14 Ağustos 2012 Salı

Kitap Tanıtımı */\/\* KALBİMİN DÜŞTÜĞÜ YERDEYİM

Kalbimin

Düştüğü Yerdeyim

- Evet, Ahsen Hanım. Gitmeliyim.
- Allah nasip ederse yine karşılaşırız. Şimdilik Allah'a emanet olun.
- Allah razı olsun. Siz'de Allah'a emanet olun Yusuf bey.
     Yusuf, caminin kıble kapısına doğru yöneldi. Oradan duvar dibine gidip çay içmek için sözleştiği arkadaşlarıyla buluşacaktı. Avludaki çınar ağacının altından geçti. Bu arada Ahsen, "hadi dönüp bak, hadi lütfen bir kere dönüp bak" diyerek mırıldandı. Yusuf tam kapı önüne gelmişti ki omzunun üstünden geriye dönüp kısa bir an Ahsen'i görebileceği yöne baktı. Son bir kez göz göze gelmişlerdi. İki gencin arasında tertemiz bir sevgi oluşmuştu. Birbirlerine hem hayranlık hem de büyük bir sevgi duymaya başlamışlardı. Elbette Yusuf, Ahsen'in haftalardır kendisini düşündüğünü bilemezdi. Aynı şekilde Ahsen de Yusuf'un kendisini düşündüğünü bilmiyordu. Fakat Allah her ikisinin de kalbine öyle bir aşk yerleştirdi ki, bir hafta boyunca sevgileri, özlemle birlikte büyüdükçe büyüdü...
Barkod : 9789753523509
Boyut : 14.0x21.0
Sayfa Sayısı : 235
Basım Tarihi : Temmuz 2012
Kapak Türü : Ciltsiz
Kağıt Türü : 2. Hamur
Dili : Türkçe
Kitap hakkında detaylı bilgi edinmek yahut satın almak isterseniz aşağıdaki linkten dünyakitap web sitesine bağlanabilirsiniz...
http://www.dunyakitap.com/habbab-cetin-akdeniz/kalbimin-dustugu-yerdeyim.htm

8 Ağustos 2012 Çarşamba

THY A.O. Uzman Adayları Arıyor


THY A.O. Uzman Adayları Arıyor
Ön Koşullar
- T.C. vatandaşı olmak.
- İstanbul’da ikamet ediyor olmak.
- Adli sicil kaydı veya adli sicil arşiv kaydı bulunmamak.
- İlan tarihi itibariyle 30 yaşından gün almamış olmak.
- Endüstri Mühendisliği veya İşletme Mühendisliği mezunu olmak.
- İyi derecede İngilizce bilmek (KPDS İngilizce 75 ve üzeri, TOEFL 79 ve üzeri, IELTS
  Akademik 6,5 ve üzeri dil belgesine sahip olmak veya THY A.O. tarafından yapılacak olan
  İngilizce sınav ve/veya mülakatında başarılı olmak).
- Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol.
- Yukarıdaki şartları taşıyan adayların, ilana internet üzerinden başvurmaları gerekmektedir. - İnternet başvurusu dışında herhangi bir şekilde başvuru kabul edilmeyecektir.
- İlan, yeterli sayıda başvuru alınana kadar yayında kalacaktır.

6 Ağustos 2012 Pazartesi

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 97 Sözleşmeli Personel Alacak

Çevre ve Şehircilik Bakanlığından:

ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞINA
644 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMENİN
36/A MADDESİNE GÖRE İSTİHDAM EDİLMEK ÜZERE
SÖZLEŞMELİ PERSONEL ALINACAKTIR

     644 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 36/A maddesine dayanılarak 12/03/2012 tarihli ve 2012/3064 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan “Çevre ve Şehircilik Bakanlığında Çalıştırılacak Sözleşmeli Personel Hakkında Hizmet Sözleşmesi Esasları” uyarınca sözleşmeli personel olarak istihdam edilmek üzere, aşağıda belirtilen şartları ve nitelikleri taşıyan Mühendis (İnşaat, Bilgisayar, Jeofizik, Harita, Jeoloji ve Çevre), Mimar, Şehir ve Bölge Plancısı, Avukat ve Uzman (İktisat, İşletme, Maliye ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi mezunu) unvanlı toplam (97) adet sözleşmeli personel alınacaktır.

I - ALINACAK SÖZLEŞMELİ PERSONELİN UNVANLAR İTİBARİYLA DAĞILIMI
İSTİHDAM EDİLECEĞİ BİRİM: Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Genel Müdürlüğü


S.NOÜNVANIİSTİHDAM EDİLECEK PERSONEL SAYISI
1.İnşaat Mühendisi
40
2.Bilgisayar Mühendisi
5
3.Jeofizik Mühendisi
5
4.Çevre Mühendisi
5
5.Harita Mühendisi
5
6.Jeoloji Mühendisi
5
7.Şehir ve Bölge Plancısı
7
8.Mimar
10
9.Uzman
10
10.Avukat
5
11.TOPLAM
97


II - ADAYLARDA ARANAN ŞARTLAR
A) GENEL ŞARTLAR
1) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin 4 üncü ve 5 inci alt bentlerinde yer alan “Kamu haklarından mahrum bulunmamak” ve “Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına yada affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkum olmamak” şartlarını haiz olmak.
2) Yurdun her yerinde ve arazi şartlarında görev yapabilecek sağlık şartlarını taşımak.
3) Erkek adaylar için askerliğini yapmış olmak.
4) Son başvuru günü itibariyle 25 yaşından gün almış ve 40 yaşını doldurmamış olmak.
5) Yabancı dil bilgi düzeyi tercih sebebidir.
6) Sözlü sınavdan en az 70 puan almış olmak.
7) En az üç yıl süreli mesleki tecrübeye sahip olmak (avukatlar için staj süresi hariç). veya mezun olduğu bölümde ilk beş sıralamasının içinde olmak.
8) Sözleşmeli olarak istihdam edilecek personelin bu ilanda ve ilgili mevzuatta belirtilen şartları taşımadığının tespiti halinde başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır. Ayrıca başvuru şartlarını taşımadığı veya sonradan bu şartları kaybettiği anlaşılanların sözleşmeleri tazminatsız ve bildirimsiz feshedilecektir.
9) Gerçeğe aykırı belge verenler ya da beyanda bulunanlar hakkında yasal işlem yapılacak, atamaları yapılmış ise atamaları iptal edilecek; Bakanlık tarafından kendilerine bir bedel ödenmiş ise bu bedel yasal faizi ile birlikte tahsil edilecektir.

