisyonu tarafından (a) bendi için 50 (elli) puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı özelliklerin her biri için 10 (on) puan üzerinden değerlendirilir ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanağa geçirilir. Sözlü sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz. Sözlü sınavda başarılı sayılmak için, Komisyon Başkanı ve üyelerinin 100 (yüz) tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az 70 (yetmiş) olması şarttır.

     VI. DEĞERLENDİRME VE İLAN

     1) Başarı puanı adayın KPSS puanı ile sözlü sınavının aritmetik ortalaması alınarak hesaplanır. Sınav puanlarının eşitliği halinde sırasıyla sözlü sınav puanına ve KPSS puanına bakılır, puanı yüksek olan aday sıralamada üstte yer alır.

     2) Giriş sınavı sonuçları, Başkanlık internet sitesinde ilan edilir. Ayrıca kazanan adayların adreslerine de tebliğ edilir.

     3) Başkanlık, başarılı aday sayısı ilan edilen kontenjandan az olduğu takdirde sınav duyurusunda ilan edilenden daha az sayıda uzman yardımcısı alma hakkına sahiptir.

     4) Yarışma sınavını kazananların uzman yardımcılığı kadrolarına atanmaları ve adaylıklarına ilişkin işlemler, 656 sayılı Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı'nın Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine göre yapılır.

     5) Sınavı kazananların uzman yardımcılığına atanmaları için atama işlemlerinin yapılmasına ilişkin olarak tebligatta veya ilanda belirtilen süre içinde, istenilen belgelerle birlikte TİKA İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı'na müracaat etmeleri gerekir.
     6) Atama işlemlerinin yapılması için kendilerine bildirilen veya ilan edilen süre içinde geçerli bir mazereti olmadığı halde müracaat etmeyenlerin atama işlemleri yapılmaz.

     7) Başvurusu kabul edilip, isimleri yarışma sınavına katılabilecekler arasında yer alanlardan, gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılır ve atamaları yapılmaz. Bunların atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bunlar hiçbir hak talep edemez ve haklarında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.

     VII. BİLGİ ALMA
     Sınav ile ilgili bilgi, TİKA Başkanlığı İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, 0 (312) 508 11 43 - 44 - 45 numaralı telefonlarından, 0 (312) 309 89 56 no'lu faks ve/veya sinav@tika.gov.tr e-posta adresine yazılarak alınabilir.

1 Eylül 2014 Pazartesi

İVEM - İNSAN VAKFI EĞİTİM KURUMLARI 2014-2015 Kayıtları Başladı

     Nitelikli insanların nitelikli eğitim programlarıyla ortaya çıkabileceğine inanıyoruz.
     Özlenen ideal cemiyetin oluşmasının yolu, ruhî, aklî ve bedenî eğitimini tamamlamış nitelikli fertlerden geçer. Tarih boyunca, idealize ettiği cemiyeti oluşturmayı hedeflemiş bütün sistemler, ancak kendi doğruları istikametinde insanını eğitip yetiştirerek sonuca ulaşılacağını görmüş ve bu istikamette çalışmıştır.
     Bizim de temel hedefimiz nitelikli insan yetiştirmek olmalıdır. Nitelikli insandan kastımız; beden ve ruh, fikir ve duygu dengesine dikkat ederek yetişen, hayatın gerektirdiği donanıma sahip, zamanının ihtiyaçlarına göre kendisini geliştiren; iman, ahlak ve sâlih amel çizgisinde yaşamayı hedeflemiş bilinçli insandır.
     Yine nitelikli insan; özgüven ve cesaret sahibi, sabırlı, azimli, disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmış, düzenli okuyan, araştıran, konuşan ve yazan, alanında birikimli, fedakâr, görev bilincine sahip, aidiyet duygusu ve temsil yönü güçlü, aile ve akraba çevresiyle uyumlu, toplumun temel değerleriyle barışık ve gelişmeye açık insandır.
     Nitelikli insanların nitelikli eğitim programlarıyla ortaya çıkabileceğine inanıyoruz. Nitelikli programı da; insanı bütün yönleriyle ele alan, hayatın hiçbir dönemini ihmal etmeden bütününe hitap edebilen, amaçları iyi belirlenmiş, verimliliği yüksek olan, ölçme ve değerlendirmesi yapılabilen, aşamalı bir program olarak görüyoruz.
     Ufuk bakmakla değil, bilmekle görülür ve insanlar ancak bildikleri kadar görürler...
     Sevgili Eğitim Gönüllüleri;
     İVEM 'in 2014-2015 Eğitim dönemi kayıtları 01 Eylül 2014 pazartesi günü başladı... Böylesine güzel eğitim programlarından daha çok arkadaşımızın haberdar olması ve ihtiyaç duyduğu eğitim programlarına kayıt yaptırabilmesi için, siz gönüldaşlarımızdan
arkadaşlarınızı aşağıdaki facebook sayfamıza davet etmenizi önemle rica ediyoruz.



