1 Mayıs 2019 Çarşamba

PEYGAMBERLER TARİHİ KURSU Ekim 2019 'DA BAŞLIYOR

 GÖNÜL ERLERİ KÜLTÜR DERNEĞİ 'miz 
 İstanbul Pendik Çarşısındadır. 

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
YAYGIN EĞİTİM KURUMLARI
hayat boyu öğrenme logo ile ilgili görsel sonucu
kitap-hareketli-resim-0019kitap-hareketli-resim-0065
     Bu kursumuzun ön kayıtları başladı. Katılım talepleri toplanıp, Ağustos ayında kayıtlar yapılacak... Kurslar 3 Ekim 2019 da başlayacak.

     PROGRAMIN ADI:
     Peygamberler Tarihi Kurs Programı

     PROGRAMIN DAYANAĞI:
     1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğtim Temel Kanunu,
     2. 10 Temmuz 2018 Tarihli ve 30474 Sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi.
     (Kararname Numarası: 1)
     3. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
     4. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
     5. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli ve 21 sayılı kararıyla kabul edilen Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri (Temel Dini Bilgiler, Siyer, Fıkıh, Tefsir, Dinler Tarihi, Hadis, Akaid, Kelam, Hitabet ve Mesleki Uygulama, Mesleki Arapça) Öğretim Programları,
     6. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli ve 3 sayılı Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Peygamberimizin Hayatı Dersi Öğretim Programı,
     7. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli 19 sayılı kararı ile kabul edilen Ortaöğretim Peygamberimizin Hayatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı,
     8. Talim ve Terbiye Kurulunun 12.02.2018 tarihli 52 sayılı kararıyla onaylanan, Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Temel Dinî Bilgiler Dersi (İslam, 1-2) Ortaöğretim Programı,
     9. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli 20 sayılı kararıyla onaylanan, Ortaöğretim Temel Dinî Bilgiler Dersi (İslam, 1-2) Ortaöğretim Programı.

     PROGRAMA GİRİŞ KOŞULU:
     1. En az ortaokul mezunu olmak,
     2. 16 yaşını tamamlamış olmak,
     3. Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel ve zihinsel) sahip olmak.

     EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ:
     Kurs programının uygulanmasında eğitimciler aşağıdaki öncelik sırasına göre görevlendirilirler:
     1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre;
     a) İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı Öğretmeni,
     b) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanı Öğretmeni olarak atananlar;
     2. Öğretmen bulunamaması durumunda bu alanlara öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar,
     3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelge” ile belirlenen İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı veya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanına kaynak teşkil eden yükseköğretim programları fakülte mezunları,
     4. İslami İlimler Fakültesi veya Yüksek İslam Enstitüsü mezunu olup Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikasına sahip olanlar,
     5. İlahiyat Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi veya Yüksek İslam Enstitüsü mezunları,
     6. İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı ile Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Alanlarına kaynak teşkil eden yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyesi, öğretim görevlileri,
     7. İmam Hatip Lisesi Mezunu olup İlahiyat Ön Lisans Programından mezun olanlar.

     PROGRAMIN AMAÇLARI:
     İnsanlık, varoluşundan itibaren doğru ve güzel yaşam ile ilgili bir arayış içerisinde olmuştur. İnsanlar bu arayışa kimi zaman kendi iç derinliklerinde kimi zaman da çevrelerindeki yönelişler ile çözüm getirmeye çalışmışlardır. Allah, yarattığı kullarını hiçbir zaman yalnız bırakmamış, onların bu arayışlarını peygamberler ile desteklemiştir. Dünya tarihi de buna şahitlik etmektedir. Peygamberler ve onların yaşamları tarih kitaplarında yer almış; kimisi efsanelere kaynaklık etmiş kimisi de dinler tarihinde ayrıntıları ile araştırılmıştır. Kur’an-ı Kerim İslam dışındaki kaynaklarda da anlatılan kıssalara açıklık getirmiş, peygamberlerin mücadelelerine yer vererek bizlere ufuk açmıştır. Peygamberler Tarihi Kurs Programı’nı tamamlayan bireyin;
     1. İnsanlığın peygambere olan ihtiyacını kavraması,
     2. Peygamberlere imanın önemini bilmesi,
     3. Peygamberliğin örnekliğini kavraması,
     4. Peygamberlerin getirdiği ortak mesajı kavraması,
     5. Peygamberlerin sıfatlarını sıralaması,
     6. Resul ve nebi kavramını bilmesi,
     7. Peygamberlere gelen vahyi ve vahyin geliş şekillerini kavraması,
     8. Peygamberlere indirilen ilahi kitap ve sahifeleri bilmesi,
     9. Kur’an’-ı Kerim’de adı geçen peygamberler ve tevhit mücadelesini bilmesi amaçlanmaktadır.

