25 Temmuz 2019 Perşembe

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI WEB TASARIMI KURS PROGRAMI

hayat boyu öğrenme logo ile ilgili görsel sonucu
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Hayat Boyu Öğrenme
Genel Müdürlüğü
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
WEB TASARIMI
KURS PROGRAMI
Ankara, 2018

PROGRAMIN ADI
     Web Tasarımı

PROGRAMIN DAYANAĞI

  1. 19.06.1986 tarihli ve 19139 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 3308 sayılı Meslek Eğitim Kanunu,
  2. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
  3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20/04/2016 tarih ve 19 sayılı “Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı” Kararı.
  4. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı “Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları” konulu kararı.
PROGRAMA GİRİŞ KOŞULLARI

  1. İlkokul mezunu olmak. (Bu programa en az orta okul mezunu olanlar kabul edilecek.)
  2. 13 yaşını tamamlamış olmak. (Bu programa 16-50 yaş arası olanlar kabul edilecek)
  3. Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak.
EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ
     Kurs programının uygulanmasında eğiticiler aşağıdaki öncelik sırasına göre görevlendirilirler;

  1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre; Bilişim Teknolojileri alan öğretmeni olarak atananlar, • öğretmen bulunamaması durumunda öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar,
  2. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelge” ile belirlenmiş olan Bilişim Teknolojileri alanına kaynak teşkil eden yükseköğretim programları / fakülte mezunları.
  3. Bilişim Teknolojileri alanında/alanına kaynak teşkil eden yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyesi, öğretim görevlileri,
  4. Bilişim Teknolojileri bölümü ile ilgili ön lisans mezunu olup en az 1 yıllık mesleki deneyime sahip olduğunu belgelendirenler,
  5. Mesleki eğitim veren ortaöğretim kurumlarının Bilişim Teknolojileri alanı mezunu veya bu alanda asgari dördüncü seviyede eğitim almış olanlardan en az 3 yıllık mesleki deneyime sahip olduğunu belgelendirenler,
PROGRAMIN AMAÇLARI
     Web tasarımı kurs programını tamamlayan bireyin,

  1. Web sitesi tasarım ilkelerine göre site taslağını oluşturması,
  2. HTML kodları ile basit web işlemlerini yapması,
  3. HTML kodları ile gelişmiş web işlemlerini yapması,
  4. Stil şablonlarını (CSS) kullanması,
  5. Web tasarım editöründe temel düzenlemeleri yapması,
  6. Web tasarım editörü ile nesne işlemlerini yaparak, site yönetimini gerçekleştirmesi,
  7. Temel veri tabanı işlemlerini yapması, Web tasarım editörü ile veri tabanı işlemlerini gerçekleştirmesi, amaçlanmaktadır. 

PROGRAMIN UYGULANMASIYLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR

  1. Bu kurs programında, tasarım ilkeleri doğrultusunda HTML ile web işlemleri, stil şablonu kullanma ve web tasarım editörüyle uygulamalar yapma ile ilgili bilgi ve becerilere sahip bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
  2. Programın uygulanmasında ağırlıklı olarak mesleki yeterlilik kazandırmaya yöntem ve teknikler uygulanmalıdır. Anlatım, soru-cevap grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma, araştırma, problem çözme, gösterip yaptırma, uygulama yapma gibi öğretim yaklaşımlarından programa uygun olanlarından grupla/bireysel öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmalıdır.
  3. Kurs Programı, Millî Eğitim Bakanlığında görevli uzman, alan öğretmenleri ve alan uzmanları ile iş birliği içinde hazırlanmıştır.
  4. Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim-öğretime uygun ortamlarda uygulanır.
  5. Programın uygulanmasında gerektiğinde iş piyasasının eğitim olanaklarından faydalanılabilir. 
  6. Web tasarımı kurs programının amaçları, içeriği ve kazanımları yoluyla kursa katılan bireylere aşağıdaki tabloda verilen değerlerin kazandırılması ve geliştirilmesi hedeflenmiştir.
  • Değerler,
  • Sorumluluk
  • Yardımlaşma,
  • Kurallara Uyma,
  • Duyarlılık,
  • Doğruluk ve dürüstlük,
  • Sabır.
PROGRAMIN KREDİSİ
     Talim ve Terbiye Kurulunun 29.11.2013 tarihli ve 135 sayılı Kararı ile Kabul edilen “Mesleki ve Teknik Eğitimde Kredilendirme Esasları” doğrultusunda, kurs programını başarıyla tamamlayanlara 11 (onbir) kredi verilir.

PROGRAMIN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
     Kurs programının süresi; günde en fazla 8 ders saati uygulanır. Kurs süresi toplam 264 ders saatidir. Eğitim personeli, programın teorik ve uygulama sürelerini belirler.