B) UNVANLAR İTİBARİYLE ARANAN ÖZEL ŞARTLAR
İNŞAAT MÜHENDİSİ
1) Türkiye’deki veya denkliği YÖK tarafından onaylanmış yurtdışındaki üniversitelerin “İnşaat Mühendisliği” lisans, yüksek lisans veya doktora programlarından mezun olmak.
2) Mesleki konularla ilgili bilgisayar programlarını iyi derecede kullanmak.
3) Sözlü Sınav Konuları Şunlardır:
a) Zemin Mekaniği
b) Yapı Malzemesi
c) Yapı Statiği
d) Betonarme
e) Su Yapıları
f) Şantiye Bilgisi
g) Kentsel Dönüşüm

ÇEVRE MÜHENDİSİ
1) Türkiye’deki veya denkliği YÖK tarafından onaylanmış yurtdışındaki üniversitelerin “Çevre Mühendisliği” lisans, yüksek lisans veya doktora programlarından mezun olmak.
2) Mesleki konularıyla ilgili bilgisayar programlarını iyi derecede kullanmak.
3) Sözlü Sınav Konuları Şunlardır:
a) İçme ve kullanma suyu temini
b) Atık su ve yağmur suyu bertarafı
c) Çevresel etik kavramının kentsel dönüşüme etkisi
d) Alternatif su kazanım ve arıtımı
e) Altyapı proje hazırlanması ve uygulaması

HARİTA MÜHENDİSİ
1) Türkiye’deki veya denkliği YÖK tarafından onaylanmış yurtdışındaki üniversitelerin “Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği, Jeodezi ve Haritacılık, Harita Mühendisliği veya Geomatik Mühendisliği” lisans, yüksek lisans veya doktora programlarından mezun olmak.
2) Mesleki konularıyla ilgili bilgisayar programlarını iyi derecede kullanmak.
3) Sözlü Sınav Konuları Şunlardır:
a) Coğrafi bilgi sistemleri uygulamaları
b) Jeodezi (koordinat sistemleri)
c) Kadastro bilgisi
d) İmar uygulamaları
e) Haritacılık yazılımları

JEOFİZİK MÜHENDİSİ
1) Türkiye’deki veya denkliği YÖK tarafından onaylanmış yurtdışındaki üniversitelerin “Jeofizik Mühendisliği” lisans, yüksek lisans veya doktora programlarından mezun olmak.
2) Mesleki konularıyla ilgili bilgisayar programlarını iyi derecede kullanmak.
3) Sözlü Sınav Konuları Şunlardır:
a) Sismoloji
b) Yer fiziği
c) Uygulamalı jeofizik
d) Yapı jeofiziği
e) Gravite

JEOLOJİ MÜHENDİSİ
1) Türkiye’deki veya denkliği YÖK tarafından onaylanmış yurtdışındaki üniversitelerin “Jeoloji Mühendisliği ya da Hidrojeoloji Mühendisliği” lisans, yüksek lisans veya doktora programlarından mezun olmak.
2) Mesleki konularıyla ilgili bilgisayar programlarını iyi derecede kullanmak.
3) Sözlü Sınav Konuları Şunlardır:
a) Tektonik
b) Hidrojeoloji
c) Tarihsel jeoloji
d) Genel jeoloji
e) Mineraloji

BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ
1) Türkiye’deki veya denkliği YÖK tarafından onaylanmış yurtdışındaki üniversitelerin “Bilgisayar Bilimleri Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar ve Enformatik Mühendisliği, Bilişim Sistemleri Mühendisliği, Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği, Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği” lisans, yüksek lisans veya doktora programlarından mezun olmak.
2) Mesleki konularıyla ilgili bilgisayar programlarını iyi derecede kullanmak.
3) Sözlü Sınav Konuları Şunlardır:
a) Donanım
b) Yazılım Mühendisliği
c) Veritabanı ve Arayüz Tasarımı
d) Sistem Mühendisliği
e) Bilgi Güvenliği

ŞEHİR VE BÖLGE PLANCISI
1) Türkiye’deki veya denkliği YÖK tarafından onaylanmış yurtdışındaki üniversitelerin “Şehir ve Bölge Planlama” lisans, yüksek lisans veya doktora programlarından mezun olmak.
2) Mesleki konularıyla ilgili bilgisayar programlarını iyi derecede kullanmak.
3) Sözlü Sınav Konuları Şunlardır:
a) Kent Ekonomisi
b) Konut Politikaları
c) Kentsel Dönüşüm
d) Kent Sosyolojisi
e) İmar ve Hukuk

MİMAR
1) Türkiye’deki veya denkliği YÖK tarafından onaylanmış yurtdışındaki üniversitelerin “Mimarlık” lisans, yüksek lisans veya doktora programlarından mezun olmak.
2) Mesleki konularıyla ilgili bilgisayar programlarını iyi derecede kullanmak.
3) Sözlü Sınav Konuları Şunlardır:
a) Mimari tasarım
b) Yapım bilgisi
c) Yapı malzemesi
d) Mimarlık tarihi
e) Bilgisayar destekli çizim
f) Kentsel Tasarım
g) İmar ve Hukuk

AVUKAT
1) Türkiye’deki veya denkliği YÖK tarafından onaylanmış yurtdışındaki üniversitelerin hukuk fakültelerinden mezun olmak.
2) Microsoft Office programlarını iyi derecede kullanmak.
3) İstihdam edileceği il sınırları içinde ikamet etmek ve baroya kayıtlı olmak.
4) Baro Disiplin Kurulunca verilmiş uyarma cezası dışında cezası bulunmamak.
5) Sözleşmenin imzalandığı tarih itibariyle avukat olan eşi veya avukat olan usul ve füruğunun varsa Bakanlık aleyhine vekil sıfatıyla takip ettikleri davalardan çekilmiş olmak.
6) Başvuru sırasında istenecek belgeleri teslim etmiş olmak. (Avukatlık Ruhsatname örneği, Avukatın veya avukatlık ortaklığındaki avukatların, uyarma cezası dışında ceza almadıklarına ilişkin bağlı bulundukları barodan alınacak belge, Avukat olan eşi ve avukat olan usul ve füruğunun Bakanlık aleyhine yürütmekte olduğu dava varsa, bu davalardan çekildiklerine dair belge)
7) Sözlü Sınav Konuları Şunlardır:
1) Anayasa Hukuku
2) Medeni Hukuk
3) Borçlar Hukuku
4) Ticaret Hukuku
5) Medeni Usul Hukuku
6) İcra ve İflas Hukuku
7) İdare Hukuku
8) İdari Yargılama Hukuku
9) Ceza Hukuku
10) Ceza usul Hukuku

UZMAN
1) Üniversitelerin Türkiye’deki veya denkliği YÖK tarafından onaylanmış fakültelerin iktisat, işletme, maliye veya bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümlerinin lisans, yüksek lisans veya doktora programlarından mezun olmak.
2) Dönüşüm projeleri özel hesabını yürütecek derecede mali konulara hakim olmak.
3) Sözlü Sınav Konuları Şunlardır:
a) Genel Muhasebe
b) Borçlar Hukuku
c) Ticaret Hukuku
d) 6183 sayılı Kanun ve uygulamaları
e) 5018 sayılı Kanun ve uygulamaları

III - BAŞVURU ŞEKLİ, YERİ, SÜRESİ VE DİĞER HUSUSLAR
1) Adaylar Çevre ve Şehircilik Bakanlığının http://www.csb.gov.tr  sitesinde kendine uygun bulunan unvan için hazırlanan başvuru formunu eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurduktan sonra elektronik ortamda göndereceklerdir. Sadece bir unvan için başvuru yapılacaktır. Birden fazla başvuru yapıldığı takdirde her iki başvuru da geçersiz sayılacaktır.
2) Posta veya diğer şekilde yapılan yada daha önce yapılmış olan müracaatlar kabul edilmeyecektir.
3) Elektronik ortamda başvuru formu doldurulduktan sonra çıktısı alınarak saklanacak ve sonuçlar açıklandıktan sonra kazanan adaylar başvuru formunu imzalı ve fotoğraflı olarak Bakanlığımız Personel Dairesi Başkanlığına teslim edeceklerdir.
4) Başvurular 17/08/2012 tarihinde mesai saati bitiminde sona erecektir.
5) Sözlü sınav tarihi, yeri ve saati ile ilgili bilgiler Bakanlığımız internet sitesinde http://www.csb.gov.tr  ilan edilecektir. Adaylara ayrıca bir bildirimde bulunulmayacaktır.