     PROGRAMIN UYGULANMASIYLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
     1. Kurs Programı, alan uzmanları, Millî Eğitim Bakanlığında görevli uzman ve alan öğretmenleri iş birliğinde hazırlanmıştır.
     2. Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim öğretime uygun ortamlarda uygulanabilir.
     3. Peygamberler Tarihi Kurs Programı amaçları ve içeriği yoluyla; kursa katılan bireylere, aşağıdaki tabloda verilen değerlerin kazandırılması ve bu yolla bireylerin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Değerler Sevgi ve Saygı İyilik ve Merhamet Güvenilirlik ve Doğruluk Samimiyet Adalet Sabır
     4. Program süresince, bireylerin merak uyandırma, planlama, araştırma, keşfetme, çözümleme, derinleştirme, paylaşma ve yaşantıya uygulama etkinliklerini gerçekleştirmeleri sağlanarak bireyin öğrenmeye etkin katılımı desteklenmelidir.
     5. Programın uygulanmasında, rehberlik hizmeti sunan eğiticiler, bireylerin yeterliliklerinin değişmesi ve gelişmesine katkıda bulunacak bir rehber niteliği taşımalıdır.
     6. Öğrenme-öğretme etkinliklerinde katılımcı düzeyine, eğitim ortamına ve çevre etkenlerine göre katılımcıları aktif kılan öğrenme-öğretme yöntem, teknik ve stratejileri kullanılmalıdır. Seçilen tekniklerin bireysel ve kültürel farklılıklara sahip bireylere hitap edebilecek yeterlilikte olmasına dikkat edilmelidir.
     7. Konuların bireylere anlatımında içeriğe ve öğrenmeye uygun öğretim yöntem ve stratejileri kullanılmalıdır.

     PROGRAMIN KREDİSİ
     Genel kurs programlarında kredilendirilme yapılmamaktadır.

     PROGRAM SÜRESİ VE İÇERİĞİ
     Kurs programının süresi;
     günde en fazla 6 ders saati uygulanacak şekilde toplam 54 ders saatidir.

     Sürelerin konulara göre dağılımı aşağıdaki tabloda verilmiştir:
     4 Konular Süre (Ders Saati)
     1. Peygamber ve Peygamberlik 4
     2. Peygamberlere Gelen Vahiy ve Vahiy Şekilleri 4
     3. İlahi Kitaplar 6
     4. Kur’an-ı Kerim’de Adı Geçen Peygamberlerin Hayatı ve Tevhid Mücadelesi 40
     TOPLAM 54

     İÇERİK:
     1. PEYGAMBER VE PEYGAMBERLİK
     1.1. İnsanlığın peygambere olan ihtiyacı, peygamberlere iman ve peygamberlerin örnekliği.
     1.2. Peygamberlerin görevleri ve sıfatları.
     1.3. Peygamberlerin getirdiği ortak mesaj: tevhid.
     1.4. Kur’anda resul ve nebi kavramı.
     1.4.1. Kur’an’da resul kavramının anlamı.
     1.4.2. Kur’an’da nebi kavramının anlamı.

     2. PEYGAMBERLERE GELEN VAHİY VE VAHİY ŞEKİLLERİ
     2.1. Vahiy kavramının anlamı ve içeriği.
     2.2. Peygamberlere gelen vahiy şekilleri

     3. İLAHİ KİTAPLAR
     3.1. Kitaplar
     3.1.1. Zebur Hz. Davut (as)
     3.1.2. Tevrat Hz. Musa (as)
     3.1.3. İncil Hz. İsa (as)
     3.1.4. Kuran’ı Kerim Hz. Muhammed (SAV)
     3.2. Sahifeler
     3.2.1. Hz. Âdem (as) 10 sahife
     3.2.2. Hz. Şit (as) 50 sahife
     3.2.3. Hz. İdris (as) 30 sahife
     3.2.4. Hz. İbrahim (as) 10 sahife

     4. KUR’AN’ DA ADI GEÇEN PEYGAMBERLERLERİN HAYATI VE TEVHİD MÜCADELESİ
     4.1. Kur’an’da peygamber kıssalarının önemi
     5 4.1.1. Hazret-i Âdem aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.2. Hazret-i İdris aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.3. Hazret-i Nuh aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.4. Hazret-i Hud aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.5. Hazret-i Salih aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.6. Hazret-i İbrahim aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.7. Hazret-i İsmail aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.8. Hazret-i İshak aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.9. Hazret-i Lût aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.10. Hazret-i Zülkarneyn aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.11. Hazret-i Yakub aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.12. Hazret-i Yusuf aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.13. Hazret-i Şuayp aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.14. Hazret-i Musa aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.15. Hazret-i Harun aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.16. Hazret-i Davut aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.17. Hazret-i Süleyman aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.18. Hazret-i Üzeyr aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.19. Hazret-i Eyüp aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.20. Hazret-i Yunus aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.21. Hazret-i İlyas aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.22. Hazret-i Elyesa aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.23. Hazret-i Zülkifl aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.24. Hazret-i Lokman Hakim aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.25. Hazret-i Zekeriya aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.26. Hazret-i Yahya aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.27. Hazret-i İsa aleyhisselâm’ın hayatı
     4.1.28. Hazret-i Muhammed aleyhisselâm’ın hayatı

     ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYLE İLGİLİ ESASLAR
     Kursun amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını ölçmek için, bireyin süreç içerisinde yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilmeli ancak bu çalışmalarla ilgili not değerlendirmesi yapılmamalıdır.

