9 Eylül 2014 Salı

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ SÖZLEŞMELİ PERSONEL ALIM İLANI (31 Kişi Alınacak)

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
SÖZLEŞMELİ PERSONEL ALIM İLANI
     Üniversitemiz Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezlerinde (giderleri Özel Bütçeden ve Döner Sermaye gelirinden karşılanmak üzere) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 4. maddesinin (B) fıkrasına göre Sözleşmeli Personel olarak istihdam edilmek üzere 06.06.1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Kararnameye ekli 28.06.2007 tarih ve 26566 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar'da yer alan ek 2'inci maddenin (b) fıkrasına göre KPSS (B) gurubu puan sırası esas alınmak suretiyle aşağıda belirtilen pozisyonlara sözleşmeli personel alınacaktır.


UNVAN

ADET

BÜTÇE
KPSS PUAN TÜRÜ
ARANILAN NİTELİKLER
NİTELİK KODU

SAĞLIK TEKNİKERİ
8Döner Sermaye Bütçesi2012 KPSS P93 Puanı
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokullarının Anestezi Önlisans Programlarının birinden mezun olmak

ST1

HEMŞİRE
20Özel Bütçe2014 KPSS P3
Hemşirelik Bölümü Lisans mezunu olmak.
2014 KPSS P3 puan türünden 55 ve üzeri almak.

H1

BÜRO PERSONELİ
3Özel Bütçe2014 KPSS P3
Fakültelerin İstatistik Bölümü mezunu olmak. M.E.B.'den Onaylı Bilgisayar İşletmeni Sertifikası sahibi olmak*

BP1

     ARANILAN ŞARTLAR

  1. Başvuracak adaylarda yukarıda belirtilen özel şartlar ile 657 sayılı Kanunun 48. maddesinde belirtilen genel şartlar aranır.
  2. Herhangi bir Sosyal Güvenlik Kurumundan emeklilik veya yaşlılık aylığı almıyor olmak.
  3. Tüm pozisyonlar için haftalık çalışma süresi 40 saati aşmayacak şekilde ilgili birimin yönetimi tarafından belirlenecek saatlerde görev yapma (gece dahil) şartını kabul etmek.
  4. Başvuracak adayların Kamu Personeli Seçme Sınavına girmiş ve Lisans mezunları için 2014 KPSS-P3 puan türünden 55 ve üzere puanı; Önlisans mezunları için 2012 KPSS-P93 puanı esas alınacaktır.
  5. 5917 sayılı Kanunun 47. Maddesi'nin 5. Fıkrası a ) 2 bendi gereğince, 4-B Sözleşmeli personel olarak çalışmakta iken istifaen görevinden ayrılarak sözleşmesi feshedilenler; fesih tarihinden itibaren 1 (bir) yıl süre geçmeden başvuruda bulunamazlar.

* Örgün eğitim yoluyla zorunu /ortak / seçmeli bilgisayar dersi alan ve bu hususu resmi olarak belgeleyen adaylar, "M.E.B.'den Onaylı Bilgisayar İşletmeni Sertifikasına Sahip Olmak" niteliğine ve aynı şekilde hızlı klavye kullanımı (F Klavye) dersi alan ve bu hususu resmi olarak belgeleyen adaylar da "M.E.B.'den Onaylı Hızlı Klavye Kullanımı (F Klavye) Sertifikasına Sahip Olmak" niteliğine sahip olarak değerlendirilecektir.

     BAŞVURU ŞEKLİ:

     Adayların, ilanın gazetede yayımlandığı günü izleyen 15 gün içinde (mesai saati bitimine kadar) www.istanbul.edu.tr adresindeki Başvuru formunu eksiksiz doldurarak (noter tasdikli veya aslı görülmek üzere Personel Daire Başkanlığınca onaylanmış) aşağıda belirtilen belgelerle birlikte Personel Daire Başkanlığına şahsen müracaat etmeleri gerekmektedir.
     Müracaat sonunda adayların beyan ettikleri Kamu Personeli Seçme Sınav Sonuçlan ÖSYM Başkanlığından Kurumumuz tarafından teyit edilecektir. Gerçeğe aykırı beyanda bulunan adayların müracaatları kabul edilmeyecek ve haklarında Genel Hükümlere göre işlem yapılacaktır. Sadece bir pozisyon için aranılan nitelik kodu belirtilerek başvuru yapılacaktır. Birden fazla başvuru yapıldığı takdirde her iki başvuru da geçersiz sayılacaktır.
     Posta ile yapılan müracaatlar kabul edilmeyecektir. Başvuru tarihini geciktiren veya nitelikleri uygun olmayan adayların müracaatlarına işlem yapılmayacaktır

     İSTENİLEN BELGELER:

  • Fotoğraflı Başvuru formu
  • Nüfus Cüzdanı aslı ve fotokopisi
  • Diploma veya mezuniyet belgesi aslı ve fotokopisi
  • KPSS (B) grubu sınav sonuç belgesi (Lisans mezunları için 2014 puanı, Önlisans mezunları için 2012 puanı geçerlidir.)

     BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SONUÇLARI:

     Başvurular Komisyon tarafından değerlendirildikten sonra sonuçlar en geç 7 iş günü içinde www.istanbul.edu.tr adresinde yayınlanacaktır. Ataması yapılacak adayların listesi, işe başlamaları için gerekli evraklar, başvuru zamanı ve yeri ile ilgili bilgilerin www.istanbul.edu.tr adresinden takip edilmesi gerekmektedir. İlgililere yazılı ya da sözlü ayrıca bir tebligat yapılmayacaktır.

