26 Nisan 2019 Cuma

İLETİŞİM VE YÖNTEM TEKNİKLERİ KURSU 30 Eylül 2019 'DA BAŞLIYOR

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
AİLE VE TÜKETİCİ BİLİMLERİ ALANI
AİLE VE ÇOCUK KURS PROGRAMI
hayat boyu öğrenme logo ile ilgili görsel sonucu

     Bu kursumuzun ön kayıtları başladı. Katılım talepleri toplanıp, Ağustos ayında kayıtlar yapılacak... Kurslar 30 Eylül 2019 da başlayacak.
İLETİŞİM ve
YÖNTEM TEKNİKLERİ
     Haftada 1 gün x 7 saat.
Aylık 24 SaatToplam 168 Saat.
     6 Buçuk Ay, Aylık 25 TL

30 Eylül 2019 Pazartesi günü başlayıp,
Her hafta Pazartesi günleri
Saat 10:00 - 17:00
30 Mart 2020 Pazartesi
gününe kadar devam edecek.

  • EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ:
  1. Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları”na göre atanan tüm öğretmenler,
  2. İletişim alanında lisansüstü, lisans ve ön lisans eğitimi almış kişiler.
  • PROGRAMIN ADI
     İLETİŞİM YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
  • PROGRAMIN DAYANAĞI
     1) 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
     2)Talim ve Terbiye Kurulu’nun 02/02/2016 Tarih ve 3 Sayılı kararı ile kabul edilen ‘’Ortaokul İletişim ve Sunum Becerileri Dersi’’ Öğretim Programı 
     3) Talim ve Terbiye Kurulu’nun 02.06.2014Tarih ve 50 sayılı kararı ile kabul edilen “Mesleki ve Teknik Anadolu lisesinin Anadolu Meslek ve Anadolu Teknik Programlarının 52 Alan ve 204 Dalına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri”
  • PROGRAMA GİRİŞ KOŞULLARI
  1. En az ortaokul mezunu olmak,
  2. Programın gerektirdiği işleri ve yeterlikleri yapacak bedensel ve fiziksel özelliklere sahip olmak. 
  3. 16 yaşından büyük, 40 yaşından küçük olmak. 
  • EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ
     1.Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları”na göre atanan tüm öğretmenler,
     2.İletişim alanında lisansüstü, lisans ve ön lisans eğitimi almış kişiler,
  • PROGRAMIN AMAÇLARI
     İletişim yöntem ve teknikleri kursunu bitiren bireyin,
     1. İletişim Yöntem ve Tekniklerine ait temel bilgi ve becerileri kazanabilmesi,
     2. Kendini doğru ifade edebilme,
     3. Kişisel özelliklere göre, davranış biçimi geliştirebilme,
     4. Etkin iletişim kurması,
     5. Beden dili ile iletişim kurması,
     6. Sağlıklı iletişim kurması,
     7. Grup iletişimi kurması,
     8. Örgüt iletişimi kurması,
     9. Telefonla iletişim kurmasına ilişkin yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
  • PROGRAMIN UYGULANMASIYLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR
     İletişim Yöntem ve Teknikleri Programı kursiyere; iletişimin temel kavramları, iletişim türleri, kitle iletişim süreci, sosyal yaşamında iletişim, telefonla etkin iletişim kurabilmenin yanı sıra etkin, sağlıklı, grup ve örgüt iletişimi, beden dili ve iletişim engelleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. 
     1. Bu program; duygu, düşünce ve bilgilerin anında ve açıkça akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıyla sağlanan iletişimin ve kendini ifade etme yollarının verildiği bir öğrenim materyalidir.
     2. Bu program aynı zamanda, örgüt kavramı ve örgüt yapısı, örgüt iletişiminin önemi, örgütün iletişim engelleri ve çözüm yolları hakkında bilgi kazandıran bir eğitim programıdır.
     3. Bu program ile kişiler, iş ve sosyal yaşamlarında belirli kurallar çerçevesinde 2 etkili iletişim kurar. Çevreyle ve toplumsal gruplarla sağlıklı ilişkiler geliştirir.
     4. Kurs Programı, Millî Eğitim Bakanlığında görevli uzman ve alan öğretmenleri ve alan uzmanları ile iş birliği içinde hazırlanmıştır.
     5. Programın uygulanmasında ağırlıklı olarak bireysel öğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır.
     6. Programın uygulanabilmesi için gerekli materyaller sağlanmalıdır.