WEB TASARIMI KURSU MODÜLLERİ VE ZAMAN TABLOSU 

MODÜL ADI
KAZANIM
ÖĞRENME KAZANIMLARI
SÜRE

TASARIMIN TEMEL İLKELERİ
Proje ihtiyaçlarını belirleyerek web sitesi tasarım ilkelerine göre site taslağını oluşturur.
· İstenilen niteliklere uygun proje ihtiyaçlarını tespit eder.
· İstenilen niteliklere göre web site taslağını oluşturur.


12






HTML İLE
BASİT
WEB İŞLEMLERİ






HTML kodları ile basit web işlemlerini yapar.
· İnternetle ilgili temel araçları kullanır.
· Yazım kriterlerine uygun temel HTML etiketlerini kullanır.
· HTML komut yazım kriterlerine uygun metin biçimlendirme etiketlerini kullanır.
· HTML komut yazım kriterlerine uygun bağlantılar oluşturur.
· HTML komut yazım kriterlerine uygun tablolar oluşturur.







36



HTML İLE GELİŞMİŞ
WEB İŞLEMLERİ



HTML kodları ile gelişmiş web işlemlerini yapar.
· HTML komut yazım kriterlerine uygun formlar oluşturur.
· HTML komut yazım kriterlerine uygun çerçeveler oluşturur.
· HTML komut yazım kriterlerine uygun çoklu ortam araçlarını ekler.




24





STİL ŞABLONU (CSS)





Stil şablonlarını (CSS) kullanır.
· Stil şablonunun(CSS) yapısına uygun CSS yapısı oluşturur.
· Stil şablonunun(CSS) yapısına uygun CSS özelliklerini kullanır.
· CSS menü işlemlerini yapar.
· Stil şablonunun(CSS) yapısına uygun olarak tarayıcı sorunlarını ve çözümlerini tespit eder.





48






WEB TASARIM EDİTÖRÜNE GİRİŞ





Web projesi için web tasarım editöründe temel düzenlemeleri yapar.
· Web tasarım editörüne uygun ara yüzü kullanır.
· Web tasarım editörüne uygun metin işlemlerini yapar.
· Web tasarım editörüne uygun tablo işlemlerini yapar.
· Web tasarım editörüne uygun resim işlemlerini yapar.
· Web tasarım editörüne uygun çoklu ortam işlemlerini yapar. · Web tasarım editörüne uygun bağlantılar oluşturur.







36




WEB TASARIM EDİTÖRÜNDE İLERİ UYGULAMALAR




Web tasarım editörü ile nesne işlemlerini yaparak, site yönetimini gerçekleştirir.
· Stil şablonu(CSS) yapısına uygun CSS kullanır.
· SPRY nesneleri yerleşimlerinin tasarımına uygun SPRY nesnelerini düzenler.
· Yapılacak işe uygun formlarla çalışır.
· Web sitesinin projesine uygun web site yönetimi ve yayınlama işlemlerini yapar.





36

TEMEL VERİTABANI İŞLEMLERİ

Temel veri tabanı işlemlerini yapar.
· İhtiyaca uygun veri tabanını tasarlar. · Sorgular ile veri tabanı işlemlerini gerçekleştirir. · İlişkisel tabloları kullanır.


36






WEB TASARIM EDİTÖRÜ İLE VERİTABANI İŞLEMLERİ






Web tasarım editörü ile veri tabanı işlemlerini gerçekleştirir.
· Web tasarım editörüne uygun olarak temel veri tabanı düzenlemelerini yapar.
· Web tasarım editörüne uygun olarak detay sayfalar için düzenlemeler yapar.
· Web tasarım editörüne uygun olarak arama ara yüzleri oluşturur.
· Web tasarım editörüne uygun olarak veri tabanı kayıt işlemlerini gerçekleştirir.
· Web tasarım editörüne uygun olarak kullanıcı girişi için şifreli sayfalar oluşturur.







36
TOPLAM KURS SÜRESİ (Ders Saati)
264

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYLE İLGİLİ ESASLAR 

  1. Her modül sonrasında değerlendirme yapılmalıdır.
  2. Başarım ölçütleri bilgi, beceri ve yeterlikler bazında açıklanmalıdır.
  3. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri kursun amaçları ve kazanımları ile uyumlu olmalıdır.
  4. Değerlendirme, Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği esaslarına göre;
  • Kursiyerin kendi kendine yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri,
  • Kursiyerin performansına dayalı olarak gerçekleştirilecek sınavlar,
  • Kursiyere kurs sonunda uygulanan yazılı sınavlar,
     100 puan üzerinden yapılır.
      5. Değerlendirme; ders öğretmeni tarafından yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlar ve/veya varsa ödev-projelere göre yapılmalıdır. Puanlama yapılırken teorik ve uygulamalı kısmın değerlendirmedeki ağırlığı kurs programının özelliğine göre eğitici tarafından belirlenmelidir. Birden fazla sınav şekli ile sınavı yapılan dersin puanı veya notu, bu sınavların aritmetik ortalaması ile belirlenir. Bu puan veya not, kursun başarı puan ya da notu olarak değerlendirilir.
      6. Programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir.
      7. Kursiyerlerin sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle bazı derslerdeki sınavlar, durumlarına uygun sınav yöntemiyle yapılır.