     PROGRAMIN UYGULANMASINDA KULLANILACAK ÖĞRETİM ARAÇ GEREÇLERİ
     Programın uygulama sürecinde;
     1. Ders kitabı olarak, Millî Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yayımlanan materyaller kullanılmalıdır.
     2. Kaynak ders kitapları, bireysel öğrenme materyalleri, kaynak ders kitaplarının bulunmaması durumunda öğretmen / eğitimci tarafından hazırlanan ders notları kullanılmalıdır.
     3. Yararlanılacak kaynak araç gereçlerin programın amaçlarını gerçekleştirecek nitelikte öğretim, yöntem ve tekniklerine uygun olması önem taşımaktadır. Yararlanılacak bazı araç ve gereçler şunlardır:
      Kaynak Kitaplar,
      İnteraktif Öğretim Materyalleri; Bilgisayar, Projeksiyon, Etkileşimli Tahta,
      Fotoğraflar,
      Afiş,
      Broşür,
      Dergiler,
      Uyarıcı Pano,
      Televizyon,
      Eğitici Film, cd vb.

     BELGELENDİRME
     Kursu tamamlayanlara katılım belgesi düzenlenir. 

 ~~~ * ~~~ 
     PROGRAMIN ADI:
     Peygamberimin Hayatını Öğreniyorum Kurs Programı

     PROGRAMIN DAYANAĞI
     1. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
     2. 10 Temmuz 2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
     (Kararname Numarası: 1),
     3. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
     4. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.04.2016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
     5. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli ve 21 sayılı kararıyla kabul edilen Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri (Temel Dini Bilgiler, Siyer, Fıkıh, Tefsir, Dinler Tarihi, Hadis, Akaid, Kelam, Hitabet ve Mesleki Uygulama, Mesleki Arapça) Öğretim Programları,
     6. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli ve 3 sayılı Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Peygamberimizin Hayatı Dersi Öğretim Programı,
     7. Talim ve Terbiye Kurulunun 19.01.2018 tarihli 19 sayılı kararı ile kabul edilen Ortaöğretim Peygamberimizin Hayatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı,
     8. Talim ve Terbiye Kurulunun 12.02.2018 tarihli 52 sayılı kararıyla onaylanan, Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Temel Dinî Bilgiler Dersi (İslam, 1-2) Ortaöğretim Programı,
     9. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 19.01.2018 tarihli 20 sayılı kararıyla onaylanan, Ortaöğretim Temel Dinî Bilgiler Dersi (İslam, 1-2) Ortaöğretim Programı.

     PROGRAMA GİRİŞ KOŞULU
     1. En az ortaokul mezunu olmak,
     2. 16 yaşını tamamlamış olmak,
     3. Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel ve zihinsel) sahip olmak.

     EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ
     Kurs programının uygulanmasında eğitimciler aşağıdaki öncelik sırasına göre görevlendirilirler:
     1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre;
     a) İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alan Öğretmeni,
     b) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alan Öğretmeni olarak atananlar;
     2. Öğretmen bulunamaması durumunda bu alanlara öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar,
     3. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelge” ile belirlenen İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı veya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Alanına kaynak teşkil eden yükseköğretim programları fakülte mezunları,
     4. İlahiyat Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi veya Yüksek İslam Enstitüsü mezunu olup Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikasına sahip olanlar,
     5. İlahiyat Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi veya Yüksek İslam Enstitüsü mezunları,
     6. İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Alanı ile Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Alanlarına kaynak teşkil eden yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyesi, öğretim görevlileri,
     7. İmam Hatip Lisesi Mezunu olup İlahiyat Ön Lisans Programından mezun olanlar.

     PROGRAMIN AMAÇLARI
     Peygamberimin Hayatını Öğreniyorum Kurs Programı’nı tamamlayan bireyin;
     1. Hz. Muhammed’in peygamberlik hayatı ile Mekke ve Medine döneminde meydana gelen olayları tarihsel bağlamına uygun olarak açıklaması,
     2. Hz. Muhammed’in peygamberlik öncesi hayatını ve kişilik özelliklerini açıklaması,
     3. İslam dininin doğru anlaşılmasında Peygamberimize olan ihtiyacı kavraması,
     4. Peygamberimizin örnek kişiliğinin bireysel ve toplumsal yönünü kavraması,
     5. Peygamberimizin hayatını bütüncül bir yaklaşımla açıklaması,
     6. Peygamberimiz ve yakın çevresinin ve Ehl-i beyt’in önemini kavraması,
     7. Peygamberimizin sosyal hayattaki duyarlılığını izah etmesi,
     8. Kur’an-ı Kerim’de Peygamberimizin nasıl tanımlandığını açıklaması amaçlanmaktadır.

     PROGRAMIN UYGULANMASIYLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR
     Peygamberimiz, insanlık için hayatın tamamını kuşatan ideal bir örnektir. Onun, her insanın uyabileceği yalın ve yaşanabilir bir hayat örnekliği vardır. O, Kur’an’ın esaslarına göre yaşayan en güzel modeldir.
     Siyer; Peygamberimiz Hz. Muhammed’in hayatını, şahsiyetini, tebliğ faaliyetlerini, siyasi ve askerî mücadelelerini konu alan ilim dalının adıdır.
     Peygamberimizin hayatına ve şahsiyetine duyulan ilgi; Kur’an-ı Kerim’in, İslam dininin ve Müslümanların ona verdiği önem ve değerden kaynaklanmaktadır.
     Kur’an-ı Kerim’de; Peygamberimizin âlemlere rahmet olarak ve güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderildiği ve son peygamber olduğu bildirilmektedir. Onun, ilahi emir ve yasakları tebliğ ederek fertleri ve toplumları arındırmakla, onlara kitap ve hikmeti öğretmekle görevlendirildiği vurgulanmaktadır.
     Bu nedenle Peygamberimize itaat edilmesi, onun örnek alınması ve herkesten çok sevilmesi emredilmektedir.
     1. Kurs Programı, alan uzmanları, Millî Eğitim Bakanlığında görevli uzman ve alan öğretmenleri iş birliğinde hazırlanmıştır.
     2. Program, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarca açılan ve eğitim öğretime uygun ortamlarda uygulanabilir.
     3. Peygamberimin Hayatını Öğreniyorum Kurs Programının amaçları ve içeriği yoluyla; kursa katılan bireylere, aşağıdaki tabloda verilen değerlerin kazandırılması ve bu yolla bireylerin geliştirilmesi hedeflenmiştir: Değerler Sevgi ve Saygı İyilik ve Merhamet Güvenilirlik ve Doğruluk Samimiyet Adalet Sabır
     4. Program süresince, bireylerin merak uyandırma, planlama, araştırma, keşfetme, çözümleme, derinleştirme, paylaşma ve yaşantıya uygulama etkinliklerini gerçekleştirmeleri sağlanarak bireyin öğrenmeye etkin katılımı desteklenmelidir.
     5. Programın uygulanmasında, rehberlik hizmeti sunan eğiticiler, bireylerin yeterliliklerinin değişmesi ve gelişmesine katkıda bulunacak bir rehber niteliği taşımalıdır.
     6. Öğrenme-öğretme etkinliklerinde katılımcı düzeyine, eğitim ortamına ve çevre etkenlerine göre katılımcıları aktif kılan öğrenme-öğretme yöntem, teknik ve stratejileri kullanılmalıdır. Seçilen tekniklerin bireysel ve kültürel farklılıklara sahip bireylere hitap edebilecek yeterlilikte olmasına dikkat edilmelidir.
     7. Konuların bireylere anlatımında içeriğe ve öğrenmeye uy 4 PROGRAMIN KREDİSİ Genel kurs programlarında kredilendirilme yapılmamaktadır.

     PROGRAM SÜRESİ VE İÇERİĞİ
     Kurs programının süresi; günde en fazla 6 ders saati uygulanacak şekilde toplam 64 ders saatidir.
     Sürelerin konulara göre dağılımı aşağıdaki tabloda verilmiştir:
     Konular Süre (Ders Saati)
     1. Peygamberlik Öncesi Hz. Muhammed 10
     2. Peygamberimizin Mekke Yılları 14
     3. Peygamberimizin Medine Yılları 14
     4. Peygamberimizin Dindeki Konumu 6
     5. Peygamberimiz ve Sosyal Hayat 4 
     6. Peygamberimiz ve Yakın Çevresi 4 
     7. En Güzel Örnek Peygamberimiz 12 
     TOPLAM 64
  
     İÇERİK:
     1. PEYGAMBERLİK ÖNCESİ HZ. MUHAMMED
     1.1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Çevre
     1.1.1. Sosyal Hayat
     1.1.2. Kültürel Hayat
     1.1.3. Dinî Hayat
     1.2. Hz. Peygamber ve Ailesi 
     1.2.1. Doğumu 
     1.2.2. Çocukluk Yılları 
     1.3. Gençlik Çağı ve Sosyal İlişkileri
     1.3.1. Seyahatleri ve Ticaretle Uğraşması
     1.3.2. Erdemliler Birliğine Katılması
     1.3.3. Kâbe Hakemliği
     1.4. Hz. Peygamberin Evliliği ve Çocukları
     1.5. Peygamberimizin Hirâ’da Tefekkür Günleri

     2. PEYGAMBERİMİZİN MEKKE YILLARI
     2.1. Risâlet ve Peygamberimiz
     2.1.1. İlk Vahiy
     2.1.2. Gizli ve Açık Davet
     2.2. Mekke’de İslam Davetine Tepkiler
     2.2.1. İlk Müslümanlar ve Genel Özellikleri
     2.2.2. Müşriklerin İslam Davetine Karşı Çıkma Sebepleri
     2.2.3. Müşriklerin İslam Davetine Tepkileri
     2.2.4. Habeşistan’a Hicret
     2.2.5. Hz. Hamza (ra.) ve Hz. Ömer’in (ra.) Müslüman Oluşları
     2.2.6. Boykot Yılları
     2.2.7. Taif Yolculuğu
     2.2.8. İsrâ ve Mirac
     2.2.9. Yeni Yurt Arayışı
     2.2.9.1. Yesriblilerle İlk Temas
     2.2.9.2. Akabe Biatları
     2.3. Medine’ye Hicret
     2.3.1. Müslümanların Hicreti
     2.3.2. Peygamberimizin Hicreti

     3. PEYGAMBERİMİZİN MEDİNE YILLARI
     3.1. Medine’de İslam Toplumunun Oluşumu
     3.1.1. Mescid-i nebi’nin İnşası
     3.1.2. Ashâb-ı suffe
     3.1.3. Muhacir-Ensar Kardeşliği
     3.1.4. Medine Sözleşmesi
     3.1.5. Namaza Davet: Ezan
     3.1.6. Medine Pazarının Kurulması
     3.1.7. Kıblenin Değişmesi
     3.2. Seriyye ve Gazveler
     3.2.1. Savaşa İzin Verilmesi
     3.2.2. İlk Seriyyeler
     3.2.3. Bedir Gazvesi
     3.2.4. Uhud Gazvesi
     3.2.5. Recî ve Bi’r-i Maune
     3.2.6. Hendek Gazvesi
     3.2.7. Hudeybiye Antlaşması
     3.2.8. Mekke’nin Fethi
     3.2.9. Huneyn Gazvesi
     3.3. Nifak ve Münafıklar
     3.4. Diğer Din Mensuplarıyla Münasebetler
     3.4.1. Yahudiler