     7. Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında eğitim-öğretime uygun bir ortamda uygulanır.
     8. Program sonunda bireyin İletişim yöntem ve teknikleri bilgi ve kazanımları ölçülerek değerlendirme yapılır.
  • PROGRAM SÜRESİ VE İÇERİĞİ
     Kurs programının süresi; günde en fazla 8 ders saati olup programın toplam eğitim süresi 168 ders saati olarak planlanmıştır.
     1.ETKİN İLETİŞİM
     1.1. Kişiler Arası İletişim
     1.1.1. Tanımı
     1.1.2. Kişiler arası iletişimin gerekliliği
     1.1.3. Kişiler arası iletişime etki eden faktörler
     1.2. Kendini Tanıma
     1.2.1. Kendini tanımanın yolları
     1.2.2. Kendini doğru ifade etmenin öğeleri
     1.3. Dinleme
     1.3.1. Tanımı
     1.3.2. Çeşitleri
     1.3.3. Dinleme becerileri ve yöntemleri
     1.3.4. Dinlemeyi engelleyen tutum ve davranışlar
     1.4. İkna
     1.4.1. Tanımı
     1.4.2. İkna sürecinin unsurları
     1.4.3. İkna edici iletişim
     1.4.4. İknaya karşı koyma
     2. BEDEN DİLİ
     2.1. Mesaj Türleri
     2.1.1. Sözlü mesaj
     2.1.2. Sözsüz mesaj
     2.2. Beden Dili
     2.2.1. Beden dilinin tanım
     2.2.2. Beden dili ile iletişim
     2.2.3. Yaş, cinsiyet ve kültürler arası farklar
     2.2.4. Mimik
     2.2.5. Jest
     2.2.6. Tokalaşma
     2.2.7. Duruş
     2.2.8. Oturuş
     3. SAĞLIKLI İLETİŞİM
     3.1. Kişilerarası İletişim Önündeki Engeller
     3.1.1. Bireysel yetersizlikler
     3.1.2. Sosyo-ekonomik farklılıklar
     3.1.3. Kişiler arası çatışmalar
     3.2. Sağlıklı İletişim Kurmanın Yolları
     3.2.1. Kendini tanımak
     3.2.2. Güven sağlamak
     3.2.3. Empati yeteneği
     3.2.4. Etkin (aktif) dinleme
     3.2.5. İletişimde anlamayı test etmek(geri bildirim)
     3.3. İletişim Becerisinin Eğitimle Geliştirilmesi
     3.3.1. İletişim eğitimi
     3.3.2. İletişim eğitiminde yöntem ve teknikler
     3.4. Algılama
     3.4.1. Tanımı
     3.4.2. Niteliği
     3.4.3. Algılama süreci
     3.4.4. Algıda seçicilik
     3.4.5. Algılamada organizasyon
     3.4.6. Algılamada değişmezlik
     3.4.7. Sosyal algılama
     3.5. İletişimde Soru Sorabilme
     3.5.1. Önemi
     3.5.2. Çeşitleri
     3.5.3. Doğru cevap verme
     4.GRUP İLETİŞİMİ
     4.1. Grup
     4.1.1. Tanımı ve önemi
     4.1.2. Özellikleri
     4.1.3. Grup türleri
     4.1.4. Birey ve grup ilişkisi
     4.2. Grup İletişim Fonksiyonu
     4.2.1. Gruplarda iletişim yapısı
     4.2.2. Grup ilişkilerinde verimlilik
     4.2.3. Grup normu
     4.2.4. Grup ve liderlik oluşumu
     4.2.5. Gruplar arası iletişim
     4.3. Grup Çatışması
     4.3.1. Gruplarda çatışma olgusu
     4.3.2. Gruplarda çatışma nedenleri
     4.3.3. Grup çatışmasının çözüm yolları
     5.ÖRGÜT İLETİŞİMİ
     5.1. Örgüt
     5.1.1. Tanımı ve amacı
     5.1.2. Örgütün temel özellikleri
     5.1.3. Örgütün yapısı ve örgütleme süreci
     5.2. Örgütsel İletişim
     5.2.1. Örgütsel iletişimin önemi ve amacı
     4 5.2.2. Örgütsel iletişimin yapısı (kanallar)
     5.2.3. Örgütsel iletişim biçimleri(araçları) 
     5.3. Örgütün İletişim Engelleri
     5.3.1. Organizasyonlarda iletişim engelleri 
     5.3.2. Örgütlerde çatışma ve çatışma yönetimi
     6.TELEFONLA İLETİŞİM
     6.1. İletişimde Telefon
     6.1.1. Telefon
     6.1.2. Harf kodlama ve kısaltmalar
     6.1.3. Mesaj formları(telefon kayıt formu) kullanma 
     6.1.4. Çizelge oluşturma 
     6.2. Telefon Görüşmeleri 
     6.2.1. Etkili telefon görüşmeleri için ilkeler 
     6.2.2. Telefon görüşmelerini yönetme 
     6.3. Günümüz Telefon Santralleri 
     6.3.1. Telefon aktarma kuralları 
     6.3.2. Teknik olarak aktarma-yönlendirme 
     6.3.3. Tele sekreter kullanımı 
     6.4. Telekonferans Sistemi. 
     6.5. Kartvizitlik Malzeme ve Fihrist 
     6.5.1. Resmi kartvizitler 
     6.5.2. Özel kartvizitler 
     6.5.3. İş kartvizitleri 
     6.5.4. Fihrist 
     6.6. Telefon Raporlama Program.

     ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYLE İLGİLİ ESASLAR
     Bireylerin, çeşitli ölçme araçları kullanılarak;
     1. Kursun amaçlarına ulaşıp ulaşmadığı ölçülecektir.
     2. Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilecektir.
     3. Kurs sonunda kursiyerin Kur’an-ı Kerim’i yüzünden okuyup okuyamadığı ölçülüp not verilecektir.
     4. Değerlendirme 100 puan üzerinden yapılmalı ve sınav başarısı yönetmelik esaslarına göre belirlenmelidir.
     PROGRAMIN UYGULANMASINDA KULLANILACAK ÖĞRETİM ARAÇ GEREÇLERİ
     Programın uygulanma sürecinde, basılı ve görsel yayınlar, etkileşimli tahta, defter, kalem, silgi, telefon, kartvizit, fihrist kullanılır.
     BELGELENDİRME
     Kursu başarı ile tamamlayanlara, kurs bitirme belgesi düzenlenir.
hayat boyu öğrenme logo ile ilgili görsel sonucu

AİLE ve ÇOCUK KURSU 1 Ekim 2019 'DA BAŞLIYOR

 GÖNÜL ERLERİ KÜLTÜR DERNEĞİ 'miz 
 İstanbul Pendik Çarşısındadır. 

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
AİLE VE TÜKETİCİ BİLİMLERİ ALANI
AİLE VE ÇOCUK KURS PROGRAMI
hayat boyu öğrenme logo ile ilgili görsel sonucu
kitap-hareketli-resim-0019kitap-hareketli-resim-0065
     Bu kursumuzun ön kayıtları başladı. Katılım talepleri toplanıp, Ağustos ayında kayıtlar yapılacak... Kurslar 1 Ekim 2019 da başlayacak.

AİLE VE ÇOCUK
Haftada 3 Gün x 4 'er Saat = 12 Saat.
Aylık 48 Saat. Toplam 240 Saat.
5 Ay, Aylık 40 TL.

01 Ekim 2019 Salı günü başlayıp,
Her hafta Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri

Saat 10:00 - 14:00
27 Şubat 2020 Perşembe

gününe kadar devam edecek.
  • PROGRAMA GİRİŞ KOŞULLARI:
  1. En az ortaokul mezunu olmak,
  2. 16 yaşından büyük, 50 yaşından küçük olmak.
  • PROGRAMIN ADI: AİLE VE ÇOCUK
  • PROGRAMIN DAYANAĞI:
     1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu
     2. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarih ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı
     3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 02.06.2014 tarih ve 51 sayılı kararı ile ‘Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin Anadolu Meslek ve Anadolu Teknik Programlarının 10 Alan 26 Dalına Ait Çerçeve Öğretim Programları ile 42 Alan 178 Dala Ait Uygulanacak Çerçeve Öğretim Programlarına Dair Açıklamalar 
  • PROGRAMA GİRİŞ KOŞULLARI:
     1. Gönül Erleri Kültür Derneği'nde bu dönem düzenlenecek kursa; en az ortaokul mezunu olan ve 18-50 yaş aralığındakiler bayanlar kabul edilecek.
  • EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ:
     Program eğitimcileri aşağıdaki öncelik sırasına göre belirlenir:
     1. Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan, çocuk gelişimi ve eğitimi alanı ve aile ve tüketici bilimleri meslek alanları öğretmenleri görev almalıdır.
     2. Programın uygulanmasında gerektiğinde Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre çocuk gelişimi ve eğitimi ve aile ve tüketici bilimleri alanlarında atamaya esas lisans programlarından mezun olup öğretmenlik formasyonuna sahip olanlardan yararlanılabilir.
  • PROGRAMIN AMAÇLARI:
     Kurs bitiminde kursiyere;
     1. Aile olma İlkeleri,
     2. Aile planlamasının önemi ve aile planlaması yöntemleri,
     3. Çocuk ve gencin gelişimsel özellikleri
     4. Toplumsal düzen,
     5. Anayasal hak ve sorumluluklara ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. 
  • PROGRAMIN UYGULANMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
     Aile ve Çocuk kursu aşağıda belirtilen hususlar çerçevesinde uygulanmalıdır:
     1. Kurs programı ile bireylere çocuk ve aile ilişkileri, aile planlaması, çocuk ve gencin gelişimsel özelliklerine ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazanması, yeniliğe ve değişime uyum sağlaması, hedeflenmiştir.
     2. Kurs Programı, Milli Eğitim Bakanlığında görevli uzman, alan öğretmenleri ve alan uzmanları ile iş birliği içinde hazırlanmıştır.
     3. Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
     4. Çocuk ve aile kurs programının amaçları ve içeriği yoluyla kursa katılan bireylere aşağıdaki tabloda verilen değerlerin kazandırılması ve geliştirilmesi hedeflenmiştir: Değerler Sabır Sorumluluk Saygı Hoşgörü Nezaket Duyarlılık.
     5. Programın uygulanmasında buluş, sunuş ve araştırma yoluyla öğretim yaklaşımlarından uygun olanları ve grupla öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmalıdır.
     6. Programın uygulanmasında hayat boyu rehberlik hizmeti sunan eğiticiler, kursiyerlerin kişisel ve mesleki nedenlerle yeterliliklerinin değişmesi ve gelişmesine katkıda bulunacak bir rehber niteliğinde olmalıdır.
     7. Program süresince kursiyerlere program içeriğinin öğretilmesi için ihtiyaç duyduğu araç, gereç ve malzemeler temin edilmeli, donanımlar sağlanmalı ve gerektiğinde bilgisayar destekli öğretim faaliyetlerinden (slaytlar, akıllı tahtalar) faydalanılmalıdır.
     8. Program süresince bireylerin merak uyandırma ve planlama, araştırma ve keşfetme, çözümleme ve derinleştirme, paylaşma ve yaşantıya uygulama etkinliklerini gerçekleştirmeleri sağlanarak bireyin öğrenmeye etkin katılımı desteklenmelidir.
     9. Kurs dışında bireylerin öğrendiklerini pekiştirmek için kendi kendine öğrenme faaliyetleri yapması teşvik edilmelidir.
     10. Program sonunda bireyin çocuk ve aile kurs düzeyinin ölçülmesi için değerlendirme yapılmalıdır.
  • PROGRAM SÜRESİ VE İÇERİĞİ:
     Kurs programının süresi; günde en fazla 8 ders saati uygulanacak şekilde toplam 240 ders saatidir. Sürelerin konulara göre dağılımı aşağıdaki tabloda verilmiştir.
  • KONULAR SÜRE:
     Aile Olma 48
     Aile Planlamasının Tanımı, Önemi, Sebepleri 16
     Aile Planlaması Yöntemleri 16
     Gelişim, Gelişim Dönemleri ve Özellikleri 40
     Temel İhtiyaçlar 12
     Psikososyal ihtiyaçlar 12
     Toplumda Çocuk Ve Gencin Ruh Sağlığını Etkileyen Faktörler 16
     Toplumsal Düzen 40
     Anayasal Hak ve Sorumluluklar 40
     TOPLAM 240 Saat
  • İÇERİK:
     1. Aile Olma
     1.1.Karşı Cinsle Arkadaşlık İlişkisi
     1.1.1. Evlilik öncesi arkadaşlık.
     1.1.2. Evlilik öncesi arkadaşlığın eş seçimine etkisi.
     1.1.3. Evlilik öncesi arkadaşlık ilkeleri ve önemi.
     1.1.4. Evlilik öncesi arkadaşlıkta gözlem ve tartışma konuları.