Başvuru ve atama işlemleri sırasında gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu veya herhangi bir şekilde gerçeği sakladığı tespit edilenlerin sözleşmesi yapılmaz. Sözleşme yapılmış olsa dahi fesih edilir. Bu kişiler hiçbir hak talebinde bulunamaz.

* İlanda bulunmayan hükümler için genel mevzuat hükümleri geçerlidir.

3 Eylül 2014 Çarşamba

TİKA UZMAN YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI DUYURUSU (15 Personel Alınacak)


TİKA UZMAN YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI DUYURUSU

     I. GENEL
     Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığına sözlü giriş sınavı ile Genel İdari Hizmetleri sınıfı 9 uncu derece kadrolara atanmak üzere aşağıda belirtilen öğrenim dallarında ve sayılarda TİKA Uzman Yardımcısı alınacaktır.
     Müracaatlar 15 Eylül 2014 tarihinde başlayacak olup, 30 Eylül 2014 tarihinde sona erecektir. Yapılan inceleme ve değerlendirmeden sonra mülakata çağrılacak adaylar ve sınav tarihi Başkanlığın web sayfasından ilan edilecektir.
     Giriş sınavı 13 Ekim-17 Ekim 2014 tarihleri arasında
     TİKA Başkanlığı Atatürk Bulvarı No: 15     Ulus/ANKARA
     adresinde yapılacaktır.
GruplarÖğrenim DalıKadro Sayısı
1. Grup
Fakültelerin İnşaat Mühendisliği (2),
Elektrik Mühendisliği (1),
Makine Mühendisliği (1),
Mimarlık bölümleri (2)
6
2. Grup
Siyasal Bilgiler, İktisat, İşletme,
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin İktisat, İşletme,
Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler ve
Maliye Bölümleri
7
3. Grup
İletişim Fakülteleri
2
TOPLAM
15

     II. GİRİŞ SINAVINA KATILMA ŞARTLARI
     Giriş sınavına katılabilmek için aşağıda belirtilen şartlar aranır:

     1) 14.07.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde yer alan genel şartları taşımak,

     2) En az dört yıllık lisans eğitimi veren fakültelerin yukarıda belirtilen öğrenim dallarından ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt içinde ve yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,

     3) Sınavın yapıldığı tarihte 35 (otuz beş) yaşını doldurmamış olmak. Bu şartları taşımayan adayların başvurusu kabul edilmeyecektir.

     4) Son başvuru tarihi itibariyle 6-7 Temmuz 2013 veya 5-6 Temmuz 2014 Kamu Personeli Seçme Sınavından (KPSS):
     a) Birinci grupta yer alanlar için KPSSP-3 puan türünden en az 70 puan almış olmak,
     b) İkinci grupta yer alanlar için bölümlere göre aşağıdaki puan türlerinden en az 70 puan almış olmak.

Sıra NoBölümKPSS Puan Türü
1İktisatKPSSP 22
2İşletmeKPSSP 23
3MaliyeKPSSP 24
4Kamu Yönetimi ve Siyaset BilimiKPSSP 30
5Uluslararası İlişkilerKPSSP 33

     c) Üçüncü grupta yer alan bölümler için KPSSP-3 puan türünden en az 70 puan almış olmak.

     5) 2012 yılı Sonbahar dönemi Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı (KPDS), 2012 yılı Sonbahar dönemi Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı(ÜDS), 2013 yılı İlkbahar, Sonbahar dönemleri veya 2014 ilkbahar dönemi Yabancı Dil Sınavı (YDS) sınavlarında; İngilizce, Fransızca, İspanyolca, Arapça veya Rusça dillerinin herhangi birinden en az (B) düzeyinde puan almış olmak veya Yükseköğretim Kurulunca buna denk kabul edilen ve son 2 (iki) yılda (30 Eylül 2012 ve daha sonraki tarihli) alınmış uluslararası geçerliliği bulunan bir belgeye sahip olmak.

     III. BAŞVURU ŞEKLİ VE GEREKLİ BELGELER

     1) TİKA Uzman Yardımcılığı giriş sınavı için başvurular 15 Eylül 2014 tarihinde başlayıp, 30 Eylül 2014 günü mesai saati bitimine (saat 18.00) kadar yapılabilecektir.

     2) Başvurular, elektronik ortamda www.tika.gov.tr web adresinde bulunan sınav linki veya doğrudan www.tika.gov.tr web adresinden istenen bilgilerin eksiksiz olarak doldurulması ve istenen belgelerin başvuru tarihi bitimine kadar TİKA Başkanlığı (İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı) Atatürk Bulvarı No: 15 Ulus/ANKARA adresine şahsen, elden veya posta yolu ile iletilmesi ile yapılacaktır. Postadaki gecikmeler ve ilanda belirtilen son başvuru tarihi mesai bitimine kadar yapılmayan başvurular dikkate alınmaz.