IV - SINAVA İLİŞKİN ESASLAR
1) Sınavlar, 644 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye dayanılarak yürürlüğe konulan “Çevre ve Şehircilik Bakanlığında Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına Dair Esasların” 11 inci maddesinin 5 inci fıkrası ile öngörülen sözlü sınav olarak yapılacaktır.
2) Sözlü Sınav Konuları;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi (50 puan).
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü (10 puan).
c) Liyakat, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerin mesleğe uygunluğu (10 puan).
ç) Özgüven, ikna kabiliyeti ve inandırıcılık (10 puan).
d) Genel yetenek ve genel kültür (10 puan).
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklık (10 puan).
olmak üzere toplam 100 puan üzerinden değerlendirilir.
3) Alınacak personel sayısı en yüksek puan alandan başlamak üzere başarı puanına göre belirlenir.

V - SINAV SONUÇLARININ İLANI VE ATAMA
Başarı sırasına göre her bir unvan için tespit edilen sayıda asil aday ve asil adayların yarısı kadar yedek aday (yedek listede yer alan adayların hakları ilan tarihini takip eden 6 ay için geçerli olup, daha sonraki sınavlar için müktesep hak teşkil etmez) isim listesi komisyon tarafından oluşturularak adaylara iadeli tahahütlü bildirilecek ve Bakanlığın http://www.csb.gov.tr internet adresinde yayınlanacaktır. İşe alınacak adaylar sınav sonuçlarının kendilerine duyurulduğu tarihten itibaren istenen belgeleri tamamlayarak Bakanlığımız Personel Dairesi Başkanlığına 15 gün içerisinde teslim edeceklerdir.

VI - SINAVI KAZANANLARDAN İSTENİLECEK BELGELER
1) Öğrenim durumunu gösterir diploma veya geçici mezuniyet belgesi örneği. yabancı yükseköğretim kurumlarından mezun olanların, denkliğin Yükseköğretim Kurulunca tasdik edilmiş diplomanın veya geçici mezuniyet belgesinin aslı veya Bakanlıkça onaylı sureti.
2) Başvuru Formu http://www.csb.gov.tr  (Ek:2).
3) İsteklilerin Bakanlığımız web sitesindeki http://www.csb.gov.tr internet adresinde bulunan ilan ekinde yer alan Beyan Belgesi (Ek:3).
4) http://www.csb.gov.tr internet adresinde bulunan ilan ekindeki Fotoğraflı Özgeçmiş (Ek:4).
5) Mesleği ile ilgili çalıştığına dair hizmet belgesi. (SGK’dan)
6) Mezun olduğu bölümün ilk beş sıralamasında yer aldıklarına dair Rektörlükten alınacak belge.

VII - İLETİŞİM ADRESİ:
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı TELEFON:
Personel Dairesi Başkanlığı 0312 410 15 30 - 31
Vekaletler Cad. No: 1 Kat: 3
Bakanlıklar/ANKARA