PROGRAMIN UYGULANMASINDA KULLANILACAK ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİ
       Programın uygulama sürecinde;

  1. Ders kitabı olarak Millî Eğitim Bakanlığının yayınlamış olduğu materyaller kullanılmalıdır.
  2. Kaynak ders kitapları, bireysel öğrenme materyalleri, kaynak ders kitaplarının bulunmaması durumunda öğretmen/öğretici tarafından hazırlanan ders notları kullanılmalıdır.
  3. Yararlanılacak kaynak araç-gereçlerin programın amaçlarını gerçekleştirecek nitelikte öğretim, yöntem ve tekniklerine uygun olması önem taşımaktadır.
  4. Yararlanılacak kaynak araç-gereçler; bilgisayar ve çevre birimleri (yazıcı, tarayıcı, harici bellek ve benzeri), iletişim araçları (telefon, tele-konferans sistemleri, faks, internet erişimi ve benzeri), projeksiyon, web tasarım editörü programı vb.
BELGELENDİRME
     Kursu başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi, Not Döküm Çizelgesi ve talep edenlere Europass Sertifika Eki verilir.
     Kursu tamamlamadan ayrılanlara başardıkları modülleri gösteren Not Döküm Çizelgesi verilir.

KURS GÜN ve SAATLERİ
ok-hareketli-resim-0158

ok-hareketli-resim-0032WEB TASARIMI ok-hareketli-resim-0044

ok-hareketli-resim-0431ok-hareketli-resim-0407ok-hareketli-resim-0431

26 Ekim Cumartesi günü başlayıp

19 Nisan 2020 Pazar günü bitecek

Haftada 2 Gün x 5'er Saat = Haftada 10 Saat
(Cumartesi ve Pazar 14:00 - 19:00)
Aylık 40 Saat, Toplam 264 Saat.
6 Ay, Aylık 40 TL

1 Mayıs 2019 Çarşamba

PEYGAMBERLER TARİHİ KURSU Ekim 2019 'DA BAŞLIYOR

 GÖNÜL ERLERİ KÜLTÜR DERNEĞİ 'miz 
 İstanbul Pendik Çarşısındadır. 

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
YAYGIN EĞİTİM KURUMLARI
hayat boyu öğrenme logo ile ilgili görsel sonucu
kitap-hareketli-resim-0019kitap-hareketli-resim-0065
     Bu kursumuzun ön kayıtları başladı. Katılım talepleri toplanıp, Ağustos ayında kayıtlar yapılacak... Kurslar 3 Ekim 2019 da başlayacak.

     PROGRAMIN ADI:
     Peygamberler Tarihi Kurs Programı

     PROGRAMIN DAYANAĞI:
     1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğtim Temel Kanunu,
     2. 10 Temmuz 2018 Tarihli ve 30474 Sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi.
     (Kararname Numarası: 1)
     3. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
     4. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
     5. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli ve 21 sayılı kararıyla kabul edilen Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri (Temel Dini Bilgiler, Siyer, Fıkıh, Tefsir, Dinler Tarihi, Hadis, Akaid, Kelam, Hitabet ve Mesleki Uygulama, Mesleki Arapça) Öğretim Programları,
     6. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli ve 3 sayılı Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Peygamberimizin Hayatı Dersi Öğretim Programı,
     7. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli 19 sayılı kararı ile kabul edilen Ortaöğretim Peygamberimizin Hayatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı,
     8. Talim ve Terbiye Kurulunun 12.02.2018 tarihli 52 sayılı kararıyla onaylanan, Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Temel Dinî Bilgiler Dersi (İslam, 1-2) Ortaöğretim Programı,
     9. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli 20 sayılı kararıyla onaylanan, Ortaöğretim Temel Dinî Bilgiler Dersi (İslam, 1-2) Ortaöğretim Programı.

     PROGRAMA GİRİŞ KOŞULU:
     1. En az ortaokul mezunu olmak,
     2. 16 yaşını tamamlamış olmak,
     3. Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel ve zihinsel) sahip olmak.

     EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ:
     Kurs programının uygulanmasında eğitimciler aşağıdaki öncelik sırasına göre görevlendirilirler:
     1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre;
     a) İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı Öğretmeni,
     b) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanı Öğretmeni olarak atananlar;
     2. Öğretmen bulunamaması durumunda bu alanlara öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar,
     3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelge” ile belirlenen İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı veya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanına kaynak teşkil eden yükseköğretim programları fakülte mezunları,
     4. İslami İlimler Fakültesi veya Yüksek İslam Enstitüsü mezunu olup Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikasına sahip olanlar,
     5. İlahiyat Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi veya Yüksek İslam Enstitüsü mezunları,
     6. İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı ile Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Alanlarına kaynak teşkil eden yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyesi, öğretim görevlileri,
     7. İmam Hatip Lisesi Mezunu olup İlahiyat Ön Lisans Programından mezun olanlar.

     PROGRAMIN AMAÇLARI:
     İnsanlık, varoluşundan itibaren doğru ve güzel yaşam ile ilgili bir arayış içerisinde olmuştur. İnsanlar bu arayışa kimi zaman kendi iç derinliklerinde kimi zaman da çevrelerindeki yönelişler ile çözüm getirmeye çalışmışlardır. Allah, yarattığı kullarını hiçbir zaman yalnız bırakmamış, onların bu arayışlarını peygamberler ile desteklemiştir. Dünya tarihi de buna şahitlik etmektedir. Peygamberler ve onların yaşamları tarih kitaplarında yer almış; kimisi efsanelere kaynaklık etmiş kimisi de dinler tarihinde ayrıntıları ile araştırılmıştır. Kur’an-ı Kerim İslam dışındaki kaynaklarda da anlatılan kıssalara açıklık getirmiş, peygamberlerin mücadelelerine yer vererek bizlere ufuk açmıştır. Peygamberler Tarihi Kurs Programı’nı tamamlayan bireyin;
     1. İnsanlığın peygambere olan ihtiyacını kavraması,
     2. Peygamberlere imanın önemini bilmesi,
     3. Peygamberliğin örnekliğini kavraması,
     4. Peygamberlerin getirdiği ortak mesajı kavraması,
     5. Peygamberlerin sıfatlarını sıralaması,
     6. Resul ve nebi kavramını bilmesi,
     7. Peygamberlere gelen vahyi ve vahyin geliş şekillerini kavraması,
     8. Peygamberlere indirilen ilahi kitap ve sahifeleri bilmesi,
     9. Kur’an’-ı Kerim’de adı geçen peygamberler ve tevhit mücadelesini bilmesi amaçlanmaktadır.

     PROGRAMIN UYGULANMASIYLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
     1. Kurs Programı, alan uzmanları, Millî Eğitim Bakanlığında görevli uzman ve alan öğretmenleri iş birliğinde hazırlanmıştır.
     2. Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim öğretime uygun ortamlarda uygulanabilir.
     3. Peygamberler Tarihi Kurs Programı amaçları ve içeriği yoluyla; kursa katılan bireylere, aşağıdaki tabloda verilen değerlerin kazandırılması ve bu yolla bireylerin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Değerler Sevgi ve Saygı İyilik ve Merhamet Güvenilirlik ve Doğruluk Samimiyet Adalet Sabır
     4. Program süresince, bireylerin merak uyandırma, planlama, araştırma, keşfetme, çözümleme, derinleştirme, paylaşma ve yaşantıya uygulama etkinliklerini gerçekleştirmeleri sağlanarak bireyin öğrenmeye etkin katılımı desteklenmelidir.
     5. Programın uygulanmasında, rehberlik hizmeti sunan eğiticiler, bireylerin yeterliliklerinin değişmesi ve gelişmesine katkıda bulunacak bir rehber niteliği taşımalıdır.
     6. Öğrenme-öğretme etkinliklerinde katılımcı düzeyine, eğitim ortamına ve çevre etkenlerine göre katılımcıları aktif kılan öğrenme-öğretme yöntem, teknik ve stratejileri kullanılmalıdır. Seçilen tekniklerin bireysel ve kültürel farklılıklara sahip bireylere hitap edebilecek yeterlilikte olmasına dikkat edilmelidir.
     7. Konuların bireylere anlatımında içeriğe ve öğrenmeye uygun öğretim yöntem ve stratejileri kullanılmalıdır.

     PROGRAMIN KREDİSİ
     Genel kurs programlarında kredilendirilme yapılmamaktadır.

     PROGRAM SÜRESİ VE İÇERİĞİ
     Kurs programının süresi;
     günde en fazla 6 ders saati uygulanacak şekilde toplam 54 ders saatidir.