     3) Başvuru için istenen belgeler:
     a) Başkanlıktan veya www.tika.gov.tr adresinden temin edilerek açık ve eksiksiz olarak doldurulmuş Başvuru Formu
     b) Yükseköğrenim diploması ya da geçici mezuniyet belgesinin aslı veya Başkanlık tarafından onaylı örneği, (yabancı üniversite mezunları için ayrıca denklik belgesi),
     c) KPSS sınav sonuç belgesi veya bilgisayar çıktısı,
     d) KPDS, ÜDS, YDS sınav sonuç belgesi veya buna denk kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan yabancı dil sınav sonuç belgesinin aslı,
     e) www.tika.gov.tr adresinden temin edilerek el yazısıyla doldurulacak özgeçmiş,
     f) İki adet vesikalık fotoğraf,
     g) Görevini devamlı yapmaya engel olabilecek akıl hastalığı olmadığına dair yazılı beyanı,
     h) Adli sicil kaydı yazılı beyanı,
     i) Erkek adaylar için askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı,

     4) Eksik belge ve/veya bilgi bulunan başvurular ile şartları uymadığı halde yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

     IV. BAŞVURULARIN İNCELENMESİ VE ADAYLARIN SINAVA KABULÜ

     1) Başvuran adaylardan KPSS sonuçlarına göre en yüksek puana sahip olandan başlanarak, bu ilanda belirtilen atama yapılacak kadro sayısının 4 (dört) katına kadar aday (son sıradaki adayla eşit puana sahip olanlar dahil) sınava çağrılacaktır.

     2) Giriş sınavına katılmaya hak kazananların adları, soyadları, KPSS puanları ve sınav tarih ve saatleri www.tika.gov.tr sitesinde ve TİKA Başkanlığı binası girişinde ilan edilecektir.

     3) Giriş Sınavına girmeye hak kazanan adaylar belirtilen yer, tarih ve saatte, nüfus cüzdanı veya pasaportu (Nüfus cüzdanında soğuk damga basılı olmalı, güncel bir fotoğraf ve T.C. Kimlik Numarası bulunmalı, pasaportun süresi geçerli olmalıdır. Bu şartlarda olmayan nüfus cüzdanı veya pasaport kabul edilmeyecektir.) ile birlikte hazır bulunacaklardır.

     V. SINAV ŞEKLİ VE KONULARI

     1) Giriş sınavı, sözlü sınav şeklinde yapılacaktır.

     2) Sözlü sınav, adaylar;

     a) Mezun oldukları bölüm ile ilgili alan bilgisi ve Başkanlığın faaliyet alanı ile ilgili konulardaki bilgi düzeyi,
     b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,
     c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
     ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
     d) Genel yetenek ve genel kültürü,
     e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı, yönlerinden değerlendirilerek, ayrı ayrı puan verilmek suretiyle gerçekleştirilir. Adaylar, Sınav Komisyonu tarafından (a) bendi için 50 (elli) puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı özelliklerin her biri için 10 (on) puan üzerinden değerlendirilir ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanağa geçirilir. Sözlü sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz. Sözlü sınavda başarılı sayılmak için, Komisyon Başkanı ve üyelerinin 100 (yüz) tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az 70 (yetmiş) olması şarttır.

     VI. DEĞERLENDİRME VE İLAN

     1) Başarı puanı adayın KPSS puanı ile sözlü sınavının aritmetik ortalaması alınarak hesaplanır. Sınav puanlarının eşitliği halinde sırasıyla sözlü sınav puanına ve KPSS puanına bakılır, puanı yüksek olan aday sıralamada üstte yer alır.

     2) Giriş sınavı sonuçları, Başkanlık internet sitesinde ilan edilir. Ayrıca kazanan adayların adreslerine de tebliğ edilir.

     3) Başkanlık, başarılı aday sayısı ilan edilen kontenjandan az olduğu takdirde sınav duyurusunda ilan edilenden daha az sayıda uzman yardımcısı alma hakkına sahiptir.

     4) Yarışma sınavını kazananların uzman yardımcılığı kadrolarına atanmaları ve adaylıklarına ilişkin işlemler, 656 sayılı Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı'nın Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine göre yapılır.

     5) Sınavı kazananların uzman yardımcılığına atanmaları için atama işlemlerinin yapılmasına ilişkin olarak tebligatta veya ilanda belirtilen süre içinde, istenilen belgelerle birlikte TİKA İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı'na müracaat etmeleri gerekir.
     6) Atama işlemlerinin yapılması için kendilerine bildirilen veya ilan edilen süre içinde geçerli bir mazereti olmadığı halde müracaat etmeyenlerin atama işlemleri yapılmaz.

     7) Başvurusu kabul edilip, isimleri yarışma sınavına katılabilecekler arasında yer alanlardan, gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılır ve atamaları yapılmaz. Bunların atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bunlar hiçbir hak talep edemez ve haklarında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.

     VII. BİLGİ ALMA
     Sınav ile ilgili bilgi, TİKA Başkanlığı İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, 0 (312) 508 11 43 - 44 - 45 numaralı telefonlarından, 0 (312) 309 89 56 no'lu faks ve/veya sinav@tika.gov.tr e-posta adresine yazılarak alınabilir.