1 Ağustos 2012 Çarşamba

SAYIŞTAYA 45 ADET DENETÇİ YARDIMCISI ALINACAK

T.C. Sayıştay Başkanlığı
Denetçi Yardımcısı Alım İlanı
     Sayıştay Başkanlığınca aşağıdaki nitelikleri taşıyanlar arasından halen boş bulunan 45 adet kadro için Denetçi Yardımcısı adayı alınacaktır...
T.C. SAYIŞTAY BAŞKANLIĞI'NDAN
DENETÇİ YARDIMCISI ADAYI ALINACAKTIR
1 - Sayıştay Başkanlığınca aşağıdaki nitelikleri taşıyanlar arasından halen boş bulunan 45 adet kadro için Denetçi Yardımcısı adayı alınacaktır. Aday adayları, eleme, yazılı ve mülakat sınavına tabi tutulacaktır. Eleme sınavı, 21 Ekim 2012 Pazar günü Ankara'da ÖSYM tarafından test yöntemi ile yapılacaktır. Sınav saat 9.30'da başlayacak ve 2.5 saat (150 dakika sürecektir.)
Sınava katılacakların:
a) Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde gösterilen genel nitelikleri taşımaları,
b) Hukuk, Siyasal Bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari Bilimler Fakültelerinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurtiçi ve yurtdışındaki en az dört yıllık fakülte veya yüksek okullardan birini bitirmiş olmaları,
c) Eleme sınavının yapılacağı 21 Ekim 2012 tarihinde 35 (Otuzbeş) yaşını bitirmemiş olmaları, (21 Ekim 1977 ve daha sonraki doğumlular)
d) Sağlıkla ilgili, Denetçilik görevini sürekli olarak yurdun her yerinde yapmasına engel bir durumunun olmaması,
Şarttır.
2- Sayıştay giriş sınavının yazılı veya mülakatına iki kez girdiği halde kazanamayanlar bir daha sınava giremezler
3- Yukarıdaki şartları haiz isteklilerin:
a) Eleme sınavına girecek olan adaylar başvuru ücretini 03-19 Eylül 2012 tarihleri arasında, Akbank, T. Halk B., T.Vakıflar B., Kuveyt Türk Katılım B., T.C.Ziraat Bankası ve Denizbank'ın tüm şubeleri ve internet bankacılığı aracılığıyla ÖSYM adına 50 TL yatıracaklar. (Başvurusunu yapmayan, başvuru koşullarını taşımayan, başvurusu geçersiz sayılan, sınava girmeyen veya giremeyen, sınava alınmayan veya sınavdan çıkarılan, sınavda başarı sağlayamayan veya sınavı geçersiz sayılan, ücret gerektirmeyen bir işlem için ücret yatıran, aynı işlem için birden fazla ödemeye yapan adayların ödedikleri ücretler geri verilmez.)
b) Sınava başvurular, 03-19 Eylül 2012 tarihleri arasında elektronik ortamda ÖSYM başvuru merkezleri (tüm il/ilçe ÖSYM sınav merkezi yöneticilikleri) aracılığıyla alınacaktır. ÖSYM sınav merkezi yöneticiliklerinin adresi ÖSYM' nin internet sayfasında yer almaktadır. Sınav ücretini yatıran adaylar, ÖSYM'nin ınternet adresinden edinecekleri Aday Başvuru Formunu doldurmuş olarak ÖSYM başvuru merkezlerine şahsen başvuracaklardır. Adayların başvurularını yaparken, doldurulmuş Aday Başvuru Formunu, sınav ücretinin yatırıldığını gösteren banka dekontunu, nüfus cüzdanı/sureti geçerli pasaportlarını yanlarında bulundurmaları zorunludur. Adaylar, başvuru merkezine başvuru hizmeti ücreti olarak 3.00 TL ücret ödeyeceklerdir.
c) Adayların Aday Başvuru Formuna yazdıkları bilgilerin sorumluluğu kendilerine aittir. Aday Başvuru, Formuna yazılan bilgelerdeki eksik ve yanlışlar yüzünden doğacak sonuçlardan aday sorumlu olacaktır. Bir adayın beyanının gerçeğe uymadığı tespit edildiği takdirde bu aday, aradan geçen süreye bakılmaksızın bu sınavdan elde ettiği tüm haklarını kaybedecektir.
     Mülakatta başarılı olan adaylardan atama işlemi yapılmadan önce aşağıdaki belgeler istenecektir.
- Sağlıkla ilgili, Denetçilik görevini sürekli olarak yurdun her yerinde yapmasına engel bir durumu olmadığına ilişkin yazılı beyanı,
- Erkek adaylar için askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı,
- Yüksek öğrenim diplomasının veya mezuniyet belgesinin aslı veya kurumca onaylı örneği.
- Yukarıdaki belgelerde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılır ve atamaları yapılmaz. Bunların atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bu kişiler hiçbir hak talep edemezler ve haklarında, 26.09.2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
4- Adaylar sınava girecekleri yer bilgisini gösteren Sınava Giriş Belgesini en geç 15 Ekim 2012 günü saat 14.00 'den itibaren ÖSYM'nin www.ais.osym.gov.tr internet adresinden T.C.Kimlik Numarası ve aday şifresi girerek edinecektir. Belgenin üzerinde adayın sınava gireceği merkez, bina, salon bilgileri ile adayın fotoğrafı bulunacaktır, Adaylar sınava internetten edinecekleri Sınav Giriş Belgesi ve nüfus cüzdanı/sureti geçerli pasaportu ile kabul edilecektir. Sınav için gerekli olan iki adet kurşun kalem, silgi, kalemtıraş, peçete ve şeker her bir aday için ÖSYM tarafından temin edilecektir.
5- Eleme Sınavında aday adaylarına Alan Bilgisi, Genel Kültür ve Genel Yetenek Testi uygulanacaktır. Alan bilgisi; iktisat, Maliye ve Hukuk sorularını kapsar. Eleme sınavı değerlendirmesinde; Hukuk % 25, Maliye % 25, İktisat % 20, Genel Yetenek % 20 ve Genel Kültür Testi % 10 oranında olmak üzere ağırlıklı puan hesaplanır. Ağırlıklı puan toplamı en fazla olan adaydan başlamak üzere ve eşit puanlar için sırasıyla Hukuk, Maliye, iktisat, Genel Yetenek ve Genel Kültür puanı fazla olan öncelikli olmak kaydıyla 70 ve üzerinde puan alanlar başarı sırasına konulur. Bunlardan en yüksek puandan başlayarak sınav ilanında belirtilen kadronun (45) beş katına kadar (225) aday eleme sınavını kazanmış sayılacaktır.
     Sonuncu adayla aynı puanı alan diğer adaylarda eleme sınavını kazanmış sayılacaktır.
6- Yazılı sınav klasik usule göre Hukuk, Maliye, iktisat, Kompozisyon, Ticaret Hukuku ve Muhasebe alanlarında ÖSYM tarafından yapılacaktır. (Kompozisyon, bir A4 sayfasını geçmemelidir.)
7- Yazılı sınav alanlanndan Ticaret Hukuku ve Muhasebe seçmeli olup, aday adayları seçecekleri alanı aday başvuru formunda belirteceklerdir. Yazılı kağıtlarının değerlendirilmesinde tam puan 10O'dür. Ders gruplarından alınan puanların aritmetik ortalaması yazılı sınav sonucunu oluşturur. Yazılı sınavın değerlendirilmesinde, en yüksek puandan başlamak üzere ve eşit puanlar için sırasıyla Hukuk, Maliye, iktisat ve Seçimlik ders grubu puanı fazla olan öncelikli olmak kaydıyla 70 ve üzerinde puan alanlar başarı sırasına konulur. Bunlardan en yüksek puandan başlayarak giriş sınavı ilanında belirtilen kadro sayısının (45) üç katına kadar (135) aday yazılı sınavı kazanmış sayılır.
8- Sınav sonuçları ÖSYM'nin internet sayfasından duyurulacak, adayların adresine ayrıca sınav sonuç belgesi gönderilmeyecektir. Adaylar sınav sonuçlarını ÖSYM'nin http://sonuc.osym.gov.tr internet adresinden T.C.Kimlik Numaraları ve aday şifreleri ile öğreneceklerdir. Yazılı Sınava katılma hakkını elde eden adayların sınav sonuç bilgisinde, yazılı sınavların yerini, tarihini ve saatini gösteren, "Yazılı Sınava katılmaya hak kazandınız" ibaresi yer alacaktır.
9- Sınav sonucunun incelenmesini isteyen adaylar, sonuçların ÖSYM tarafından elektronik ortamda açıklanmasından itibaren en geç 10 gün içinde ÖSYM'nin internet sayfasında yer alan "Adaylar Tarafından Dilekçe Gönderilmesi" konulu duyuru doğrultusunda Genel Amaçlı dilekçe örneğini kullanarak ÖSYM'ye başvuracaklardır,
10- Başkanlığımız ile ÖSYM arasında yapılan protokol, Başkanlığımızın http://www.sayistay.gov.tr web-sitesinde yayınlanacaktır. Protokolde, sınavla ilgili bilgiler, adayların uyması gereken hususlar ayrıntılı olarak belirtilmektedir. Adayların protokol hükümlerine uygun hareket etmeleri gerekmektedir
11- Yazılı Sınavı kazananlar mülakat sınavına katılma hakkını elde ederler Sayıştay Başkanlığınca yapılacak mülakat sınavının yeri ve zamanı bildirilecektir Başarılı sayılanlar Sayıştay internet sitesinde yayımlanacaktır. Sonuçlar Başkanlıkça ilgililere ayrıca duyurulacaktır...

28 Temmuz 2012 Cumartesi

Türk Standardları Enstitüsü önlisans mezunu 41 personel alacak


Türk Standardları Enstitüsünden:
PERSONEL ALIM İLANI
    
Enstitümüze, merkez ve taşra birimlerinde istihdam edilmek üzere, aşağıda öğrenim durumu ile kadro unvan ve sayıları belirtilen toplam 41 adet önlisans mezunu kadrolu personel alınacaktır.