     3.4.2. Hristiyanlar
     3.5. İslam’a Davet Mektupları
     3.6. Heyetlerle Görüşmeler
     3.7. Veda Haccı ve Veda Hutbesi
     3.8. Peygamberimizin Vefatı

     4. PEYGAMBERİMİZİN DİNDEKİ KONUMU
     4.1. Peygamberimizin Sünneti
     4.2. Peygamberimize Sevgi ve Salavat
     4.3. Peygamberimizin Vahyi İnsanlığa Ulaştırması ve Açıklaması
     4.4. Peygamberimizin Şefkat ve Merhameti
     4.5. Peygamberimizin Hüküm Koyması
     4.6. Peygamberimizin Vahyi Yaşayarak Öğretmesi
     4.7. Peygamberimizin İnsanları Kötülüklerden Arındırma Çabası

     5. PEYGAMBERİMİZ VE SOSYAL HAYAT
     5.1. Adil Bir Yönetici Olarak Peygamberimiz
     5.2. Sosyal Sorunların Çözümünde Peygamberimiz
     5.3. Çalışma Hayatı ve Peygamberimiz
     5.4. Çevre Bilinci ve Peygamberimiz
     5.5. Peygamberimizin Beşerî Özellikleri

     PEYGAMBERİMİZ VE YAKIN ÇEVRESİ
     6.1. Peygamberimizin Ehl-i beyti
     6.1.1. İdeal Bir Eş Olarak Peygamberimiz
     6.1.2. Şefkatli Bir Baba Olarak Peygamberimiz
     6.1.3. Vefalı Bir Akraba Olarak Peygamberimiz
     6.1.4. Hayırlı Bir Komşu Olarak Peygamberimiz

     7. EN GÜZEL ÖRNEK PEYGAMBERİMİZ
     7.1. Peygamberimizin Allah Sevgisi
     7.2. Peygamberimizin Allah’a Güvenmesi ve Sabrı
     7.3. Peygamberimizin Hayatında Dua ve Tevekkül
     7.4. Peygamberimizin Yeme İçme Adabı
     7.5. Peygamberimizin Kararlılığı ve Cesareti
     7.6. Peygamberimizin Samimiyeti
     7.7. Peygamberimizin Hayatında Temizlik
     7 7.8. Peygamberimizin Giyim Kuşam Adabı
     7.9. Peygamberimizin Hayatında Dünya ve Ahiret Dengesi
     7.10. Peygamberimizin Hayatında İnfak ve Sadaka
     7.11. Peygamberimizin Affedici Olması
     7.12. Peygamberimizin Nezaket ve Hilmi

     ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYLE İLGİLİ ESASLAR
     Kursun amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını ölçmek için, bireyin süreç içerisinde yaptığı tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilmeli ancak bu çalışmalarla ilgili not değerlendirmesi yapılmamalıdır.

     PROGRAMIN UYGULANMASINDA KULLANILACAK ÖĞRETİM ARAÇ GEREÇLERİ
     Programın uygulama sürecinde;
     1. Ders kitabı olarak, Millî Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yayımlanan materyaller kullanılmalıdır.
     2. Kaynak ders kitapları, bireysel öğrenme materyalleri, kaynak ders kitaplarının bulunmaması durumunda öğretmen / eğitimci tarafından hazırlanan ders notları kullanılmalıdır.
     3. Yararlanılacak kaynak araç gereçlerin programın amaçlarını gerçekleştirecek nitelikte öğretim, yöntem ve tekniklerine uygun olması önem taşımaktadır. Yararlanılacak bazı araç ve gereçler şunlardır:
      Kaynak Kitaplar,
      İnteraktif Öğretim Materyalleri; Bilgisayar, Projeksiyon, Etkileşimli Tahta,
      Fotoğraflar,
      Afiş,
      Broşür,
      Dergiler,
      Uyarıcı Pano,
      Televizyon,
      Eğitici Film, cd vb.

     BELGELENDİRME:
     Kursu tamamlayanlara katılım belgesi düzenlenir.

28 Nisan 2019 Pazar

GÖNÜL ERLERİ KÜLTÜR DERNEĞİNDE HALK EĞİTİM SERTİFİKALI KURSLAR

TC. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
HALK EĞİTİM KURUMU İLE BİRLİKTE
GÖNÜL ERLERİ KÜLTÜR DERNEĞİNİN
İSTANBUL PENDİK ÇARŞISINDAKİ MERKEZİNDE
DÜZENLENECEK KURSLARIN
ÖN KAYITLAR BAŞLADI

     7 Ayrı Kurs için 1 'er sınıf, 1 kurs için de 2 sınıf düşünüldü (toplam 8 ayrı sınıf) ve şimdiden toplamaya başladık. Her sınıf için en az 12, en fazla 25 kayıt alınacak (en fazla 25 de yedek kayıt alınacak). Başvuru yapanları Temmuz-Ağustos ayında mülakata davet edeceğiz. Düzenli katılım sözü verenlerin kaydı, başvuru sırasına göre yapılacak...
     
     İstanbul İli, Maltepe, Kartal, Pendik, Tuzla, Sultanbeyli, Sancaktepe ve Ataşehir ilçelerinde ikamet eden (yahut iş yeri ya da okulu bu ilçelerin birinde olan) kişiler (ulaşımlarının kolay olması için) kabul edilecekler.
kitap-hareketli-resim-0019kitap-hareketli-resim-0065
__________________________________
AİLE ve ÇOCUK 
Haftada 3 Gün x 4 'er Saat = 12 Saat.
Aylık 48 Saat. Toplam 240 Saat.
5 Ay, Aylık 40 TL.

1 Ekim 2019 Salı günü başlayıp,
Her hafta Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri

Saat 10:00 - 14:00
27 Şubat 2020 Perşembe

gününe kadar devam edecek.
  • PROGRAMA GİRİŞ KOŞULLARI:
  1. En az ortaokul mezunu olmak,
  2. 16 yaşından büyük, 50 yaşından küçük olmak.
  • EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ:
  1. Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan, çocuk gelişimi ve eğitimi alanı ve aile ve tüketici bilimleri meslek alanları öğretmenleri görev almalıdır.
  2. Programın uygulanmasında gerektiğinde Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre çocuk gelişimi ve eğitimi ve aile ve tüketici bilimleri alanlarında atamaya esas lisans programlarından mezun olup öğretmenlik formasyonuna sahip olanlardan yararlanılabilir.
 ~~~ * ~~~ 
     Haftada 1 gün x 7 saat.
Aylık 24 Saat, Toplam 168 Saat.
     6 Ay, Aylık 25 TL