1 Eylül 2014 Pazartesi

İVEM - İNSAN VAKFI EĞİTİM KURUMLARI 2014-2015 Kayıtları Başladı

     Nitelikli insanların nitelikli eğitim programlarıyla ortaya çıkabileceğine inanıyoruz.
     Özlenen ideal cemiyetin oluşmasının yolu, ruhî, aklî ve bedenî eğitimini tamamlamış nitelikli fertlerden geçer. Tarih boyunca, idealize ettiği cemiyeti oluşturmayı hedeflemiş bütün sistemler, ancak kendi doğruları istikametinde insanını eğitip yetiştirerek sonuca ulaşılacağını görmüş ve bu istikamette çalışmıştır.
     Bizim de temel hedefimiz nitelikli insan yetiştirmek olmalıdır. Nitelikli insandan kastımız; beden ve ruh, fikir ve duygu dengesine dikkat ederek yetişen, hayatın gerektirdiği donanıma sahip, zamanının ihtiyaçlarına göre kendisini geliştiren; iman, ahlak ve sâlih amel çizgisinde yaşamayı hedeflemiş bilinçli insandır.
     Yine nitelikli insan; özgüven ve cesaret sahibi, sabırlı, azimli, disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmış, düzenli okuyan, araştıran, konuşan ve yazan, alanında birikimli, fedakâr, görev bilincine sahip, aidiyet duygusu ve temsil yönü güçlü, aile ve akraba çevresiyle uyumlu, toplumun temel değerleriyle barışık ve gelişmeye açık insandır.
     Nitelikli insanların nitelikli eğitim programlarıyla ortaya çıkabileceğine inanıyoruz. Nitelikli programı da; insanı bütün yönleriyle ele alan, hayatın hiçbir dönemini ihmal etmeden bütününe hitap edebilen, amaçları iyi belirlenmiş, verimliliği yüksek olan, ölçme ve değerlendirmesi yapılabilen, aşamalı bir program olarak görüyoruz.
     Ufuk bakmakla değil, bilmekle görülür ve insanlar ancak bildikleri kadar görürler...
     Sevgili Eğitim Gönüllüleri;
     İVEM 'in 2014-2015 Eğitim dönemi kayıtları 01 Eylül 2014 pazartesi günü başladı... Böylesine güzel eğitim programlarından daha çok arkadaşımızın haberdar olması ve ihtiyaç duyduğu eğitim programlarına kayıt yaptırabilmesi için, siz gönüldaşlarımızdan
arkadaşlarınızı aşağıdaki facebook sayfamıza davet etmenizi önemle rica ediyoruz.



İMH 'nin Anadolu Kurumlarından gelen eğitimci adaylar ile
12 gün boyunca sürecek olan EFOR (Eğitimci Formasyon) Programı
01.Eylül.2014 Pazartesi günü başladı...
İVEM' de, Davet ve İrşad Kürsüsüne Kayıtlar 01 Eylül 2014 Tarihinde Başladı...
(Davet ve İrşad Kürsüsü dersleri,
bayanlar ve erkekler için iki ayrı sınıfta düzenlenecektir.)

        M. Fesih Kaya Hocamızla Davet ve İrşad Kürsüsünde işlenecek bazı konular:
        DAVET
  • Davete Giriş
  • Davet ve İlgili Kavramlar
  • Davetin Gerekliliği
  • Davet Metodu
  • Davetçi Özellikleri
  • Davet Problemleri
  • Davet Sınıflandırma
  • Müslümanlara Davet
  • Gayr-ı Müslimlere Davet
  • Azınlık / Diasporada Davet
  • Halkı Müslüman Devletlerde Davet

        TEFSİR
  • Kıssaların Hüccet Oluşu
  • Peygamberlerde Davet Metodu

        SİYER
  • Peygamberimizin Davet Metodu Üzerine Pratikler
  • Ashab-ı Kiram’ın Uygulama Örnekleri

        AHLAK VE EDEP

  • Aktif Eğilim – Hasan el-Benna
  • Cihatçı Eğilim – Seyyit Kutup
  • Kurumsal Eğilim – Mevdudi
  • Dönüşümcü Eğilim – Turabi
  • Ayrıştırıcı Eğilim – Islah ve Tevhid Hareketi
  • Düşünsel Eğilim – A. Şeriati / Sezai Karakoç
  • Çağdaş Davetçi Ekoller
  • Tebliğ Cemaati
  • Yaşayan Aktif Davet Eksenli Tarikatlar
  • Biyografi - Yakın Tarihte Davetçi Kişilikler 
  • Ahmet Deedat
  • Malcolm X
  • Said-i Nursi
  • Türkiye’de Dini Gruplar
  • Diğer Dinlerde Davet Şekilleri
  • Literatür Bilgilendirme
  • Davet ve Bilişim
     Tefsir Kürsüsünde Talha Hakan Alp Hocamızla; Tefsir Tarihi, Tefsir Usulü, Tefsir Uygulamaları ve Günümüz Tefsir Problemleri gibi konularda ders yapmak isterseniz, kayıtlar 01 Eylül 2014 pazartesi günü başladı... Kontenjan sınırlı olduğundan, kayıt için geç kalınmaması rica olunur...
İlahiyat Fakültelerinde önlisans okuyan ve Arapça sorunu yaşayanlar için
(Bu kurs sadece bayanlara yönelik)
Kayıtlar 01 Eylül Pazartesi günü başlamıştır.
Kontenjan sınırlı olduğu için, kayıt yaptırmakta acele etmenizi öneririz.
Müfredat olarak açık ilahiyat müfredatı takip edilmekte ve
geçmiş sınav soruları çözülmektedir.
Yazmak insani bir eylemdir. Bekliyoruz!
     Kelimeler herkesin, cümlelerimiz kendimizindir. Kendi cümlelerimizi kurmak, kendi dizelerimizi dizmek, kendi hikâyemizi, romanımızı kurgulamak, kısacası kendimizi ifade etmek için kelime ambarında dil işçiliği yapmaya, dil zevki kazanmaya, dil ehlini tanımaya, seçkin metinleri inceleme ve yorumlamaya, edebiyat tarlamızı sürmeye, hayata ve kâinata daha estetik bakmaya davetlisiniz. 
     Raif Nas Hocanın ders vereceği Okur Yazar Atölyesinde değinilecek bazı konular aşağıdaki gibidir:
  • Dil Zevki ve Estetiği Oluşturma
  • Dilin Felsefi, Edebi ve Toplumsal İnceliklerinin Kavratılması
  • Sanatsal Metinlerin Tanıtılması
  • Metin Oluşturma ve Oluşan Metinleri Kritik Etme
  • Gözlem Yapma ve Yorumlama
  • Karikatür, Resim, Film vb. Görsellerin Yorumlanması
  • Belirlenecek Kavramların Müzakere Yoluyla Açıklanması
  • Kendini İfade Edebilme ve Özgüveni Kazandırma
  • Kurgu Oluşturabilme ve Senaryo Üretme
  • Önemli Kalem Erbabının Tanıtılması