SIRA NOÖĞRENİM DURUMUKADRO UNVANIALINACAK PERSONEL SAYISIGÖREV YERİ
1
Gıda Kalite ve Sağlık Kontrol veya
Gıda Kalitesi ve Sağlık Kontrolü,
Gıda Kalite Kontrolü,
Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi
önlisans programlarının
birinden mezun olmak.
Tekniker
1
Ankara
2
Makine, İş Makineleri,
Makine Yağları ve Yağlama Teknolojisi, Bilgisayar Destekli Makine önlisans programlarının birinden mezun olmak.
Tekniker
6
Gebze/Kocaeli (1) Ankara (5)
3
Elektronik, Elektrik-Elektronik, Endüstriyel Elektronik,
Elektrik- Elektronik Teknikerliği, Elektronik Teknolojisi önlisans programlarının birinden mezun olmak.
Tekniker
4
Gebze/Kocaeli (1) Ankara (3)
4
Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Bilgisayar Teknolojileri ve Yönetimi, Bilgisayar Teknolojisi, Bilgisayar Donanımı, Bilgisayar Teknolojileri ve Bilişim Sistemleri
önlisans programlarının
birinden mezun olmak.
Tekniker
3
Ankara
5
Doğalgaz, Isıtma ve Sıhhi Tesisat Teknolojisi, Sıhhi Tesisat ve Doğalgaz, Doğalgaz ve Isıtma, Doğalgaz ve Boru Hatları Teknolojisi, Gaz ve Tesisatı Teknolojisi önlisans programlarının birinden mezun olmak.Tekniker
1
Gebze/Kocaeli
6
Metal İşleri önlisans programından
mezun olmak.
Tekniker
1
Kayseri
7
İnşaat, İnşaat Teknikerliği,
İnşaat Teknolojisi önlisans programların birinden mezun olmak.
Tekniker
4
Kayseri (2) Çorum (1) Ankara (1)
8
İnşaat ve Sanayi
Boya Uygulama Teknolojisi,
Boya ve İzolasyon Uygulama Teknikeri, Yalıtım Teknolojisi, Yapı Yalıtım Teknolojisi önlisans programlarının birinden mezun olmak.
Tekniker
2
Kayseri (1) Gebze/Kocaeli (1)
9
Makine-Resim Konstrüksiyon,
Makine-Resim-Konstrüksiyon,
Bilgisayar Destekli Makine-Resim- Konstrüksiyon, Bilgisayar Destekli Tasarım, Bilgisayar Destekli
Teknik Çizim, Makine Resim ve Kontrüksiyon önlisans programlarının birinden mezun olmak.
Tekniker
2
Kayseri
10
Mekatronik önlisans programından
mezun olmak.
Tekniker
1
Kayseri
11
Kimya veya Kimya Teknolojisi önlisans programlarının birinden mezun olmak.Tekniker
1
Gebze /Kocaeli
12
Lastik, Lastik Endüstrisi,
Lastik Teknolojisi, Lastik-Plastik,
Plastik Teknolojisi, Lastik ve Plastik Teknolojisi önlisans programlarının birinden mezun olmak.
Tekniker
1
Gebze /Kocaeli
13
Ağaç İşleri veya Mobilya ve
Dekorasyon önlisans programından birinden mezun olmak.
Tekniker
1
Ankara
14
Büro Yönetimi,
Büro Yönetimi ve Sekreterlik,
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Sekreterlik,
Ofis Teknolojileri ve Yönetimi,
Büro Hizmetleri ve Yönetici Asistanlığı önlisans programlarının birinden
mezun olmak.
Memur
12
Ankara(10) İstanbul(2)
15
Muhasebe, Bilgisayar Destekli
Muhasebe, Bilgisayarlı Muhasebe ve
Vergi Uygulamaları,
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
önlisans programlarının
birinden mezun olmak.
Memur
1
Ankara


1 - SINAVA GİRİŞ ŞARTLARI
Sınava girebilmek için aşağıdaki şartları taşımak gerekir.
1) Türk vatandaşı olmak,
2) Giriş sınavının yapıldığı yılın Ocak ayının ilk günü itibarıyla 35 yaşını doldurmamış olmak (01/01/1977 ve sonraki tarihlerde doğmuş olmak),
3) Kamu haklarından mahrum bulunmamak,
4) Erkek adaylar için askerliğini yapmış veya erteletmiş olmak ya da askerlikle ilişkisi bulunmamak,
5) Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak,
6) Görevini devamlı olarak yapmaya engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı veya vücut sakatlığı ile özrü bulunmamak,
7) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından 28 Kasım 2010 tarihinde yapılmış olan Kamu Personel Seçme Sınavına (2010 KPSS Ortaöğretim/Önlisans) girmiş ve bu sınavdan KPSSP93 en az 60 puan almış olmak ve kontenjanlara ve puan türlerine göre en yüksek puandan başlanarak yapılacak sıralama neticesinde alınacak personel sayısının 4 katı aday arasına girmek (sonuncu aday ile aynı puana sahip olanlar da giriş sınavına çağrılacaktır.),
8) Yükseköğretim Kurulunca yukarıdaki tabloda yer alan bölümlere denkliği kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumları mezunları da diğer koşulları taşımaları ve başvuru esnasında gerekli belgeleri ibraz etmeleri kaydıyla müracaat edebileceklerdir.
9) Adaylar, başvuruda bulundukları kadrolar için, Enstitü Yönetim Kurulunun uygun göreceği yerlerde çalışmayı kabul ve taahhüt etmiş sayılır.

2 - BAŞVURU ŞEKLİ VE YERİ
Adaylar başvurularını 01-10 Ağustos 2012 tarihleri arasında “İş Talep Formu”nu doldurmak suretiyle www.tse.org.tr internet adresinden elektronik ortamda yapacaklardır. Başvurular 10 Ağustos 2012 Cuma günü mesai bitimine (saat 17:30) kadar yapılabilecektir. Postayla veya şahsen yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.
Başvuru formuna yüklenilecek vesikalık fotoğraf son 6 ay içinde çekilmiş olacaktır. Başvuru koşullarını taşımadığı halde başvuruda bulunan adayların müracaatları kabul edilmeyecektir.

3 - SINAVA GİRİŞ
Giriş Sınavına katılmaya hak kazandığı tespit edilen adaylar www.tse.org.tr adresinde 16 Ağustos 2012 tarihinde ilan edilecektir. Adaylara ayrıca bir tebligat yapılmayacaktır. Giriş Sınavına katılmaya hak kazandığı tespit edilen adaylar; giriş sınavına katılabilmek için aşağıdaki belgeleri 23-28 Ağustos 2012 tarihleri arasında mesai saatleri içerisinde Türk Standardları Enstitüsü İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığına elden teslim edeceklerdir. Sınava katılamayacak müracaat sahiplerine herhangi bir bildirimde bulunulmayacaktır.
1) Vesikalık fotoğraf (2 adet).
2) KPSS sonuç belgesi.
3) Yükseköğrenim diploması ya da çıkış belgesi (Yabancı okul mezunları için denklik belgesi).
4) Adayın çıktısını alarak imzalayacağı İş Talep Formu.
5) Adayın kendi el yazısı ile yazılmış; anne ve babasının adları ile meslek ve işleri, ilk, orta ve yüksek öğrenimini yaptığı okullar, yüksek öğrenimden sonra ne gibi işler yaptığı ve kendi hakkında bilgi verebilecek iki kişinin isimleri ile T.C. kimlik numarasının, iş ve ikametgâh adreslerinin de belirtildiği ve sabıka kaydının olup olmadığının beyan edildiği özgeçmişi (form http://www.tse.org.tr adresinden temin edilebilecektir).
6) Erkek adayların askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı.
7) Görevini devamlı olarak yapmaya engel bir durumu bulunmadığına dair yazılı beyanı.
Belgelerin aslı ibraz edilmek kaydıyla, fotokopileri İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığınca tasdik edilebilecektir. Eksik bilgi ve belge ile başvuru yapanlar ile şartları uymadığı halde başvuruda bulunanların başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır. Başvuruları değerlendirmeye alınmayanların yerine 29 Ağustos 2012 tarihinde Enstitünün web-sitesinde yedek adaylar ilan edilecek olup, bu adayların 03-07 Eylül 2012 Cuma günü mesai saati bitimine kadar yukarıda sayılan belgelerle birlikte TSE İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığına başvuruda bulunması gerekmektedir.
Başvurusu kabul edilen adaylar için ayrıca sınav giriş belgesi düzenlenmeyecektir.