30 Eylül 2019 Pazartesi günü başlayıp,
Her hafta Pazartesi günleri
Saat 10:00 - 16:00
30 Mart 2020 Pazartesi
gününe kadar devam edecek.

  • PROGRAMA GİRİŞ KOŞULLARI:
  1. En az ortaokul mezunu olmak,
  2. Programın gerektirdiği işleri ve yeterlikleri yapacak bedensel ve fiziksel özelliklere sahip olmak. 
  3. 16 yaşından büyük, 40 yaşından küçük olmak. 
  • EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ:
  1. Talim ve Terbiye Kurulunca yayınlanan “Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları”na göre atanan tüm öğretmenler,
  2. İletişim alanında lisansüstü, lisans ve ön lisans eğitimi almış kişiler.
 ~~~ * ~~~ 
     Haftada 3 Gün x 3 Saat = 9 Saat.
Aylık 36 Saat, Toplam 184 Saat.
     5 Ay, Aylık 40 TL

1 Ekim 2019 Salı günü başlayıp,
Her hafta Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri
Saat 14:00 - 17:00
27 Şubat 2020 Perşembe
gününe kadar devam edecek.

  • PROGRAMA GİRİŞ KOŞULLARI:
  1. En az ortaokul mezunu olmak,
  2. 16 yaşından büyük, 50 yaşından küçük olmak. 
  • EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ:
  1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına göre atanan Aile ve Tüketici Hizmetleri, Yiyecek ve İçecek Hizmetleri ile Sağlık Bilgisi olan öğretmenler görevlendirilir.
 ~~~ * ~~~ 
A sınıfı Haftada 3 Gün x 3 Saat = Haftada 9 Saat
(Pazartesi, Salı ve Çarşamba 17:00 - 20:00)