Kayıtlar
01 Eylül 2014 tarihinde başlıyor
20 Eylül 2014 e kadar devam edecek...

31 Ağustos 2014 Pazar

BİNLERCE KARDEŞİM VAR / DÜNYANIN DÖRT BİR YANINA YAYILMIŞ BÜYÜK BİR AİLEYİZ


BİNLERCE KARDEŞİM VAR
DÜNYANIN DÖRT BİR YANINA YAYILMIŞ BÜYÜK BİR AİLEYİZ

     Gönül Erleri Mail Grubu'muzun sayın üyesi;
     Katılımınızla onurlandırdığınız bu büyük iletişim ağımıza, 2007 yılında birkaç yüz üyeyle başlamıştık. Bu güne kadar yüzlerce sosyal-kültürel etkinlik düzenledik ve düzenlemeye devam ediyoruz. Şu an itibariyle yaklaşık 150.000 üyemiz var. 

     GENÇLİK ve SPOR BAKANLIĞI'nca, 25 Şubat 2014 - 14 Nisan 2014 tarihleri arasında başvurular kabul edildi. Proje Destek Programı kapsamında GÖNÜLDER EĞİTİM ARAŞTIRMA ve YARDIMLAŞMA DERNEĞİ olarak hazırladığımız projemiz destek için uygun görüldü ve onaylandı.
     Bu projenin Genel Koordinatörü; GÖNÜLDER Eğitim Araştırma ve Yardımlaşma Derneği Yönetim Kurulu Başkanı ve Gönül Erleri Mail Grubu Genel Koordinatörü olan Murat Şendoğdu'dur.
     Projenin Genel Sekreteri; Derya Terzi hanımefendidir.
     Abdullah Özdemircan, Afife Bulut, Özlem Nas, Selçuk İdrisoğlu, Nail Erden, Hasan Basri Bülbül ve Zeynep Karaosmanoğlu projenin yöneticileri ve koordinatörleridirler...

     26 Ağustos 2014 de Gençlik ve Spor Bakanlığı ile sözleşme imzaladı. Başından sonuna kadar finasmanının destekleneceği bu projemizin adı; "BİNLERCE KARDEŞİM VAR / DÜNYANIN DÖRT BİR YANINA YAYILMIŞ BÜYÜK BİR AİLEYİZ", süresi de; Eylül 2014 - Ağustos 2015 (12 ay)...

     Çok yakında detaylıca duyurusuna başlayacağımız ve başvuruları kabul edeceğimiz projemiz hakkında genel bilgiler:

  * İstanbul ili sınırları içinde; lise 1, 2 ve 3. sınıf öğrencisi 100 genç.
     - Anadolu Yakasında ikamet eden 25 kız,
     - Anadolu Yakasında ikamet eden 25 erkek,
     - Avrupa Yakasında ikamet eden 25 kız,
     - Avrupa Yakasında ikamet eden 25 erkek
     Yukarıdaki gibi 25 er kişilik 4 ayrı grup oluşturulacak ve sosyal-kültürel etkinliklerde gruplar Anadolu Yakasında bir, Avrupa Yakasında bir mekanda düzenli olarak bir araya gelecekler... (Mekanları ve programların içeriklerini, konuşmacıları vs. yakında detaylıca duyuracağız).
  * Her grup ay bir defa (1 cumartesi günü), kendi grubu ile bir araya gelinecek.
  * Programların saatleri şöyle olacak:
    - 09.00 - 10.00 Kahvaltı
    - 10.00 - 10.30 Detaylıca tanışma
    - 10.30 - 11.15 Konuşmacının sunumu (I. Oturum)
    - 11.15 - 11.30 İhtiyaç Molası
    - 11.30 - 12.15 Konuşmacının sunumu (II. Oturum)
    - 12.15 - 13.00 Sorular, cevaplar, eklemeler, tespitler ve kapanış...

  Projemize katılım başvurularını kabul edeceğimiz her bir genç;
  * Kasım, Aralık, Ocak aylarında birer defa, farklı bir yazar ile, çok samimi-sıcak bir ortamda kahvaltı yapacak, ardından detaylıca bir tanışma olacak ve söyleşi başlayacak.
  * Şubat ayında bir hafta kızlar, bir hafta da erkekler ile tatil kampı organize edilecek. Tatil kamplarında da 4'er sunum olacak.
  * Mart, Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında birer söyleşi sohbet daha olacak. Temmuz 2015 de projemize katılan gençler ile yıl boyunca sunumlar yapan yazarların, araştırmacıların katılacağı bir iftar programımız olacak ve projeyi başından itibaren düzenli sürdüren gençlerimize plaketleri takdim edilecek.
   