     1.2. Evlilikte Eş Seçme
     1.2.1. Eş Seçme kuramları.
     1.2.2. Ülkemizdeki eş seçimi yaklaşımları.
     1.2.2.1. Geleneksel eş seçme yaklaşımı
     1.2.2.2. Tanışıp anlaşarak evlenme yaklaşımı.
     1.2.3. Eş seçiminde dikkat edilecek hususlar.
     1.2.3.1. Sosyoekonomik farklılıklar.
     1.2.3.2. Eğitim düzeyindeki farklılıklar.
     1.2.3.3. Din farklılıkları.
     1.2.3.4. Ulusal farklılıklar.
     1.2.3.5. Yaş farklılıkları.
     1.2.3.6. Akraba evlilikleri.
     1.2.4. Eş Seçiminde İstenmeyen Kişilik Özellikleri.
     1.2.4.1. Aşırı bağımlı kişiler.
     1.2.4.2. Kararsızlar.
     1.2.4.3. Evlilikten korkanlar.
     1.2.4.4. Paylaşma duygusundan yoksun kişiler.
     1.2.4.5. Aşırı üstünlük isteği olanlar.
     1.2.4.6. İşini her şeyden üstün tutan kişiler.
     1.2.4.7. Diğer kişiler.
     1.2.5. Evliliği Geciktiren Kişilik Özellikleri.
     1.2.5.1.Aşırı çaba gösteren aceleci tipler.
     1.2.5.2.Sürekli reddeden tipler.
     1.2.5.3.Evliliğin mesleki başarısına engel olacağına inananlar.
     1.2.5.4.Ailelerinin evlilikle ilgili olumsuz tutumuyla karşılaşanlar.
     1.2.5.5.Evlilik hakkında olumsuz görüşe sahip olan kişiler.
     3 1.2.5.6.Ekonomik sorumluluğu fazla olan kişiler.
     1.2.5.7.Yüksek eğitim ve ekonomik düzeyde olanakları olanlar.
     1.2.5.8.Sağlıkla ilgili sorunları olan kişiler.
     1.2.5.9.Belirli meslek mensuplarını seçmek isteyen kişiler.
     1.2.5.10.Yaşı ilerlemiş kişiler.
     1.2.5.11.Geçmişin etkisinden kurtulamayan kişiler.
     1.2.5.12.Gerçekçi olmayan görüşleri benimseyen kişiler.
     1.2.5.13.Suçluluk duygusuna kapılan kişiler.
     1.2.6. Evlilik Zamanının Saptanması.
     1.2.6.1.Kronolojik olgunluk.
     1.2.6.2.Fiziksel olgunluk.
     1.2.6.3.Ekonomik olgunluk.
     1.2.6.4.Töresell olgunluk.
     1.2.6.5.Sosyal olgunluk.
     1.2.6.6.Duygusal olgunluk.
     1.2.6.7.Askerlik durumu