Aylık 36 Saat, Toplam 264 Saat.
7 Ay, Aylık 40 TL
B Sınıfı Haftada 2 Gün x 5 Saat = Haftada 10 Saat
(Cumartesi ve Pazar Saat 14:00-19:00)

Aylık 40 Saat, Toplam 264 Saat.
     7 Ay, Aylık 40 TL

A Sınıfı
30 Eylül Pazartesi günü başlayıp

29 Nisan Çarşamba 2020 de bitecek

B Sınıfı
28 Eylül Cumartesi günü başlayıp

26 Nisan 2020 Pazar günü bitecek.
  • PROGRAMA GİRİŞ KOŞULLARI:
  1. En az ortaokul mezunu olmak.
  2. 16 yaşından büyük 45 yaşından küçük olmak.
  3. Kurs programının öngördüğü temel becerileri gerçekleştirebilecek yeterliliğe (fiziksel, psiko-motor) sahip olmak.
  • EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ:
     Kurs programının uygulanmasında eğiticiler aşağıdaki öncelik sırasına göre görevlendirilirler;
  1. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelgeye” göre; Bilişim Teknolojileri alan öğretmeni olarak atananlar, • öğretmen bulunamaması durumunda öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olanlar,
  2. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esaslarına İlişkin Çizelge” ile belirlenmiş olan Bilişim Teknolojileri alanına kaynak teşkil eden yükseköğretim programları / fakülte mezunları.
  3. Bilişim Teknolojileri alanında/alanına kaynak teşkil eden yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim üyesi, öğretim görevlileri,
  4. Bilişim Teknolojileri bölümü ile ilgili ön lisans mezunu olup en az 1 yıllık mesleki deneyime sahip olduğunu belgelendirenler,
  5. Mesleki eğitim veren ortaöğretim kurumlarının Bilişim Teknolojileri alanı mezunu veya bu alanda asgari dördüncü seviyede eğitim almış olanlardan en az 3 yıllık mesleki deneyime sahip olduğunu belgelendirenler.

 ~~~ * ~~~ 

Haftada 2 gün x 3 Saat= Haftada 6 Saat
Aylık 24 Saat, Toplam 120 Saat
4 Buçuk Ay, Aylık 40 TL
5 Ekim 2019 Cumartesi günü başlayıp,
Her hafta Cumartesi ve Pazar günleri
Saat 11:00 - 14:00


  • GİRİŞ KOŞULLARI:
  1. En az ortaokul mezunu olmak.
  2. 16 yaşından büyük, 45 yaşından küçük olmak.
  • EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ:
     Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları kapsamında aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin çizelgede yer alan, alan öğretmenleri esas alınarak;
     A. Öncelikli olarak yaygın eğitim kurumlarına İngilizce öğretmeni olarak atanmış öğretmenler görev almalıdır.
     B. Yaygın eğitim kurumunun kadrolu İngilizce öğretmeni bulunmadığı takdirde Millî Eğitim Bakanlığı’nda İngilizce öğretmeni olarak atanmış öğretmenler görevlendirilir.
     C. Programın uygulanmasında Millî Eğitim Bakanlığı’nda İngilizce öğretmeni olarak atanmış öğretmenlerden yararlanılamadığı durumlarda aşağıdaki niteliklere sahip öğretmenler görevlendirilebilir:
     1) Millî Eğitim Bakanlığı dışından görevlendirilecek öğretmenler için üniversite veya fakültelerin yabancı dil bölümlerinden İngilizce mezun olanlardan öğretmenlik formasyon bilgisine sahip olduğunu belgelendirenler.
     2) Üniversite veya fakültelerin diğer bölümlerinden mezun olanlar için;
     a) Öğretmenlik formasyon bilgisine sahip olduğunu ve KPDS/ÜDS/YDS’den 80 ve üzeri puan aldığını veya ÖSYM tarafından “Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlikleri” esas alınarak, diğer uluslararası sınavlarla KPDS/ÜDS/YDS’de 80 ve üzeri puana denk gelen İngilizce dil bilgisine sahip olduğunu belgelendirenler.
     b) Öğretmenlik formasyon bilgisine sahip olmayanlar için;
     i) İngilizce dil eğitimi verebileceğine dair uluslararası geçerliliği olan dil öğretim sertifikası ile birlikte ve KPDS/ÜDS/YDS’den 80 ve üzeri puan aldığını veya ÖSYM tarafından “Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlikleri” esas alınarak, diğer uluslararası sınavlarla KPDS/ÜDS/YDS’de 80 ve üzeri puana denk gelen İngilizce dil bilgisine sahip olduğunu belgelendirenler.
     ii) Yabancı dilde İngilizce öğretim yapan yüksek öğretim kurumlarından mezun olup KPDS/ÜDS/YDS’den 80 ve üzeri puan aldığını veya ÖSYM tarafından “Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlikleri” esas alınarak, diğer uluslararası sınavlarla KPDS/ÜDS/YDS’de 80 ve üzeri puana denk gelen İngilizce dil bilgisine sahip olduğunu belgelendirenler.
     D. Yukarıda sayılan özelliklerde eğitici bulunamadığı hallerde, söz konusu eğiticilerden KPDS/ ÜDS/ YDS' den 60 ve üzeri puan aldığını belgeleyenler.
  • BELGELENDİRME
     • Kurs programını başarıyla tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi ve bitirdiği temaları gösterir not döküm çizelgesi verilir.
     • Kurs programını tamamlamadan ayrılanlara, aldıkları temaları gösterir not döküm çizelgesi verilir.
     • Kurs sonunda öğrendiği bilgileri Avrupa Ortak Dil Kriterlerine göre verilen bir sertifika ile belgelendirmek isteyen kursiyerler, bu sertifika sınavlarını yapmaya yetkili kılınan kurum ve kuruluşlara müracaat edebilirler.
~~~ * ~~~ 
Haftada 2 gün x 3 Saat = Haftada 6 Saat
Aylık 24 Saat, Toplam 136 Saat.
3 Ekim 2019 Perşembe günü başlayıp,
19 Mart 2020 Cuma gününe kadar devam edecek.
Her hafta Perşembe ve Cuma günleri
Saat 17:00 - 20:00
5 Ay, Aylık 40 TL