     Projemizin asıl amacı:
     Günümüz dünyasında gençlerin sosyal çevreleri azalmakta, zayıflamakta ve maalesef her geçen gün yalnızlaşmaktalar. Oysa insanın mizacı; samimi, sıcak, güvenilir arkadaşlar arıyor. Bu bir yıllık süre içinde, her ay;  detaylıca tanışmaların olacağı programlarımızda, yuvarlak masalar etrafında kahvaltılar edilecek ve gençler farklı yazarlar ile bir araya gelip sohbetler dinleyecek, sorular soracak, eklemeler yapacaklar...
     İtina ile seçilen konular ve anlatacak olan çok değerli akademisyenler, araştırmacılar, yazarlar; katılımcı gençlerin her geçen gün biraz daha içine kapanmaları, yalnızlaşmaları yerine, güzel bir çevre edinmesine ve sosyal-kültürel alanlarda sağlam adımlar atmalarına yardımcı olacak.
     Gruplar halinde, geziler, ziyaretler düzenlenecek. Şubat ayında okullar tatil olunca, il dışında güzel bir tesiste bir hafta kızlar için, bir hafta da erkekler için tatil kampı organize edeceğiz.
     2015 Ramazan ayında da grubun tüm katılımcıların, programların organizasyonuna yardımcı olan gönüllü koordinatörlerin, yıl boyunca ve tatil kampında konuşmalar yapan değerli akademisyenlerin-yazarların-konuşmacıların katılacağı bir iftar programımız olacak. Bir yıldır neler yapıldığı, eğitim programları, tatil kampları, etkinlikler, gençler ile söyleşiler vs. vs. bir sinevizyonla anlatılacak... Ayrıca gençlerin plaketleri takdim edilecek...
     Sonuç olarak, projemize katılan gençlerin her birisinin; çok samimi, ahlaklı, güvenilir, çalışkan, başarılı, kurallara uyan, onlarca arkadaşı, yani güzel bir sosyal çevresi olacak...
     Derslerini birlikte çalışabileceği, canı sıkıldığında arayabileceği, iyi günlerinde, kötü günlerinde beraber olmak isteyeceği, birbirinin iyiliğini, başarısını, mutlu olmasını, hayatı boyunca güzel işler yapmasını isteyeceği örnek bir arkadaş çevresi olacak inşAllah...

BİNLERCE KARDEŞİM VAR
DÜNYANIN DÖRT BİR YANINA YAYILMIŞ BÜYÜK BİR AİLEYİZ
     Projemize katılım talebi için başvuruda bulunacaklarda aranacak özellikler;
* 2014-2015 eğitim döneminde, İstanbul İl sınırları içinde herhangi bir lisede 1, 2 veya 3. sınıf öğrencisi olmalı,
* Herhangi bir sağlık ve/veya psikolojik sorunu olmamalı,
* Projeye katılım talepleri veli bilgisi ve izniyle olmalı,
* Kendisi ve birinci derece yakını (anne-baba-kardeş), kesinlikle yüz kızartıcı bir suçtan hüküm giymiş olmamalı,
* Kendisi ve birinci derece yakını (anne-baba-kardeş), yüz kızartıcı bir suç olmasa dahi (trafik, ticari vs.) her hangi bir gerekçeyle 6 aydan fazla hapis cezası (ertelenmiş olsa dahi) almamış olmalı.
* Başvuru formu (yakında formu yayınlayacağız)...

     Başvuruları kabul edileceklerden, kayıt için istenecek belgeler;
* Nüfus Cüzdan fotokopisi,
* 2 ad. vesikalık fotoğraf,
* Geçtiğimiz dönem okuduğu okulundan aldığı karne,
* İkametgah adresi ve iletişim bilgileri (kendi cep tlf. numarası, ailesinden en az 1 kişinin cep numarası, baba, anne veya aile büyüğünün işyeri tlf. nosu.)
* E-devletten veya Adliyeden sabıka kaydı...
* Hayat hikayesi (amaçları, hedefleri -en az yarım sayfa, en fazla 1 sayfa-)

     Başvurusu kabul edilen gençler, velileri ile davet edilecekler ve kayıt formunu dolduracaklar...

     * Projenin asıl amaçlarından birisi, yeni arkadaşlar edinmek olduğu için; herhangi bir okuldan (istisnalar dışında) sadece 1 genç kabul edilecek. Başvuruları kabul edilen gençler, velileri ile gelecekler ve tüm detayların anlatılacağı bir toplantı yapılacak ve proje başlayacak...

binlercekardesimvar@hotmail.com
yukarıdaki mail adresi
bu projenin mail ortamında iletişim ağı olacak...

     Yukarıdaki bilgilerin hepsi; sağlıklı bir sosyal çevre edinmek isteyen, lise 1, 2 veya 3. sınıf öğrencisi gençlerin ve-veya ailelerinin haberdar olması ve ön hazırlık yapması amacı iledir...

     Projenin ve programların detayları ve içerikleri, programlarda konuşmalar yapacak konuşmacıların-yazarların araştırmacıların bilgileri, sunacakları konular, daha önce yaptıkları konuşmalar-eğitim programları, yazdıkları eserler, programların uygulanacağı mekanlar, projenin genel koordinatörü, genel sekreteri ve koordinasyon yardımcılarının tanıtım bilgileri, önümüzdeki hafta sonuna kadar başlayacağız "başvuru duyuruları"nda tüm detaylarıyla yer alacak...