İMH 'nin Anadolu Kurumlarından gelen eğitimci adaylar ile
12 gün boyunca sürecek olan EFOR (Eğitimci Formasyon) Programı
01.Eylül.2014 Pazartesi günü başladı...
İVEM' de, Davet ve İrşad Kürsüsüne Kayıtlar 01 Eylül 2014 Tarihinde Başladı...
(Davet ve İrşad Kürsüsü dersleri,
bayanlar ve erkekler için iki ayrı sınıfta düzenlenecektir.)

        M. Fesih Kaya Hocamızla Davet ve İrşad Kürsüsünde işlenecek bazı konular:
        DAVET
  • Davete Giriş
  • Davet ve İlgili Kavramlar
  • Davetin Gerekliliği
  • Davet Metodu
  • Davetçi Özellikleri
  • Davet Problemleri
  • Davet Sınıflandırma
  • Müslümanlara Davet
  • Gayr-ı Müslimlere Davet
  • Azınlık / Diasporada Davet
  • Halkı Müslüman Devletlerde Davet

        TEFSİR
  • Kıssaların Hüccet Oluşu
  • Peygamberlerde Davet Metodu

        SİYER
  • Peygamberimizin Davet Metodu Üzerine Pratikler
  • Ashab-ı Kiram’ın Uygulama Örnekleri

        AHLAK VE EDEP

  • Aktif Eğilim – Hasan el-Benna
  • Cihatçı Eğilim – Seyyit Kutup
  • Kurumsal Eğilim – Mevdudi
  • Dönüşümcü Eğilim – Turabi
  • Ayrıştırıcı Eğilim – Islah ve Tevhid Hareketi
  • Düşünsel Eğilim – A. Şeriati / Sezai Karakoç
  • Çağdaş Davetçi Ekoller
  • Tebliğ Cemaati
  • Yaşayan Aktif Davet Eksenli Tarikatlar
  • Biyografi - Yakın Tarihte Davetçi Kişilikler 
  • Ahmet Deedat
  • Malcolm X
  • Said-i Nursi
  • Türkiye’de Dini Gruplar
  • Diğer Dinlerde Davet Şekilleri
  • Literatür Bilgilendirme
  • Davet ve Bilişim
     Tefsir Kürsüsünde Talha Hakan Alp Hocamızla; Tefsir Tarihi, Tefsir Usulü, Tefsir Uygulamaları ve Günümüz Tefsir Problemleri gibi konularda ders yapmak isterseniz, kayıtlar 01 Eylül 2014 pazartesi günü başladı... Kontenjan sınırlı olduğundan, kayıt için geç kalınmaması rica olunur...
İlahiyat Fakültelerinde önlisans okuyan ve Arapça sorunu yaşayanlar için
(Bu kurs sadece bayanlara yönelik)
Kayıtlar 01 Eylül Pazartesi günü başlamıştır.
Kontenjan sınırlı olduğu için, kayıt yaptırmakta acele etmenizi öneririz.
Müfredat olarak açık ilahiyat müfredatı takip edilmekte ve
geçmiş sınav soruları çözülmektedir.
Yazmak insani bir eylemdir. Bekliyoruz!
     Kelimeler herkesin, cümlelerimiz kendimizindir. Kendi cümlelerimizi kurmak, kendi dizelerimizi dizmek, kendi hikâyemizi, romanımızı kurgulamak, kısacası kendimizi ifade etmek için kelime ambarında dil işçiliği yapmaya, dil zevki kazanmaya, dil ehlini tanımaya, seçkin metinleri inceleme ve yorumlamaya, edebiyat tarlamızı sürmeye, hayata ve kâinata daha estetik bakmaya davetlisiniz. 
     Raif Nas Hocanın ders vereceği Okur Yazar Atölyesinde değinilecek bazı konular aşağıdaki gibidir:
  • Dil Zevki ve Estetiği Oluşturma
  • Dilin Felsefi, Edebi ve Toplumsal İnceliklerinin Kavratılması
  • Sanatsal Metinlerin Tanıtılması
  • Metin Oluşturma ve Oluşan Metinleri Kritik Etme
  • Gözlem Yapma ve Yorumlama
  • Karikatür, Resim, Film vb. Görsellerin Yorumlanması
  • Belirlenecek Kavramların Müzakere Yoluyla Açıklanması
  • Kendini İfade Edebilme ve Özgüveni Kazandırma
  • Kurgu Oluşturabilme ve Senaryo Üretme
  • Önemli Kalem Erbabının Tanıtılması

Kayıtlar
01 Eylül 2014 tarihinde başlıyor
20 Eylül 2014 e kadar devam edecek...

07-08-09-10 Mart İSTANBUL - BOSNA TURU (THY ile)

07-08-09-10 Mart 2024 BOSNA KARADAĞ TURU (THY ile ve VİZESİZ) 3 GECE / 4 GÜN 4* lı OTELLERDE KONAKLAMA Saraybosna - Konjic – Blagaj - Mosta...