     1.3. Evlilik Dönemleri.
     1.3.1. Nişanlılık.
     1.3.1.1. Nişanlılık döneminin işlevleri.
     1.3.1.2. Nişanlılık süresi.
     1.3.2. Evlenme Töreni ve Balayı.
     1.3.2.1. Evlenmenin yasal yönü.
     1.3.2.2. Evlenme töreninin planlanması.
     1.3.2.3. Balayı.
     1.3.3. Evlilikte Uyum ve Dayanışma.
     1.3.3.1. Evlilikte uyum.
     1.3.3.2. Evlilikteki ihtiyaçların uyuma etkisi.
     1.3.3.3. Evlilikte uyumsuzluk nedenleri.
     1.3.3.4. Evlilikte dayanışmayı destekleyen faktörler.
     1.3.3.5. Evlilikte dayanışmayı engelleyen faktörler.
     1.3.4. Evlilikte Sorun Yaratan Konular.
     1.3.4.1. Otorite sorunu.
     1.3.4.2. Ekonomik sorunlar.
     1.3.4.3. Cinsel sorunlar.
     1.3.4.4. Akraba sorunları.
     1.3.4.5. Sorumluluk ve iş bölümü sorunları.
     1.3.4.6. Sorunların çözümü.
     1.3.5. Evlilikte Bunalım.
     1.3.5.1. Evlilikte bunalıma neden olan durumlar.
     1.3.5.2. Evliliğin çözülme nedenleri.
     1.3.5.3. Boşanma.

     2. Aile Planlamasının Tanımı, Önemi;
     2.1. Aile Planlamasının Tanımı.
     2.2. Aile Planlamasının Önemi.
     2.2.1. Aile Planlamasının Sosyo-Ekonomik Yönden Önemi.
     2.2.2. Aile Planlamasının Duygusal Yönden Önemi.
     2.2.3. Aile Planlamasının Sağlık Açısından Önemi.
     2.2.4. Aile Planlamasının Tıbbi Açıdan Önemi.
     2.3. Aile Planlamasının Nedenleri.
     2.3.1. Evlenmeden Önce Sağlıkla İlgili Yapılması Gerekenler.
     2.3.2. Aile Planlamasının Anne Açısından Yararları.
     2.3.3. Aile Planlamasının Çocuk Sağlığı Açısından Yararları.
     2.3.4. Aile Planlamasının Toplum Sağlığı Açısından Yararları.
     2.3.5. Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar (CYBH).
     2.3.5.1 CYBH Genel Özellikleri

     3. Aile Planlaması Yöntemleri.
     3.1. Etkili Aile Planlaması Yöntemleri.
     3.1.1. Ağızdan Alınan Kombine Haplar.
     3.1.2. Mini Haplar.
     3.1.3. Rahim İçi Haplar (Spiral) (RİA)
     3.1.4. Diyafram.
     3.1.5. Deri Altı Kapsülleri (Norplant, İmplant)
     3.1.6. Koruyucu Enjeksiyonlar.
     3.1.7. Prezervatif (Kaput-Kondom).
     3.1.8. Köpüren Tablet ve Fitiller
     3.1.9. Sperm Öldürücüler.
     3.1.10. Kadın ve Erkekte Cerrahi Sterilizasyon (Tüplerin Bağlanması).
     3.2. Etkisi Sınırlı Yöntemler / Geleneksel Yöntemler.
     3.2.1. Takvim Yöntemi.
     3.2.2. Geri Çekme
     3.2.3. Vajinal Yıkama (Lavaj).
     3.2.4. Spermisitler (Sperm Öldürücüler).
     3.2.5. Laktasyon (Süt Yapımı-Emzirme).
     3.3. Aile Planlaması Konusunda Yararlanılabilecek Kurumlar.
     3.3.1. Aile Planlaması Kurumları.
     3.3.2. Aile Planlaması Klinikleri

     4. Gelişim:
     4.1. Gelişimle İlgili Temel Kavramlar.
     4.1.1. Büyüme
     4.1.2. Olgunlaşma.
     4.1.3. Öğrenme.
     4.1.4. Hazır Olma.
     4.2. Gelişim İlkeleri.
     4.3. Gelişim Dönemleri ve Özellikleri.
     4.3.1. Oral Dönem.
     4.3.2. Anal Dönem.
     4.3.3. Fallik Dönem.
     4.3.4. Gizil (Latent) Dönem.
     4.3.5. Genital Dönem.
     4.3.6. Erik Erikson ve İnsanın Sekiz Çağı.
     4.3.7. Oral-Duyum Dönem (Güven ya da Güvensizlik).
     4.3.8. Anal-Kas Dönemi (Özerklik ya da Utanç ve Kararsızlık).
     4.3.9. Cinsel Devinsel Dönem (Girişim ya da Suçluluk.
     4.3.10. Gizil dönem (Beceri ya da Aşağılık Duygusu.
     4.3.11. Erinlik ve Ergenlik Dönemi (Ego Kimliği ya da Rol Kargaşası).
     4.3.12. Genç Yetişkinlik Dönemi( Yakın İlişkiler ya da Soyutlama).
     4.3.13. Yetişkinlik Dönemi (Üretkenlik ya da Kısırlık).
     4.3.14. Olgunluk Dönemi (Ego Bütünleşimi ya da Umutsuzluk)
     4.4. Bebeklik Dönemi (0- 2 Yaş)
     4.5. Oyun Çağı (2 -6 Yaş)
     4.6. Okul Çağı (6- 12 Yaş)
     4.7 Ergenlik Çağı (12 -21 Yaş)
     4.7.1.Erken Ergenlik.
     4.7.2.Tam Ergenlik.
     4.7.3.Geç Ergenlik.
     4.8 Ergenlik Sürecini Etkileyen Faktörler.
     4.8.1. Hormonlar.
     4.8.2. İklim ve Coğrafi Koşullar.
     4.8.3. Kalıtım.
     4.8.4. Cinsiyet.
     4.8.5. Beslenme.
     4.8.6. Kronik Hastalıklar.
     4.8.7. Gebeliğe İlişkin Faktörler.
     4.9 Ergenlik Çağı Gelişim Özellikleri.
     4.9.1. Ergenlikte Fiziksel Gelişim.
     4.9.2. Ergenlikte Bilişsel Gelişim.
     4.9.3. Ergenlikte Duygusal Gelişim.
     4.9.4. Ergenlikte Sosyal Gelişim.
     4.9.5. Ergenlikte Ahlâk Gelişimi.
     4.9.6. Ergenlikte Cinsel Gelişim.
     4.9.7. Ergenlik Dönemindeki Kimlik Gelişimi.
     4.9.8. Ergenlik Döneminin Başlıca Sorunları