     Not: Başka illerdeki, başka ülkelerdeki kardeşlerimizden, "bizim katılabileceğiz programlar ne zaman başlayacak? Neredeyse her program İstanbul'da oluyor" dediklerini duyar gibiyiz. Bu projemizi de ilk etap da, her ilden yaklaşık 5 gencin katılacağı 1 haftalık tatil kampı şeklinde düşünmüştük. Ancak 81 ayrı ilden bir hafta kızların, bir hafta erkeklerin katılacağı bir programı düşünmek bile gerçekten zor. Her ilden ayrı bir ulaşım planlamak gerekecek, uçaklar, otobüsler ayrı saatlerde hareket ediyor vs. vs. O sebeple bu programımızı İstanbul'da uygulayacağız. Önümüzdeki yıllarda başka illerdeki üyelerimizin de katılabileceği etkinliklerimize örnek-tecrübe olur inşAllah... Bu yıl projemize katılacak gençler, sonraki yıllarda tüm iller için düzenleyeceğimiz programlarda koordinatör olurlar ve daha sonraki yıllarda da başka ülkelerdeki gençlerinde katılabileceği çok daha geniş kapsamlı bir projeyi hayata geçiririz inşAllah...

28 Ağustos 2014 Perşembe

ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI'NA 100 MÜFETTİŞ YARDIMCISI ALINACAK

İŞ TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI

İŞ MÜFETTİŞİ YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI

     Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Teftiş Kurulu Başkanlığı’nda Genel İdare Hizmetleri Sınıfında 8. ve 9. derecede açık bulunan 100 adet İş Müfettişi Yardımcısı kadrolarına, Ankara’da yapılacak sınavla işin yürütümü yönünden görev yapmak üzere 25, iş sağlığı ve güvenliği yönünden görev yapmak üzere 50 maden, 25 inşaat yüksek mühendisi veya mühendisi olmak üzere, İş Müfettişi Yardımcısı alınacaktır.

     Sınava katılma şartları;
     a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde yazılı nitelikleri taşımak,
     b) Müfettiş yardımcılığına giriş sınavının yazılı aşamasının yapıldığı tarihte otuz beş yaşını doldurmamış olmak,
     c) İşin yürütümü yönünden iş teftişi görevi için; hukuk, siyasal bilgiler, siyasal bilimler, iktisat, idari bilimler, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakülteleriyle, bunlara denkliği onaylanmış yerli ve yabancı yüksekokullardan birini bitirmek,
     ç) İş sağlığı ve güvenliği yönünden iş teftişi görevi için; maden, inşaat yüksek mühendisi veya mühendisi olmak ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurtiçindeki veya yurtdışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak,
     d) 2013 veya 2014 yıllarında yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sınavına katılmış ve işin yürütümüyle ilgili teftiş görevine alınacaklar için KPSSP46 puan türünden en az 75 puan, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili teftiş görevine alınacaklardan KPSSP1 puan türünden maden mühendisleri için en az 75 puan, inşaat mühendisleri için en az 85 puan almış olmak,
     (Başvuruda bulunan adaylardan puan sırası en yüksek olandan başlamak üzere belirlenen boş kadro sayısının 4 katı (100 işin yürütümü, 300 iş sağlığı ve güvenliği (200 maden, 100 inşaat yüksek mühendisi veya mühendisi)) sayıda adaya sınava giriş belgesi gönderilerek sınava davet edilecektir. Ancak sınava davet edilecek son adayın almış olduğu puanı alan müracaatta bulunmuş diğer adaylar da sınava çağırılacaktır.
     e) Sağlık durumu itibariyle iklim değişikliklerine ve her çeşit yolculuk koşullarına elverişli olmak,
     f) Tutum ve davranışları, varsa, sicili yönünden müfettişliğe engel durumu bulunmamak,
     g) Bu sınava en fazla bir kez girmiş olmak,
     h) Süresi içerisinde başvurmuş ve iş talep formu ile birlikte diğer belge ve bilgileri eksiksiz olarak Kurula vermiş olmak.

     Başvurular 08.09.2014 günü başlayacak, 25.09.2014 günü çalışma saati bitiminde sona erecektir.

     Sınava girecek adaylar, Bakanlığımız www.csgb.gov.tr ve www.itkb.gov.tr internet sayfalarında yer alan aday başvuru sistemi bağlantısı üzerinden erişerek doldurup imzalayacakları iş talep formu çıktısı ve aynı linkte yer alacak ekleri ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İnönü Bulvarı No: 42 Emek/ANKARA adresinde kurulacak kayıt kabul bürosuna bizzat veya posta ile başvurabileceklerdir. Posta ile yapılan başvurularda, internet üzerinden online iş talep formunun 25.09.2014 tarihine kadar doldurulması şartı ile iş talep formu aslı ve eklerinin İş Teftiş Kurulu Başkanlığına en geç 02.10.2014 mesai saati bitimine kadar ulaşması zorunludur. Postada meydana gelen gecikmeler dikkate alınmayacaktır. Bu süreden sonra gelen belgeler ve ekleri gönderilmeksizin yapılacak online başvuru kabul edilmeyecektir.