4 - SINAV ŞEKLİ, KONULARI VE DEĞERLENDİRME
Giriş sınavı sözlü sınav şeklinde yapılacaktır.
Giriş sınavında; adayların mezun olduğu bölüm ile birlikte Türk Standardları Enstitüsünün ana faaliyet alanlarıyla ilgili konular, mesleki bilgi ve becerileri, genel yetenek ve genel kültür düzeyleri, muhakeme, kavrayış, ifade ve temsil kabiliyeti ile davranış ve tepkilerinin Enstitüye uygunluğu değerlendirilecektir.
Giriş sınavında başarılı sayılabilmek için, sınav komisyonu üyelerinin her birinden 100 tam puan üzerinden en az 60 puan almak kaydıyla, ortalamanın en az 70 puan olması gerekir.
Sınavda başarılı olanların sayısı; ilan edilen kadro sayısından fazla ise, en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralama yapılarak belirtilen kadro sayısı kadar aday, giriş sınavını kazanmış kabul edilecektir. Giriş sınavında 70 ve üzerinde puan almış olmak, bu sıralamaya giremeyen adaylar için müktesep hak teşkil etmeyecektir.
Sınavda başarılı olanların sayısı ilan edilen kadro sayısından az ise sadece başarılı olanlar sınavı kazanmış kabul edilecektir.

5 - SINAV YERİ
Sınav, Enstitünün Necatibey Cad. No: 112 06100-Bakanlıklar/Ankara adresinde yapılacaktır. Sınava girmeye hak kazanan adaylar, Enstitünün web sitesinde her bir aday için belirtilen tarih ve saatte yukarıda belirtilen adreste nüfus cüzdanı veya sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve onaylı bir kimlik belgesiyle hazır bulunacaklardır.

6 - SINAVI KAZANANLARIN İLANI VE ATANMASI
Sınavı asıl ve yedek olarak kazananlar Enstitünün www.tse.org.tr web sitesinde ve merkez binada herkesin görebileceği bir yere asılmak suretiyle ilan edilecektir. Sınavda başarılı olanların Enstitüce kendilerine bildirilen süre içinde İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığına başvurmaları gerekmektedir. Kazanan adayların, kendilerine bildirilen tarihe kadar istenen belgelerle birlikte müracaat etmeleri halinde atamaları yapılacaktır.
Sınavı kazanan asıl aday sayısı kadar yedek aday listesi belirlenecek. Sınavı asıl olarak kazanmış adaylardan; bildirilen tarihe kadar müracaatta bulunmayanların, atamadan sarfınazar edenlerin, aranan şartlardan herhangi birini taşımadığının anlaşılması üzerine ataması yapılmayanların ve ataması yapıldığı halde başlamayanların yerine, yedek aday listesinden, sınav sonuçlarının ilanından itibaren dört ay içerisinde başarı sırasına göre atama yapılabilecektir.
Başvuru ve işlemler sırasında gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmayacak, atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilecek ve haklarında Türk Ceza Kanunu hükümleri uyarınca işlem yapılmak üzere, Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulacaktır.

7 - SINAV SONUÇLARINA İTİRAZ
Sınav sonuçlarına itirazlar, sonuçların Enstitünün internet adresinde yayımlanmasından itibaren en geç yedi gün içerisinde bir dilekçe ile Enstitüye yapılır. İtirazlar oluşturulacak bir komisyon tarafından on iş günü içerisinde karara bağlanarak başvuru sahibine cevap verilir.

21 Temmuz 2012 Cumartesi

Dışişleri Bakanlığı 75 Aday Meslek Memuru Alacak

DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI
Aday Meslek Memurluğu
Giriş Sınavı Duyurusu


I. GENEL BİLGİLER
1) Meslek Memurları, Dışişleri Bakanlığının 6004 sayılı Teşkilat Kanununda sayılan görevleri çerçevesinde, Türk dış politikasının oluşturulması ve icrasında görev, yetki ve sorumluluk üstlenen ve yurtdışında temsil görevi icra eden diplomatik kariyer memurlarıdır.
2) Açılacak giriş sınavındaki nihai başarı sıralamasına göre, Aday Meslek Memuru unvanıyla atama yapılabilecek azami kadro sayısı 75’tir. Giriş sınavını kazananların atamaları, varsa müktesep maaş dereceleri de göz önünde bulundurularak, genel idare hizmetleri sınıfından 7 ilâ 9 uncu derece kadrolara yapılabilecektir.
3) Sınavın çoktan seçmeli ilk aşaması, 8 Eylül 2012 tarihinde Ankara’da yapılacaktır.
4) Giriş sınavına ilişkin olarak bu ilanda yer verilmemiş düzenlemeler, Dışişleri Bakanlığı Sınav Yönetmeliğinde yer almaktadır. Yönetmeliğe Bakanlık internet sitesi üzerinden de erişilmesi mümkündür.

II. BAŞVURU VE SINAVA KATILIM ŞARTLARI
1) Sınava başvurabilmek için;
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48. maddesinde sayılan genel şartları taşımak,
b) 08.09.2012 tarihi itibariyle 35 yaşını doldurmamış olmak (08.09.1977 ve daha sonra doğmuş olanlar), lisansüstü eğitim diplomasına sahip bulunanlar için ise 08.09.2012 tarihi itibariyle 37 yaşını doldurmamış olmak (08.09.1975 ve daha sonra doğmuş olanlar),
c) Yurtiçindeki üniversitelerin veya diploma denkliği Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanmış olmak kaydıyla yabancı üniversitelerin;
- Lisans düzeyinde en az dört yıllık eğitim verilen fakültelerinin uluslararası ilişkiler, siyaset bilimi, kamu yönetimi, iktisat, işletme, maliye, finans, tarih, sosyoloji, halkla ilişkiler ve tanıtım, psikoloji bölümleri ile bu bölümlerden herhangi birinin müfredatında yer alan derslerin en az %80’ine sahip olan diğer bölümlerden ya da hukuk fakültelerinden mezun olmak veya,
- Sosyal bilimler alanında (YÖK’ün belirlediği kapsam dikkate alınacaktır) veya mühendislik fakültelerinde en az dört yıllık lisans eğitimi yapmış olup, uluslararası ilişkiler, siyaset bilimi, kamu yönetimi, hukuk ve iktisat alanlarında lisansüstü eğitim yapmış bulunmak,
ç) 2011 veya 2012 yılı Kamu Personel Seçme Sınavının (KPSS) “KPSS-36, KPSS-21 ve KPSS-108 puan türlerinin birinden en az 80 puan almış olmak (Aday adayları, başvurularını en yüksek KPSS puanlarıyla yapacaklardır. Belirtilen taban puanı aşmış olmak, sınava katılma hakkını garanti etmemektedir).
2) Giriş sınavına başvuranlar KPSS puanlarına göre tek bir liste halinde sıralanacak ve ilk 1500 aday giriş sınavına katılmaya hak kazanacaktır. Sınava katılmaya hak kazanan adayların listesi, Bakanlığın www.mfa.gov.tr adresli internet sitesi üzerinden 29 Ağustos 2012 tarihinde ilan edilecektir.
3) Sınava katılabilecek adaylara ilişkin duyuruda, sınav programına ve sınavın yapılacağı adreslere de yer verilecektir.