     5. Temel İhtiyaçlar.
     5.1. Beslenme.
     5.1.1. Beslenmenin Tanımı ve Önemi
     5.1.2. Besin Öğeleri 
     5.1.3. Besin Grupları 
     5.1.4. ( 0 -12 Yaş ) Çocuklarında Beslenme
     5.1.5. Çocuklarda Düzenli Beslenme Alışkanlığı Kazandırmada Sofrada Uyulması Gereken Görgü Kuralları
     5.2. Temizlik 
     5.2.1. Bebeklik Döneminde Temizlik ve Bakım
     5.2.2. Oyun Döneminde Temizlik ve Bakım
     5.2.3. Uyku Dinlenme ve Açık Hava İhtiyacı

     6. Psikososyal İhtiyaçlar
     6.1. Sevme ve Sevilme İhtiyacı
     6.2. Güven İçinde Olma
     6.3. Serbest Hareket Etme
     6.4. Ait olma
     6.5. Uyarılma ve Etkinlik İçinde Olma
     6.6. Yakınlık ve Temas
     6.7. Başarı ve Takdir Edilme
     6.8. Oyun ve Oyuncaklar
     6.8.1. Oyun
     6.8.2. Oyuncaklar

     7.Toplumda Çocuk Ve Gencin Ruh Sağlığını Etkileyen Faktörler
     7.1. Toplumda Çocuk Ve Gencin Ruh Sağlığını Etkileyen Faktörler
     7.2. Toplumsal Sınıf Farklılıklarının Önemini Anlar.
     7.3. Kültürel Faktörler

     8.Toplumsal Düzen
     8.1. Temel Hukuk Bilgileri
     8.1.1. Toplumsal Düzen Kuralları
     8.1.1.1. Din Kuralları
     8.1.1.2. Ahlâk Kuralları
     8.1.1.3. Görgü Kuralları
     8.1.1.4. Hukuk Kuralları
     8.1.2. Hukuk Kavramı
     8.1.2.1. Pozitif Hukuk (Müspet Hukuk)
     8.1.2.2. Doğal Hukuk (Tabiî Hukuk)
     8.1.3. Hukukun Kaynakları
     8.1.3.1. Bağlayıcı Kaynaklar
     8.1.3.2. Yardımcı Kaynaklar
     8.1.4. Hukukun Dalları
     6 8.1.4.1. Özel Hukuk ve Dalları
     8.1.4.2. Kamu Hukuku ve Dalları
     8.1.4.3. Karma Hukuk ve Dalları
     8.1.5. Türkiye’nin Yönetim Yapısı
     8.1.5.1. Genel Yönetim Kuruluşları
     8.1.5.2. Yerel Yönetim Kuruluşları 
     8.1.5.3. Hizmet Yönetim Kuruluşları 
     8.1.5.4. Meslek Kuruluşları 
     8.1.5.5. Denetleme ve Danışma Kuruluşları 
     8.1.5.6. Özel Hukuk Yapılı Kuruluşlar 
     8.2. Hukukun Temel Kavramları 
     8.2.1. Kişi 
     8.2.1.1. Gerçek Kişiler 
     8.2.1.2.Tüzel Kişiler 
     8.2.2. Hak 
     8.2.2.1. Hak Kavramı 
     8.2.2.2. Hakkın Türleri 
     8.2.3. Borç 
     8.2.3.1. Borç İlişkisi 
     8.2.3.2. Borç İlişkisinin Kaynakları 
     8.2.3.3. Borcun Sona Ermesi 
     8.2.4. Suç ve Ceza 
     8.2.4.1. Suç 
     8.2.4.2. Ceza 