     İş talep formuna aşağıdaki belgeler eklenecektir.
     a) Özgeçmiş,
     b) T.C. Kimlik numarası beyanı,
     c) Yüksek öğrenim diploması veya mezuniyet belgesinin veya eğitimini yurtdışında tamamlamış olanlar için diploma denkliğinin yetkili idarelerce kabul edildiğini gösterir belgenin aslı ya da Başkanlıkça onaylı örneği,
     d) Kamu Personeli Seçme Sınavı sonuç belgesinin aslı veya bilgisayar çıktısı,
     e) İki adet vesikalık fotoğraf,
     f) Erkek adaylar için askerlik durumuna dair yazılı beyan,
     g) Adli sicil kaydına dair yazılı beyan,
     h) Sağlık durumunun yurdun her yerinde görev yapmaya ve her türlü iklim koşullarında yolculuk yapmaya elverişli olduğuna dair yazılı beyan.

     Yazılı sınava katılmaya hak kazananların listesi Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile www.csgb.gov.tr ve www.itkb.gov.tr internet adreslerinde ilan edilecek, sınava katılmaya hak kazanan adaylar sınavın yapılacağı yer ve saati gösteren fotoğraflı sınav giriş belgesini, sınav saatine kadar İş Teftiş Kurulu Başkanlığı’ndan teslim alabilecekleri gibi, aday başvuru sistemi üzerinden alacakları çıktı ile de sınava katılabileceklerdir. Sınava katılmaya hak kazanan adaylara ayrıca posta yoluyla sınava giriş belgesi gönderilmeyecektir.
     Yazılı sınav 25.10.2014 tarihinde Ankara’da üç oturum halinde aşağıda belirtilen konulardan yapılacaktır;

     a) İşin yürütümü yönünden:
     1) Birinci oturum: İş Kanunu, İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, Basın-İş Kanunu, Deniz-İş Kanunu, Sendikalar Kanunu, Toplu İş Sözleşmesi Grev ve Lokavt Kanunu, Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, İşsizlik Sigortası Kanunu, Türkiye İş Kurumu Kanunu, Yabancıların Çalışma İzinleri Hakkında Kanun, Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu, Dernekler Kanunu, Hafta Tatili Kanunu, Ulusal Bayram ve Genel Tatil Günleri Hakkında Kanun, Umumi Hıfzıssıhha Kanunu, İş Mahkemeleri Kanunu ve bunlarla ilgili tüzük ve yönetmelikler.
     2) İkinci oturum: Anayasa hukuku, idare hukuku (genel esaslar, idari yargı, idari teşkilat), ceza hukuku (genel esaslar), ceza usulü hukuku (genel esaslar), kabahatler hukuku, medeni hukuk (aile ve miras hukuku hariç), borçlar hukuku, ticaret hukuku.
     3) Üçüncü oturum: Mikro iktisat, makro iktisat, çalışma ekonomisi, Türkiye ekonomisi, kamu maliyesi, maliye politikası, Türk vergi mevzuatının genel esasları, genel muhasebe, bilanço ve mali tablolar analizi.

     b) İş sağlığı ve güvenliği yönünden:
     1) Birinci oturum: İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı (İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve ilgili alt mevzuat, Maden Kanunu, Umumi Hıfzıssıhha Kanunu, Radyoloji, Radyum ve Elektrikle Tedavi Müesseseleri Hakkında Tüzük ve diğer ilgili mevzuat).
     2) İkinci oturum: İş Kanunu (genel hükümler), Basın-İş Kanunu, Deniz-İş Kanunu, Sendikalar Kanunu, Toplu İş Sözleşmesi Grev ve Lokavt Kanunu, Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, İşsizlik Sigortası Kanunu, Türkiye İş Kurumu Kanunu, Yabancıların Çalışma İzinleri Hakkında Kanun, Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu, Dernekler Kanunu, Hafta Tatili Kanunu, Ulusal Bayram ve Genel Tatil Günleri Hakkında Kanun, Umumi Hıfzıssıhha Kanunu, İş Mahkemeleri Kanunu ve bunlarla ilgili tüzük ve yönetmelikler.
     3) Üçüncü oturum: Anayasa hukuku, idare hukuku (genel esaslar, idari yargı, idari teşkilat), ceza hukuku (genel esaslar), ceza usulü hukuku (genel esaslar), kabahatler hukuku, medeni hukuk (aile ve miras hukuku hariç), borçlar hukuku, ticaret hukuku.

     Adaylar “Sınav Giriş Belgesi” ile birlikte fotoğraflı kimlik belgesini (Nüfus Cüzdanı, Sürücü Belgesi v.b.) göstermeden sınava katılamazlar. Yazılı sınavda 70 (yetmiş) ve daha yukarı puan alarak sözlü sınava katılmaya hak kazanan adaylara sözlü sınavın yapılacağı yer, gün ve saati bildiren tebligat yapılacaktır. Ayrıca, yazılı sınavı kazanan adayların isim listesi ile sözlü sınavın yer ve tarihi Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ilan panosunda ve www.csgb.gov.tr ile www.itkb.gov.tr internet adreslerinde ilan edilecektir.

     Başvuru koşulları, sınav konuları ve detaylı bilgiyi içeren broşür ile iş talep formu, İş Teftiş Kurulu Başkanlığı’ndan ve www.csgb.gov.tr ile www.itkb.gov.tr internet adreslerinden temin edilebilir.

     Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
     İş Teftiş Kurulu Başkanlığı
     İnönü Bulvarı No: 42 Emek Çankaya ANKARA

Kitap Tanıtımı ღ💗ღ Yazar Şüheda Derya Terzi ❀💗❀ A'MAK-I ERVAH

  Kitap Özgün <kitapokuyalim@gmail.com> okunmadı, 00:18 (10 dakika önce)     alıcı gonulerleri@googlegroups.com      2007 de birkaç...