     Sürelerin konulara göre dağılımı aşağıdaki tabloda verilmiştir:
     4 Konular Süre (Ders Saati)
     1. Peygamber ve Peygamberlik 4
     2. Peygamberlere Gelen Vahiy ve Vahiy Şekilleri 4
     3. İlahi Kitaplar 6
     4. Kur’an-ı Kerim’de Adı Geçen Peygamberlerin Hayatı ve Tevhid Mücadelesi 40
     TOPLAM 54

     İÇERİK:
     1. PEYGAMBER VE PEYGAMBERLİK
     1.1. İnsanlığın peygambere olan ihtiyacı, peygamberlere iman ve peygamberlerin örnekliği.
     1.2. Peygamberlerin görevleri ve sıfatları.
     1.3. Peygamberlerin getirdiği ortak mesaj: tevhid.
     1.4. Kur’anda resul ve nebi kavramı.
     1.4.1. Kur’an’da resul kavramının anlamı.
     1.4.2. Kur’an’da nebi kavramının anlamı.

     2. PEYGAMBERLERE GELEN VAHİY VE VAHİY ŞEKİLLERİ
     2.1. Vahiy kavramının anlamı ve içeriği.
     2.2. Peygamberlere gelen vahiy şekilleri

     3. İLAHİ KİTAPLAR
     3.1. Kitaplar
     3.1.1. Zebur Hz. Davut (as)
     3.1.2. Tevrat Hz. Musa (as)
     3.1.3. İncil Hz. İsa (as)
     3.1.4. Kuran’ı Kerim Hz. Muhammed (SAV)
     3.2. Sahifeler
     3.2.1. Hz. Âdem (as) 10 sahife
     3.2.2. Hz. Şit (as) 50 sahife
     3.2.3. Hz. İdris (as) 30 sahife
     3.2.4. Hz. İbrahim (as) 10 sahife

     4. KUR’AN’ DA ADI GEÇEN PEYGAMBERLERLERİN HAYATI VE TEVHİD MÜCADELESİ
     4.1. Kur’an’da peygamber kıssalarının önemi
     5 4.1.1. Hazret-i Âdem aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.2. Hazret-i İdris aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.3. Hazret-i Nuh aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.4. Hazret-i Hud aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.5. Hazret-i Salih aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.6. Hazret-i İbrahim aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.7. Hazret-i İsmail aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.8. Hazret-i İshak aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.9. Hazret-i Lût aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.10. Hazret-i Zülkarneyn aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.11. Hazret-i Yakub aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.12. Hazret-i Yusuf aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.13. Hazret-i Şuayp aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.14. Hazret-i Musa aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.15. Hazret-i Harun aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.16. Hazret-i Davut aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.17. Hazret-i Süleyman aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.18. Hazret-i Üzeyr aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.19. Hazret-i Eyüp aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.20. Hazret-i Yunus aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.21. Hazret-i İlyas aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.22. Hazret-i Elyesa aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.23. Hazret-i Zülkifl aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.24. Hazret-i Lokman Hakim aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.25. Hazret-i Zekeriya aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.26. Hazret-i Yahya aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.27. Hazret-i İsa aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.28. Hazret-i Muhammed aleyhisselâm’ın hayatı

     ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYLE İLGİLİ ESASLAR
     Kursun amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını ölçmek için, bireyin süreç içerisinde yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilmeli ancak bu çalışmalarla ilgili not değerlendirmesi yapılmamalıdır.

     PROGRAMIN UYGULANMASINDA KULLANILACAK ÖĞRETİM ARAÇ GEREÇLERİ
     Programın uygulama sürecinde;
     1. Ders kitabı olarak, Millî Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yayımlanan materyaller kullanılmalıdır.
     2. Kaynak ders kitapları, bireysel öğrenme materyalleri, kaynak ders kitaplarının bulunmaması durumunda öğretmen / eğitimci tarafından hazırlanan ders notları kullanılmalıdır.
     3. Yararlanılacak kaynak araç gereçlerin programın amaçlarını gerçekleştirecek nitelikte öğretim, yöntem ve tekniklerine uygun olması önem taşımaktadır. Yararlanılacak bazı araç ve gereçler şunlardır:
      Kaynak Kitaplar,
      İnteraktif Öğretim Materyalleri; Bilgisayar, Projeksiyon, Etkileşimli Tahta,
      Fotoğraflar,
      Afiş,
      Broşür,
      Dergiler,
      Uyarıcı Pano,
      Televizyon,
      Eğitici Film, cd vb.