     9. Anayasal Hak Ve Sorumluluklar 
     9.1. Anayasal İlkeler Ve Haklar 
     9.1.1. Anayasal İlkeler: 
     9.1.1.1. Atatürk Milliyetçiliğine Bağlı Devlet İlkesi 
     9.1.1.2. Demokratik Devlet İlkesi 
     9.1.1.3. Hukuk Devleti İlkesi 
     9.1.1.4. Laik Devlet İlkesi 
     9.1.1.5. Sosyal Devlet İlkesi 
     9.1.1.6. İnsan Haklarına Saygılı Devlet İlkesi 
     9.1.1.7. Eşitlik İlkesi 
     9.1.1.8. Kuvvetler Ayrılığı İlkesi 
     9.1.2. Anayasal Haklar (Temel Hak ve Hürriyetler) 
     9.1.2.2. Sosyal ve Ekonomik Haklar ( İsteme, Olumlu Statü Hakları) 
     9.1.2.3. Siyasi Haklar ( Katılma, Aktif Statü Hakları ) 
     9.2. Anayasal Ödevler Temel Hak Ve Hürriyetlerin Sınırlandırılması Korunması 
     9.2.1. Anayasal Ödevler 
     9.2.1.1. Vergi 
     9.2.1.2. Vatan Hizmeti 
     9.2.1.3. Oy Kullanma 
     9.2.1.4. Yasalara Uyma 
     9.2.2. Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlandırılması 
     9.2.2.1. Kişisel Hürriyetin Önemi ve Kutsallığı 
     9.2.2.2. Anayasamızda Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlandırılması 
     9.2.3. Temel Hak ve Hürriyetlerin Korunması 
     9.2.3.1. Anayasamızda Temel Hak ve Hürriyetlerin Korunması 
     9.2.3.2. Uluslar Arası Düzeyde Temel Hak ve Hürriyetlerin Korunması.

  • ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYLE İLGİLİ ESASLAR:
     1. Ölçme Değerlendirme, Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre; 
     a. Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetler, 
     b. Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar, 
     c. Kursiyere kurs sonunda uygulanan yazılı sınavlar yolu ile yapılır. 
     2. 100 puan üzerinden yapılır. 
     3. Teorik ve performansa dayalı olarak yapılır. 
     4. Teorik değerlendirme, kursun tüm amaçlarını kapsayacak şekilde yapılır. 
     5. Performansa dayalı değerlendirme, beceriye dönük başarım ölçütlerini içerecek şekilde hazırlanan kontrol listesine göre yapılır. 
     6. Değerlendirmenin teorik kısmı %40, uygulama %60 olarak dağıtılır. 
     7. Teorik ve performansa dayalı sınavda toplam puan; bireyin doğru cevapları ve davranışları için aldığı puanların toplamından oluşur. 
     8. Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılır. 9. Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır. 

  • PROGRAMIN UYGULANMASINDA KULLANILACAK ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİ
     1. Programın uygulama sürecinde yararlanılacak kaynak araç-gereçlerin programın amaçlarını gerçekleştirecek nitelikte öğretim yöntem ve tekniklerine uygun olması önem taşımaktadır. Kaynak ders kitaplarının bulunmaması durumunda öğretmen/öğretici tarafından hazırlanan ders notlarından yararlanılabilir. 
     2. Kaynak kitaplar, bilgisayar, projeksiyon, akıllı tahta, fotoğraflar, afiş, broşür, dergiler, uyarıcı pano, fotoğraflar, CD, televizyon, eğitici kitaplar, 
  • BELGELENDİRME 

12 Nisan 2019 Cuma

Rüya İle SosyoPsikoloji Köşesi //*\\ TOPLUMUN BİREYLERE ETKİSİ

Rüya İle SosyoPsikoloji Köşesi...


 Bu köşede daha önce yayınlanan yazılar: 

besmele hareketli resimli ile ilgili görsel sonucu
TOPLUMUN BİREYLERE ETKİSİ

TOPLUM AHLAKI ile ilgili görsel sonucu     Dinimizi de neslimizi de ayakta tutacak yegane güç ahlaktan, ahlaklı olmaktan geçiyor. Bizleri silahla yenemeyeceklerini anlayan düşmanlarımız dinimiz ve ahlaki yapımız üzerinden bizi çökertmenin yollarını ve çeşitli hilelerini aramakta... Kendi nefsim nezdinde şunu söyleyebilirim ki; hepimiz sırat-ı müstakimden ayrılmadan Allah'a layık kul, Peygamber Efendimize layık ümmet olma yolunda örnek teşkil etmeliyiz. Başkalarını eleştirmek, yargılamak hepimize en kolay gelen yol... Oysa her birimiz önce kendimizi düzelttiğimizde, denize atılan bir taşın önce kendi etrafında oluşan küçük halkaların giderek büyümesi gibi toplumu kaplayan, etkileyen bir iyilik hareketi başlatmış olacağız inşAllah...

     Toplumun ahlaki ve manevi yapısı bireylere bağlıdır. Bireyler ahlaklı ise toplum da ahlaklı olacaktır. Birbirimizi Allah için sevmeli, hoşgörülü ve en önemlisi merhametli olmalıyız. Kendimiz için istediğimiz bütün güzellikleri, iyilikleri; diğer insanlar için de istemeli ve bunun için gayret göstermeliyiz.

AHLAK ile ilgili görsel sonucu     Ahlak değerlerini sosyolojik olarak da ele alırsak;
     Durkheim’a göre, insanlar arasında uzlaşma, karşılıklı özveri, dayanışma ve bağlılık duygusu gibi ahlâkî nitelikler olmadan toplum var olamaz. Toplumun hangi ahlâkî ilkeler etrafında bütünleşeceği ise koşullar tarafından belirlenir. Koşullar değişince toplumun ahlâkî öncelikleri değişebilir. Gerek inanç ortaklığına, gerekse işbirliğine dayalı olsun, “her toplum, ahlâkî bir birliktir”.