kitap-hareketli-resim-0019kitap-hareketli-resim-0065
     Bu kursumuzun ön kayıtları başladı. Katılım talepleri toplanıp, Halk Eğitim ile Protokol yapılıp, hocalar da belirlendikten sonra kesin kayıtlar Ağustos ayında yapılacak...


     GİRİŞ
     Avrupa çok dillilik politikası, çok erken yaşta en az iki yabancı dil öğreterek özellikle, temel becerilerin geliştirilmesi doğrultusunda ilerlemiştir.
     İnsanların gerek birbirleriyle sağlıklı bir iletişim kurabilmeleri gerekse mesleki alanda kaydedilen gelişmelere uyum sağlayabilmeleri için yabancı dil öğrenme, artık bir amaçtan çok bir araç hâline dönüşmüştür.
     Günümüzde mesleklerin değişim ile karşı karşıya olması ve daha karmaşık bir yapıya dönüşmeye başlaması nedeniyle, meslekî yeterliklerin de geniş tabanlı bilgilere, becerilere ve tavırlara dayalı olmasını ve programların buna göre geliştirilmesini zorunlu hâle getirmektedir. Yabancı Dil Programları da bu gelişmeye doğrudan katkı sağlayabilecek bir özellik taşımaktadır. 
     Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan Yabancı Dil Öğretim Programlarında kazanımlar ve içerik “öğrenen merkezli” yaklaşıma göre düzenlenmiş olup öğrenenlerin iş birliği yaparak ve birlikte sorumluluğu paylaşarak çalışabilecekleri şekilde oluşturulmuştur.
     Öğrenci merkezli eğitim, öğreneni merkeze alan, öğrenmeyi öğrenmenin esas olduğu, her öğrenenin farklı zaman, tarz ve hızda öğrenebileceği ilkesine dayalı; düşünme becerilerini geliştirmenin yaratıcı düşünceyi de geliştirdiğini kabul eden bir yaklaşımdır.
     Yabancı dil alanı öğretim programları, gelişmelere bağlı olarak esnek ve sürekli güncellenmeye uygun bir yapıda tasarlanmıştır. Programda dört dil becerisi ile dilin alt becerilerinin dağılımı, öğrenenlerin kendi ihtiyaçlarını fark edecek ve kendilerini aktif birer katılımcı yapacakları şekilde planlanmıştır.
     Programın hazırlanmasında Avrupa Konseyi tarafından yabancı dil öğrenimi ve öğretimi için yabancı dil dersinin uygulanmasına dair, karşılaştırılabilir standartlar getiren “Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Çerçevesi”nden (www.coe.int/lang-CEFR) yararlanılmıştır. “Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Çerçevesi”nde belirtilen dile ilişkin yeterlilik düzeyleri temel (A1-A2), bağımsız (B1-B2) ve yetkin (C1-C2) kullanıcı olarak ifade edilmektedir.
     Yabancı diller alanı altında yer alan A1 seviyesi Arapça öğretim programı ile, uluslararası düzeyde standartlara uygun, yetişkin bireylere eğitim ve öğretim olanağı sunulmuştur.
     Bu program Talim ve Terbiye Kurulunun 29/07/2016 tarihli ve 55 sayılı kararı ile kabul edilen “Yaygın Eğitim Kurumları Yabancı Diller A1 Seviyesi Çerçeve Kurs Programı”na uygun olarak hazırlanmıştır.

14 - 18 Ağustos 5 gün (3 gece otelde konaklamalı) Gönül Erleri & Grand Alfa Karadeniz Turu

14 - 18 Ağustos 5 gün (3 gece otelde konaklamalı) Gönül Erleri  &  Grand Alfa Karadeniz Turu      5 Gün - 4 Gecelik (3 gece otel konakla...