III. GİRİŞ SINAVI BAŞVURULARININ YAPILMASI
1) Giriş sınavı başvuruları, 13 Ağustos 2012 tarihinde başlayacak ve 24 Ağustos 2012 tarihinde saat 18:00’de sona erecektir. Başvurular, Bakanlığın https://sinav.mfa.gov.tr  adresli internet sitesi üzerinden elektronik ortamda ve adaylarca temin edilecek olan e-devlet şifresi ile yapılacaktır. Başvuru için gerekli olan bilgiler ve elektronik ortamda iletilecek belge örnekleri şunlardır:
a) T.C. kimlik numarası,
b) KPSS sonuç puanının beyanı,
c) Diploma veya mezuniyet belgesi (Yabancı üniversitelerden alınmış olması halinde, YÖK onaylı denklik belgesinin de iletilmesi gerekmektedir),
ç) Mevcut görünümü yansıtan vesikalık fotoğraf,
d) Varsa lisansüstü eğitim diploması, (Yabancı üniversitelerden alınmış olması halinde, YÖK onaylı denklik belgesinin de iletilmesi gerekmektedir)
e) Uluslararası ilişkiler, hukuk, siyaset bilimi, kamu yönetimi, iktisat, işletme, maliye, finans tarih, sosyoloji, halkla ilişkiler ve tanıtım ve psikoloji bölümü mezunu olmamakla birlikte, bu bölümlerden herhangi birinin müfredatında yer alan derslerin en az %80’ine sahip olan diğer bölümlerden mezun olan aday adayları, eğitim programının uygunluğunun tespiti amacıyla, transkript örneklerini de başvuruları çerçevesinde Bakanlığa elektronik ortamda ileteceklerdir.
2) Sınava girilecek yabancı dil haricinde, diğer bir dil veya dillerden 2010, 2011 veya 2012 yıllarında alınmış en az “B” düzeyinde KPDS puanı olanlar, sınavda ilave puan almaya hak kazanabilmeleri için, KPDS sonuç belgelerini de diğer başvuru evrakıyla birlikte iletmeleri gerekmektedir.
3) KPDS puanı yerine, eşdeğerliği YÖK tarafından saptanmış uluslararası dil sınavlarından 2010, 2011 veya 2012 alınan puanların KPDS’deki karşılıkları da değerlendirmeye alınacaktır.


IV. SINAVIN AŞAMALARI
Çoktan seçmeli bilgi sınavı:

Çoktan seçmeli bilgi sınavı 8 Eylül 2012 tarihinde yapılacak olup, sınava katılabilecek olan adayların listesi 29 Ağustos 2012 tarihinde Bakanlığımız internet sitesinde ilan edilecektir.
Çoktan seçmeli sınav 100 sorudan oluşacak, 100 dakika sürecek ve aşağıdaki alanları kapsayacaktır. Çoktan seçmeli sınavdaki başarı sırasına göre ilk 300 aday yazılı sınav aşamasına geçmeye hak kazanacaktır.

a) Uluslararası ilişkiler politikası ve teorisi (20 soru)
b) Uluslararası kamu hukuku (15 soru)
c) Siyasi tarih (20 soru)
ç) Meslekî İngilizce (20 soru)
d) Anayasa hukuku ve siyasal sistemler, idare hukuku, medeni hukuk (10 soru)
e) Uluslararası iktisat, mikro iktisat, makro iktisat ve Türkiye ekonomisi (10 soru)
f) Genel kültür (5 soru)
2) Yazılı sınava girecekleri yabancı dil hariç olmak üzere, herhangi bir dilde almış oldukları KPDS puanının 90’in üzerinde kalan kısmı, adayın çoktan seçmeli sınav notuna eklenecektir.
3) Çoktan seçmeli ilk aşamanın sonuçları 12 Eylül 2012 tarihinde Bakanlık internet sitesinde ilan edilecektir. Bu aşamayı geçerek yazılı sınava girmeye hak kazananlara ayrıca tebligat yapılmayacaktır.

2) Yazılı sınav:
Yazılı sınav aşağıdaki bölümlerden oluşacaktır.

a) Türkçe kompozisyon
b) Yabancı dilde kompozisyon
c) Türkçeden yabancı dile çeviri
d) Yabancı dilden Türkçeye çeviri
Yazılı sınavın Türkçe kompozisyon dışındaki bölümleri, adayın tercihine göre İngilizce, Fransızca veya Almanca dillerinde yapılacaktır.

Bakanlığın çalışmalarında ana yabancı dil İngilizce olup, sadece Fransızca veya sadece Almanca bilen adayların meslek memuru olabilmeleri mümkün değildir. Bu itibarla, Almanca veya Fransızcadan sınava girecek adaylar İngilizceden de sınava tabi tutulacaklardır. Bu adayların İngilizce sınavda (kompozisyon ve İngilizceye çeviri) en az 60 puan almaları zorunludur.
Yazılı sınavda geçer not her bir bölüm için 100 üzerinden 70’tir.

Adaylar, aşağıdaki esaslara göre yazılı sınavda ilave puan elde edebileceklerdir:
-Yazılı sınava gireceği yabancı dil haricinde, adayın herhangi bir diğer dilde 2010, 2011 veya 2012 yılında almış olduğu KPDS puanının 80’in üzerinde kalan kısmı, yazılı sınavda aritmetik ortalaması alınacak puan toplamına eklenecektir.
-Üçüncü bir yabancı dili daha bilen adayın, bu dilde 2010, 2011 veya 2012 yılında KPDS’den aldığı puanın 80’in üzerinde kalan kısmının yarısı da yazılı sınavda aritmetik ortalaması alınacak puan toplamına eklenecektir.
-Yazılı sınava Almanca veya Fransızcadan girecek adayların, Bakanlıkça düzenlenecek İngilizce yazılı sınavından aldıkları puanın 80’in üzerinde kalan kısmı, yazılı sınavda aritmetik ortalaması alınacak puan toplamına eklenecektir.
6) Yazılı sınav aşamasının sonuçları Bakanlık internet sitesinde ilan edilecektir. Bu aşamaya katılanlara ayrıca tebligat yapılmayacaktır.

3) Sözlü sınav: Yazılı sınavda başarılı olan adaylar sözlü sınava davet edileceklerdir. Sözlü sınavda adaylar, muhakeme, kavrayış, temsil görevine ilişkin nitelikleri ve yeterliliği, genel kültür düzeyi, Türkçe ve yabancı dilde ifade yeteneği ile genel davranış ve tepkilerinin meslek gereklerine uygunluğu açısından öncelikle değerlendirilecektir. Sınavda, güncel uluslararası konular hakkında da adaylara sorular yöneltilecektir. Ankara’da yapılacak sözlü sınavın tarihi, yazılı sınav sonucuyla birlikte ilan edilecektir.
4) Yazılı ve sözlü sınavlarda geçer not 100 üzerinden 70’tir. Çoktan seçmeli sınavda, başarı sıralaması esas alınacak ve baraj puan uygulamasına gidilmeyecektir.
5) İlave bilgi talepleri için aşağıdaki adres, e-posta ve telefon numaraları üzerinden Bakanlıkla temasa geçilmesi mümkündür.
Dışişleri Bakanlığı/İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı (C Blok 4. Kat) Balgat/Ankara
Tel: (312) 292 26 86 -22 74

İstanbul'da Kur'an-ı Kerim Öğrenmek ve Öğretmek İsteyen Hanımefendilerin Dikkatine!