     BELGELENDİRME
     Kursu tamamlayanlara katılım belgesi düzenlenir. 

 ~~~ * ~~~ 
     PROGRAMIN ADI:
     Peygamberimin Hayatını Öğreniyorum Kurs Programı

     PROGRAMIN DAYANAĞI
     1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
     2. 10 Temmuz 2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
     (Kararname Numarası: 1),
     3. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
     4. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
     5. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli ve 21 sayılı kararıyla kabul edilen Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri (Temel Dini Bilgiler, Siyer, Fıkıh, Tefsir, Dinler Tarihi, Hadis, Akaid, Kelam, Hitabet ve Mesleki Uygulama, Mesleki Arapça) Öğretim Programları,
     6. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli ve 3 sayılı Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Peygamberimizin Hayatı Dersi Öğretim Programı,
     7. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli 19 sayılı kararı ile kabul edilen Ortaöğretim Peygamberimizin Hayatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı,
     8. Talim ve Terbiye Kurulunun 12.02.2018 tarihli 52 sayılı kararıyla onaylanan, Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Temel Dinî Bilgiler Dersi (İslam, 1-2) Ortaöğretim Programı,
     9. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 19.01.2018 tarihli 20 sayılı kararıyla onaylanan, Ortaöğretim Temel Dinî Bilgiler Dersi (İslam, 1-2) Ortaöğretim Programı.

     PROGRAMA GİRİŞ KOŞULU
     1. En az ortaokul mezunu olmak,
     2. 16 yaşını tamamlamış olmak,
     3. Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel ve zihinsel) sahip olmak.

     EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ
     Kurs programının uygulanmasında eğitimciler aşağıdaki öncelik sırasına göre görevlendirilirler:
     1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre;
     a) İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alan Öğretmeni,
     b) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alan Öğretmeni olarak atananlar;
     2. Öğretmen bulunamaması durumunda bu alanlara öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar,
     3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelge” ile belirlenen İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı veya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanına kaynak teşkil eden yükseköğretim programları fakülte mezunları,
     4. İlahiyat Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi veya Yüksek İslam Enstitüsü mezunu olup Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikasına sahip olanlar,
     5. İlahiyat Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi veya Yüksek İslam Enstitüsü mezunları,
     6. İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı ile Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Alanlarına kaynak teşkil eden yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyesi, öğretim görevlileri,
     7. İmam Hatip Lisesi Mezunu olup İlahiyat Ön Lisans Programından mezun olanlar.

     PROGRAMIN AMAÇLARI
     Peygamberimin Hayatını Öğreniyorum Kurs Programı’nı tamamlayan bireyin;
     1. Hz. Muhammed’in peygamberlik hayatı ile Mekke ve Medine döneminde meydana gelen olayları tarihsel bağlamına uygun olarak açıklaması,
     2. Hz. Muhammed’in peygamberlik öncesi hayatını ve kişilik özelliklerini açıklaması,
     3. İslam dininin doğru anlaşılmasında Peygamberimize olan ihtiyacı kavraması,
     4. Peygamberimizin örnek kişiliğinin bireysel ve toplumsal yönünü kavraması,
     5. Peygamberimizin hayatını bütüncül bir yaklaşımla açıklaması,
     6. Peygamberimiz ve yakın çevresinin ve Ehl-i beyt’in önemini kavraması,
     7. Peygamberimizin sosyal hayattaki duyarlılığını izah etmesi,
     8. Kur’an-ı Kerim’de Peygamberimizin nasıl tanımlandığını açıklaması amaçlanmaktadır.

     PROGRAMIN UYGULANMASIYLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR
     Peygamberimiz, insanlık için hayatın tamamını kuşatan ideal bir örnektir. Onun, her insanın uyabileceği yalın ve yaşanabilir bir hayat örnekliği vardır. O, Kur’an’ın esaslarına göre yaşayan en güzel modeldir.
     Siyer; Peygamberimiz Hz. Muhammed’in hayatını, şahsiyetini, tebliğ faaliyetlerini, siyasi ve askerî mücadelelerini konu alan ilim dalının adıdır.
     Peygamberimizin hayatına ve şahsiyetine duyulan ilgi; Kur’an-ı Kerim’in, İslam dininin ve Müslümanların ona verdiği önem ve değerden kaynaklanmaktadır.
     Kur’an-ı Kerim’de; Peygamberimizin âlemlere rahmet olarak ve güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderildiği ve son peygamber olduğu bildirilmektedir. Onun, ilahi emir ve yasakları tebliğ ederek fertleri ve toplumları arındırmakla, onlara kitap ve hikmeti öğretmekle görevlendirildiği vurgulanmaktadır.
     Bu nedenle Peygamberimize itaat edilmesi, onun örnek alınması ve herkesten çok sevilmesi emredilmektedir.
     1. Kurs Programı, alan uzmanları, Millî Eğitim Bakanlığında görevli uzman ve alan öğretmenleri iş birliğinde hazırlanmıştır.
     2. Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim öğretime uygun ortamlarda uygulanabilir.
     3. Peygamberimin Hayatını Öğreniyorum Kurs Programının amaçları ve içeriği yoluyla; kursa katılan bireylere, aşağıdaki tabloda verilen değerlerin kazandırılması ve bu yolla bireylerin geliştirilmesi hedeflenmiştir: Değerler Sevgi ve Saygı İyilik ve Merhamet Güvenilirlik ve Doğruluk Samimiyet Adalet Sabır
     4. Program süresince, bireylerin merak uyandırma, planlama, araştırma, keşfetme, çözümleme, derinleştirme, paylaşma ve yaşantıya uygulama etkinliklerini gerçekleştirmeleri sağlanarak bireyin öğrenmeye etkin katılımı desteklenmelidir.
     5. Programın uygulanmasında, rehberlik hizmeti sunan eğiticiler, bireylerin yeterliliklerinin değişmesi ve gelişmesine katkıda bulunacak bir rehber niteliği taşımalıdır.
     6. Öğrenme-öğretme etkinliklerinde katılımcı düzeyine, eğitim ortamına ve çevre etkenlerine göre katılımcıları aktif kılan öğrenme-öğretme yöntem, teknik ve stratejileri kullanılmalıdır. Seçilen tekniklerin bireysel ve kültürel farklılıklara sahip bireylere hitap edebilecek yeterlilikte olmasına dikkat edilmelidir.
     7. Konuların bireylere anlatımında içeriğe ve öğrenmeye uy 4 PROGRAMIN KREDİSİ Genel kurs programlarında kredilendirilme yapılmamaktadır.

     PROGRAM SÜRESİ VE İÇERİĞİ
     Kurs programının süresi; günde en fazla 6 ders saati uygulanacak şekilde toplam 64 ders saatidir.
     Sürelerin konulara göre dağılımı aşağıdaki tabloda verilmiştir:
     Konular Süre (Ders Saati)
     1. Peygamberlik Öncesi Hz. Muhammed 10
     2. Peygamberimizin Mekke Yılları 14
     3. Peygamberimizin Medine Yılları 14
     4. Peygamberimizin Dindeki Konumu 6
     5. Peygamberimiz ve Sosyal Hayat 4 
     6. Peygamberimiz ve Yakın Çevresi 4 
     7. En Güzel Örnek Peygamberimiz 12 
     TOPLAM 64
  
     İÇERİK:
     1. PEYGAMBERLİK ÖNCESİ HZ. MUHAMMED
     1.1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Çevre
     1.1.1. Sosyal Hayat
     1.1.2. Kültürel Hayat
     1.1.3. Dinî Hayat
     1.2. Hz. Peygamber ve Ailesi 
     1.2.1. Doğumu 
     1.2.2. Çocukluk Yılları 
     1.3. Gençlik Çağı ve Sosyal İlişkileri
     1.3.1. Seyahatleri ve Ticaretle Uğraşması
     1.3.2. Erdemliler Birliğine Katılması
     1.3.3. Kâbe Hakemliği
     1.4. Hz. Peygamberin Evliliği ve Çocukları
     1.5. Peygamberimizin Hirâ’da Tefekkür Günleri

     2. PEYGAMBERİMİZİN MEKKE YILLARI
     2.1. Risâlet ve Peygamberimiz
     2.1.1. İlk Vahiy
     2.1.2. Gizli ve Açık Davet
     2.2. Mekke’de İslam Davetine Tepkiler
     2.2.1. İlk Müslümanlar ve Genel Özellikleri
     2.2.2. Müşriklerin İslam Davetine Karşı Çıkma Sebepleri
     2.2.3. Müşriklerin İslam Davetine Tepkileri
     2.2.4. Habeşistan’a Hicret
     2.2.5. Hz. Hamza (ra.) ve Hz. Ömer’in (ra.) Müslüman Oluşları
     2.2.6. Boykot Yılları
     2.2.7. Taif Yolculuğu
     2.2.8. İsrâ ve Mirac
     2.2.9. Yeni Yurt Arayışı
     2.2.9.1. Yesriblilerle İlk Temas