     Yapısı gereği ahlâkî bir olgu olan toplum, oluştuğu andan itibaren ahlâkî bir otoriteye dönüşür ve bireylerin toplumsal davranışları üzerinde denetim kurar. Durkheim sosyolojisinde "toplumsal olgular, ahlâkî olgulardır" varsayımı, toplumsal davranışlar dışsal zorlamaların ürünüdür varsayımı ile desteklenmiştir.

     Toplum, ödüllendirme ve cezalandırma gibi yöntemler kullanarak bireylerin ahlâkî değerleri içselleştirmelerini, olmazsa da; bu değerlere –en azından- biçimsel olarak uyum sağlamalarını hedefler. İçselleştirilmiş olan ahlâkî değerlerin işlevsizleştiği veya ahlâkî denetim sağlayan toplumsal mekanizmaların güç kaybettiği büyük dönüşüm anlarında toplumsal sorunlarda artış görülür. Sorunlardaki artış, toplumun yeni bir ahlâkî yapılanmaya yönelimini gerekli kılar.

insanlık ile ilgili görsel sonucu     Durkheim; yeni ahlâk düzeninin, meslek ahlâkının canlandırılması ve düzenleyici otorite haline gelmesiyle sağlanabileceğini savunur. Çünkü artık bireyler günlük yaşamlarının çok önemli bir bölümünü ahlâkî kontrolü sağlayan, aile, mahalle, akrabalık gibi topluluklar içinde değil, ahlâkî kontrolün bulunmadığı sanayi ve ticaret ortamlarında geçirmektedir. İnsanların meslek arkadaşlarıyla geçirdiği süre, aile fertleriyle geçirdiği süreden çok fazladır. Bu durum, ailenin ve diğer toplulukların ahlâkî kontrol yeteneğini zayıflatır. Ekonomik ilişkiler ise ahlâkî ilkelerle düzenlenmemektedir.

     Ekonomi alanının ahlâkî kontrolün dışında kalması, genel ahlâkı ve topluma karşı “ödev duygusu”nu da zayıflatmaktadır. Durkheim’a göre, bu ahlâkî çöküşün nedeni işbölümü değil, sanayi toplumlarında toplumsal işlevlerin kendi aralarında bir denge kuramamış olmasıdır. Bu dengenin sağlanması, Durkheim sosyolojisinin temel sorunudur. Toplumsal işlevlerin birbirine bağımlı ve uyumlu olması, maddi ve manevi yönden bireylerden üstün olan bir gücün (ona göre bu güç ancak kurulu bir toplumda bulunabilir) düzenleyici, disiplin sağlayıcı kurallar koymasına bağlıdır.

     Toplum, bireysel çıkar çatışmaları arasında hakemlik yapabilecek manevi bir kişiliğe sahiptir. Çünkü toplum, hem bireylerin tümümün oluşturduğu hem de bireysel kişiliklerin üzerinde bir güçtür. Toplum, kural koymakla bireyler arasındaki çatışmayı önlemenin ötesinde kendi düzenini ve devamlılığını da sağlamış olur.

edep ahlak ile ilgili görsel sonucu    Sosyolojik ve dini yönüyle baktığımızda acaba Türkiye'mizde ve özellikle İstanbul'umuzda ahlâkî boyut ne durumda? Sizin gözlemleriniz neler? Tavsiyeleriniz neler olabilir? Hep birlikte daha iyisi için neler yapmalıyız? Bu konu üzerinde birkaç ay duralım istiyorum. Sizlerle birlikte etkileşim halinde, çözüm odaklı bir şeyler yapalım istiyorum.
Özellikle başlattığımız bir imza kampanyası var. Toplumun ahlâkî değerlerine sahip çıkmamız için gerekirse daha başka imza kampanyaları da başlatabiliriz. Eğer kıyamete kadar camilerimizden, mescitlerimizden Kelimei Tevhid seslerinin yükselmesini istiyorsak birlik olup, en önemli unsur olan ahlâk değerlerine sahip çıkmamız gerekiyor.

     Bu günkü beraberliğimizi Hz. Alinin duasıyla noktalayalım;
     "Ya Rabbi! Beni insanların zannettiklerinden hayırlı kıl. Beni övdükleri sözlerle muaheze kılma ve benim onların bilmedikleri birtakım kusur ve kötülüklerimi de af ve mağfiret ayle..."
     AMİN..

     İlahi ya Rabbi!
     Hakkı hak görüp tabi olmakla bizi rızıklandır. Batılı batıl olarak görebilmek ve ondan kaçınabilmekle bizi nasiplendir. Rızkımıza mani olacak ahvalden bizi uzaklaştır. Cümlemizi ve cümle Ümmet-i Muhammedi merhametinle islah eyle..!

     Aminn, aminn, amin…
     Allah'a emanet olunuz, sağlık ve selametle kalınız !

Rüya Şahinoğlu

02 - 07 Temmuz İstanbul & Güneydoğu Anadolu - GAP Turu

02 - 07 Temmuz Güneydoğu Anadolu - GAP Turu 3 Gece Otel Konaklamalı 5 Gün Gezi       Mezopotamya, bazı kaynaklarda medeniyetlerin beşiği ola...