Kur'an-ı Kerim Öğrenmek ve
Öğretmek isteyen Hanımefendilerin
Dikkatine!
Bu duyurumuz;
İstanbul'da ikamet eden,
Kur'an-ı Kerim okumayı öğrenmek isteyen veya
öğretebilecek düzeyde iyi bilen
18-40 yaş arası hanımefendi kardeşlerimizedir...
Ailenizde ve arkadaş çevrenizdeki
ilgileneceğini düşündüklerinizi de haberdar edebilirsiniz...
Ekim 2012 de başlayacak, Şubat ayında 3 hafta ara verilecek,
Mayıs 2013 de sona erecek (önümüzdeki yıllarda bu gruba başka dersler olacak)
   
 Elif İle Başlıyoruz...!

     GÖNÜL ERLERİ olarak; 16 Haziran 2007 de birkaç yüz arkadaşın mail adresleriyle başladığımız yolculuğumuza, sizler gibi muhterem kardeşlerimizin emin adımlarıyla devam ediyoruz... Bu güne kadar yapmaya karar verdiğimiz her işimize Rabbimiz ayrı bir bereket, ayrı bir kolaylık verdi. Rabbimizin, bu programımızı da kolaylaştırması ve bereketlendirmesi için hasseten dualarınızı bekliyoruz...
     ELİF İLE BAŞLIYORUZ adında, farklı-yeni bir program başlatacağız. Kur-an'ı Kerim öğrenmek isteyenler ile öğretmek isteyenleri buluşturacağız, tanıştıracağız ve biz aradan çekileceğiz... Programımızın adının "Elif İle Başlıyoruz" olmasının iki sebebi var.
     Birinci sebebi; malumunuz ilk harf Elif. Kur'an-ı Kerim öğrenmeye ordan başlanır.
     İkinci sebebi; Gönül Erleri Mail Grubu üyemiz, Elif adında genç bir kız kardeşimiz bizden bu talepte bulundu. "Haftanın bir kaç günü bana Kur-an'ı Kerim okumayı öğretecek bir abla bulmama yardımcı olurmusunuz" dedi.
     Böylesi hayırlı bir işi "müstakil bir programa dönüştürelim ve başkalarınında yararlanmasını sağlayalım" diye düşündük ve planladık. Mail Grubumuza duyurulara başlıyoruz ve öncelikle İstanbul'un herbir ilçesinden (39 ilçe var) ortalama 2 hoca, 2 talebe, 4 hanım kardeş belirleyeceğiz. Bu yıl yaklaşık 150 kişilik (75 talebe, 75 hoca ile) Kur'an-ı Kerim dersi halkası planlıyoruz...
     "Elif ile Başlıyoruz" programımıza katılmak isteyen yaklaşık 50 talebe, 30 da hoca oldu bile... Eylül ayı son haftasına kadar başvuru kabul edeceğiz...
     Programımız, Ekim 2012 de başlayacak ve Mayıs 2013 'e kadar 8 ay düzenli olarak devam edecek (Haftada 2 veya 3 gün, 1 saatlık dersler şeklinde ve birbirlerinin evlerinde yahut kendilerine en yakın camide, o da olmazsa bizim temin edeceğimiz vakıf, dernek, kültür merkezi vs. mekanlarda). Bu yıl sadece İstanbul'da yapacağız. Önümüzdeki yıllarda başka illerimizde, zamanla her bir ilimizde ve ilçemizde, hatta başka başka ülkelerde de halkalar oluşturacağız inşAllah.
     Bu halkaya katılacak binlerce kardeşimizi daha şimdiden görüyor gibiyiz... O kardeşlerin çok büyük bir kısmını biz hiç görmeyeceğiz ama manevi hazzını fazlasıyla hissedeceğiz ve adımız gibi eminizki sevaplarına ortak olacağız...
     Bu yıl sadece İstanbul'da ve sadece hanımefendilere yönelik olacak bu programımızı önümüzdeki yıllarda başka bölgelere de yayacağız. Erkekler ve çocuklar için ayrı halkalar olacak. İlk sene Kur'an-ı Kerim okumayı öğrenen kardeşlerimiz önümüzdeki yıllarda da, Akaid, İlmihal, Tefsir, Hadis-i Şerifler ve Siyer gibi dersler alacaklar...
Ekim ayında başlayacağımız programımızın şartları ve içeriği:
1- Sadece bayanlar katılabilecek (öğreten de, öğrenen de bayan olacak).
2- Öğrenecek olana talebe, öğretecek olana hoca diyeceğiz (hangisinin yaşının büyük olduğu önemli olmayacak, mümkün mertebe yaşlarının yakın olmasına özen göstereceğiz).
3- Hocalar da, talebeler de; 18 Yaşından küçük, 40 yaşından büyük olmayacak.
4- Kur'an-ı Kerim okumayı öğretecek olanlar kesinlikle bu konuda eğitim almış ve iyi derecede biliyor olmalılar.
5- Programımızda sadece ve sadece Kur'an-ı Kerim okuması öğretilecek. Hiç bir hoca, hiç bir talebe kendi başına buyruk başka hiçbirşey öğretmeye hatta önermeye dahi kalkışmayacak (buna söz verilecek). Önümüzdeki yıllarda başka dersler de olacak (Akaid, İlmihal, Tefsir, Hadis-i Şerifler ve Siyer gibi) ancak kesinlikle bir plan ve program dahilinde yapacağız.
6- Dersler kesinlikle tek kişilik olacak. Yani bir hoca, bir talebe buluşacak. Kesinlikle ücret alma ya da verme talebi olmayacak.
7- Eylül ayında bir toplantı yapacağız ve "Elif İle Başlıyoruz" programımıza katılacak olanları buluşturacağız. Görüş ve önerilerini alıp, tanıştırıp, programımızı da başlatacağız inşAllah...
8- Bu grubun çalışması başka illere yönelik programımıza da örnek teşkil edecektir. Önümüzdeki yıllarda bu grup başka dersler alırken, sonradan başlayacak olanlar bu grubu takip edeceklerdir... Önümüzdeki yıl ülkemizin bütün büyük illerinde (16 büyük il var) yeni yeni halkalar başlatırız inşAllah...
9- Lütfen; Bu programımıza katılmak isteyen hanımefendiler kendilerini tanıtsınlar, cep telefon numaralarını, oturdukları ilçeyi ve semti, kısa hayat hikayelerini yazsınlar.
KUR'AN-I KERİM ÖĞRENMEK İSTİYORUM veya KUR'AN-I KERİM ÖĞRETMEK İSTİYORUM başlığı ile bu adresimize cevap yazsınlar.
İstanbul'da ikamet eden hanımefendiler;
bu duyurumuzla ilgileniyorsanız, lütfen yukarıdaki notları dikkatle okuyun ve
KUR'AN-I KERİM ÖĞRENMEK İSTİYORUM veya
KUR'AN-I KERİM ÖĞRETMEK İSTİYORUM başlığı ile
bu mektubumuza cevap yazın.
Kur'an-ı Kerim öğrenmek isteyenler de, öğretmek isteyenler de
yukarıda belirttiğimiz gibi kendilerini tanıtsınlar lütfen...

17-18-19 Mayıs Hafta Sonu İstanbul & Kapadokya Turu

Gönül Erleri 17-18-19 Mayıs Hafta Sonu İstanbul & Kapadokya Tur      Gezilecek Yerler: Tuz Gölü Ihlara Vadisi (4 km trekking turu) Avano...