     2.2.9.2. Akabe Biatları
     2.3. Medine’ye Hicret
     2.3.1. Müslümanların Hicreti
     2.3.2. Peygamberimizin Hicreti

     3. PEYGAMBERİMİZİN MEDİNE YILLARI
     3.1. Medine’de İslam Toplumunun Oluşumu
     3.1.1. Mescid-i nebi’nin İnşası
     3.1.2. Ashâb-ı suffe
     3.1.3. Muhacir-Ensar Kardeşliği
     3.1.4. Medine Sözleşmesi
     3.1.5. Namaza Davet: Ezan
     3.1.6. Medine Pazarının Kurulması
     3.1.7. Kıblenin Değişmesi
     3.2. Seriyye ve Gazveler
     3.2.1. Savaşa İzin Verilmesi
     3.2.2. İlk Seriyyeler
     3.2.3. Bedir Gazvesi
     3.2.4. Uhud Gazvesi
     3.2.5. Recî ve Bi’r-i Maune
     3.2.6. Hendek Gazvesi
     3.2.7. Hudeybiye Antlaşması
     3.2.8. Mekke’nin Fethi
     3.2.9. Huneyn Gazvesi
     3.3. Nifak ve Münafıklar
     3.4. Diğer Din Mensuplarıyla Münasebetler
     3.4.1. Yahudiler
     3.4.2. Hristiyanlar
     3.5. İslam’a Davet Mektupları
     3.6. Heyetlerle Görüşmeler
     3.7. Veda Haccı ve Veda Hutbesi
     3.8. Peygamberimizin Vefatı

     4. PEYGAMBERİMİZİN DİNDEKİ KONUMU
     4.1. Peygamberimizin Sünneti
     4.2. Peygamberimize Sevgi ve Salavat
     4.3. Peygamberimizin Vahyi İnsanlığa Ulaştırması ve Açıklaması
     4.4. Peygamberimizin Şefkat ve Merhameti
     4.5. Peygamberimizin Hüküm Koyması
     4.6. Peygamberimizin Vahyi Yaşayarak Öğretmesi
     4.7. Peygamberimizin İnsanları Kötülüklerden Arındırma Çabası

     5. PEYGAMBERİMİZ VE SOSYAL HAYAT
     5.1. Adil Bir Yönetici Olarak Peygamberimiz
     5.2. Sosyal Sorunların Çözümünde Peygamberimiz
     5.3. Çalışma Hayatı ve Peygamberimiz
     5.4. Çevre Bilinci ve Peygamberimiz
     5.5. Peygamberimizin Beşerî Özellikleri

     PEYGAMBERİMİZ VE YAKIN ÇEVRESİ
     6.1. Peygamberimizin Ehl-i beyti
     6.1.1. İdeal Bir Eş Olarak Peygamberimiz
     6.1.2. Şefkatli Bir Baba Olarak Peygamberimiz
     6.1.3. Vefalı Bir Akraba Olarak Peygamberimiz
     6.1.4. Hayırlı Bir Komşu Olarak Peygamberimiz

     7. EN GÜZEL ÖRNEK PEYGAMBERİMİZ
     7.1. Peygamberimizin Allah Sevgisi
     7.2. Peygamberimizin Allah’a Güvenmesi ve Sabrı
     7.3. Peygamberimizin Hayatında Dua ve Tevekkül
     7.4. Peygamberimizin Yeme İçme Adabı
     7.5. Peygamberimizin Kararlılığı ve Cesareti
     7.6. Peygamberimizin Samimiyeti
     7.7. Peygamberimizin Hayatında Temizlik
     7 7.8. Peygamberimizin Giyim Kuşam Adabı
     7.9. Peygamberimizin Hayatında Dünya ve Ahiret Dengesi
     7.10. Peygamberimizin Hayatında İnfak ve Sadaka
     7.11. Peygamberimizin Affedici Olması
     7.12. Peygamberimizin Nezaket ve Hilmi

     ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYLE İLGİLİ ESASLAR
     Kursun amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını ölçmek için, bireyin süreç içerisinde yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilmeli ancak bu çalışmalarla ilgili not değerlendirmesi yapılmamalıdır.

     PROGRAMIN UYGULANMASINDA KULLANILACAK ÖĞRETİM ARAÇ GEREÇLERİ
     Programın uygulama sürecinde;
     1. Ders kitabı olarak, Millî Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yayımlanan materyaller kullanılmalıdır.
     2. Kaynak ders kitapları, bireysel öğrenme materyalleri, kaynak ders kitaplarının bulunmaması durumunda öğretmen / eğitimci tarafından hazırlanan ders notları kullanılmalıdır.
     3. Yararlanılacak kaynak araç gereçlerin programın amaçlarını gerçekleştirecek nitelikte öğretim, yöntem ve tekniklerine uygun olması önem taşımaktadır. Yararlanılacak bazı araç ve gereçler şunlardır:
      Kaynak Kitaplar,
      İnteraktif Öğretim Materyalleri; Bilgisayar, Projeksiyon, Etkileşimli Tahta,
      Fotoğraflar,
      Afiş,
      Broşür,
      Dergiler,
      Uyarıcı Pano,
      Televizyon,
      Eğitici Film, cd vb.

     BELGELENDİRME:
     Kursu tamamlayanlara katılım belgesi düzenlenir.

14 - 18 Ağustos 5 gün (3 gece otelde konaklamalı) Gönül Erleri & Grand Alfa Karadeniz Turu

14 - 18 Ağustos 5 gün (3 gece otelde konaklamalı) Gönül Erleri  &  Grand Alfa Karadeniz Turu      5 Gün - 4 Gecelik (3 gece otel konakla...